top of page

8+1 Offline Κανάλια Πωλήσεων για Boutique Ξενοδοχεία και πως να τα αξιοποιήσετε


Ένα κατάλυμα για να είναι ανταγωνιστικό και να μπορεί να φτάνει τους στόχους του, πρέπει να χρησιμοποιεί τόσο τα online κανάλια πωλήσεων, όσο και τα offline! Δείτε ποια είναι τα σημαντικότερα offline κανάλια πωλήσεων για Boutique Ξενοδοχεία και πώς μπορείτε να τα αξιοποιήσετε στο κατάλυμά σας!


Τα boutique ξενοδοχεία μπορεί να μην έχουν τη δυναμική ενός μεγάλου resort, αλλά μέσα από μία κατάλληλη στρατηγική marketing και σωστή αξιοποίηση της δυναμικής τους στις offline πωλήσεις, μπορούν να φτάσουν τους στόχους πωλήσεων και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, χρειάζεται να συνδυάσουν Online & Offline εργαλεία μέσα από κατάλληλες διακαναλικές στρατηγικές omni-channel που ενοποιούν online και offline διαδικασίες προώθησης, αξιοποιώντας στο έπακρο όλα τα κανάλια πωλήσεων με στόχο την ισχυροποίηση του brand.

Τα offline κανάλια πωλήσεων, όπως για παράδειγμα η τοπική διαφήμιση, τα media κ.ά. μπορούν να δημιουργήσουν αξίες και custom audiences για τις δικές σας υπηρεσίες φιλοξενίας! Όσο πιο πολύ ισχυροποιείτε το audience σας, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχετε.

Για να καταφέρετε να έχετε τα αποτελέσματα που θέλετε, πρέπει να αναλύσετε και να βρείτε τα πλεονεκτήματά σας ως boutique hotel. Ένα ξενοδοχείο που προσφέρει οικολογικές εγκαταστάσεις και δραστηριότητες στη φύση για παράδειγμα, πρέπει να προσεγγίσει το αντίστοιχο κοινό μέσα από εξειδικευμένο offline marketing. Από την άλλη, εάν προσφέρετε μοναδικές εμπειρίες spa πρέπει να στοχεύσετε στο αντίστοιχο κοινό. Εμπιστευτείτε εξειδικευμένους επαγγελματίες του είδους που μέσα από κατάλληλα εργαλεία αναλύουν την αγορά και δημιουργούν στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ για τα offline κανάλια σας.






#1 – Media: Αξιοποιήστε διαφορετικά είδη Media για την προβολή του καταλύματός σας (Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Podcasts, Digital Magazines)


Photo by <a href="https://unsplash.com/@magnetme?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Magnet.me</a> on <a href="https://unsplash.com/s/photos/phone-call?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Unsplash</a>

Photo by Magnet.me on Unsplash


Τα media έχουν προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις και δεν έχουν σχέση με τα κανάλια επικοινωνίας όπως ήταν πριν από κάποια χρόνια που κυριαρχούσε η διαφήμιση σε τηλεόραση και ραδιόφωνο. Στη σημερινή digital εποχή μπορεί να μην έχουν την ίδια υπόσταση, αλλά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις καθώς και με τη χρήση στοχευμένων στρατηγικών, μπορεί να βοηθήσουν για να αυξηθούν οι πωλήσεις ενός καταλύματος.


Μία διαφήμιση σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό μιας περιοχής που ξέρετε ότι έχετε πελάτες ή μία εκπομπή podcast σε συγκεκριμένη πλατφόρμα χρηστών που έχουν ενδιαφέροντα ίδια με τις υπηρεσίες του boutique hotel σας, θα αυξήσουν τους δυνητικούς σας πελάτες.


#2 – Call center και Direct Mail: Δημιουργήστε στοχευμένες λίστες επαφών, για την επικοινωνία μέσω τηλεφώνου ή προσωποποιημένου e-mail


Photo by <a href="https://unsplash.com/@magnetme?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Magnet.me</a> on <a href="https://unsplash.com/s/photos/phone-call?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Unsplash</a>

Photo by Magnet.me on Unsplash


Ένα από τα πιο ισχυρά offline κανάλια πωλήσεων των καταλυμάτων είναι το Call Center. Ένα boutique ξενοδοχείο γνωρίζει πολύ καλά ότι η επικοινωνία και η διατήρηση σχέσης εμπιστοσύνης με τους υφιστάμενους πελάτες της, αλλά και η προσέλκυση νέων, παίζουν καθοριστικό ρόλο στις κρατήσεις του καταλύματος. Πιο συγκεκριμένα, λόγω της δυναμικής που έχει ένα boutique ξενοδοχείο, είναι προτιμότερο να επικοινωνεί άμεσα με το κοινό του και να δυναμώνει τις πελατειακές του σχέσεις, καθώς μία στρατηγική μαζικών πωλήσεων όπως βλέπουμε σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, ενδέχεται να φέρει αντίθετα αποτελέσματα. Επικοινωνώντας την κατάλληλη στιγμή, στο σωστό κοινό μπορείτε να αυξήσετε άμεσα τις offline πωλήσεις σας. Για να το επιτύχετε αυτό, χρειάζεται να απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία του είδους που μπορεί να κάνει σωστή ανάλυση της αγοραστικής σας δύναμης και να δημιουργήσει τις κατάλληλες καμπάνιες επικοινωνίας του Call Center με το κοινό σας.


Το e-mail marketing τείνει να έχει ολοένα και πιο μεγάλη απήχηση στη συνολική εικόνα της επιχείρησής σας. Αν και θεωρείται online κανάλι επικοινωνίας, από τη στιγμή που χρησιμοποιεί στρατηγική omni-channel είναι ένα ισχυρό εργαλείο για να επικοινωνήσετε με τους δυνητικούς σας πελάτες. Δημιουργήστε κατάλληλες στρατηγικές και προσωποποιημένα e-mails, που θα δημιουργήσουν στον αποδέκτη προτροπή επικοινωνίας με το κατάλυμά σας για άμεση κράτηση. Η δημιουργία μιας ισχυρής λίστας επαφών του καταλύματός σας, θα σας φέρει πιο αποδοτικά αποτελέσματα στις καμπάνιες προσφορών και ενημέρωσης των υπηρεσιών σας.

Χρησιμοποιήστε όλα τα μέσα επικοινωνίας (call center, direct mail, newsletter) και δημιουργήστε στοχευμένη στρατηγική για την προσέλκυση κοινού που θα ενδιαφέρετε για τις υπηρεσίες σας.


#3 – Τοπική διαφήμιση: Αξιοποιήστε διάφορα offline εργαλεία διαφήμισης όπως είναι τα περιοδικά, οι τοπικές εφημερίδες, οι ταξιδιωτικοί κατάλογοι


Σε μία σύγχρονη στρατηγική μάρκετινγκ για τις πωλήσεις σας, η αξιοποίηση της τοπικής αγοράς μπορεί να σας φέρει σημαντικά αποτελέσματα. Χρησιμοποιώντας offline εργαλεία όπως είναι τα περιοδικά, φυλλάδια, κατάλογοι αλλά και street advertisement (διαφημιστικές επιγραφές, πινακίδες κ.ά.) θα αυξηθούν οι πωλήσεις σας. Για παράδειγμα, ένα boutique hotel που γνωρίζει μέσα από αναλύσεις ότι έχει μεγάλη απήχηση στο κοινό της Σκανδιναβίας, θα πρέπει να προσεγγίσει την τοπική κοινωνία και να δημιουργήσει offline περιεχόμενο, σύμφωνα με την κουλτούρα της χώρας που στοχεύει. Επίσης, θα είναι σημαντικό να λάβει υπ’ όψιν τη χρονική περίοδο προσέγγισης του κοινού, αλλά και την αγοραστική δύναμη και πρόθεση της χώρας.

Είναι σημαντικό να απευθυνθείτε σε επαγγελματίες που εξειδικεύονται στη στρατηγική πωλήσεων ξενοδοχείων και διαθέτουν όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να σας κατευθύνουν στο πώς να αξιοποιήσετε τις τοπικές αγορές που σας ενδιαφέρει να «στοχεύσετε».


#4 – Ξενοδοχειακά events: Αξιοποιήστε τη δυνατότητα συμμετοχής σας σε εκθέσεις, σεμινάρια, διαδικτυακά events, αλλά και webinars, για την προβολή του καταλύματός σας



Οι ξενοδοχειακές εκθέσεις βοηθάνε να σας γνωρίσει ο κόσμος και να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μελλοντικούς πελάτες σας. Στη digital εποχή και λόγω των συνθηκών που βιώνουμε το τελευταίο διάστημα πολλές εκθέσεις και events έχουν μεταφερθεί στο διαδίκτυο.


Συμμετέχοντας σε εκθέσεις, digital events, webinars ή ακόμα δημιουργώντας και τα δικά σας σεμινάρια για το κοινό σας, μπορείτε να αυξήσετε τα επιθυμητά αποτελέσματα των κρατήσεων. Εκπροσωπήστε το boutique ξενοδοχείο σας σε εκθέσεις που γνωρίζετε ότι το κοινό τους ενδιαφέρεται για την τοποθεσία και την κατηγορία του καταλύματός σας και τολμήστε σύγχρονες στρατηγικές προώθησης για ταξιδιώτες από χώρες και περιοχές που μέχρι στιγμής δεν γνώριζαν για τις υπηρεσίες και την τοποθεσία σας. Για καλύτερα αποτελέσματα ωστόσο, σας προτείνουμε να απευθύνεστε σε εταιρείες με εμπειρία στη συμβουλευτική πωλήσεων ξενοδοχείων, όπως είναι η εταιρεία Loguers.


Δημιουργώντας events και webinars θα αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του ξενοδοχείου σας και θα δημιουργήσετε ισχυρούς δεσμούς με ένα εξατομικευμένο κοινό. Για παράδειγμα ένα μάθημα μαγειρικής και γευσιγνωσίας ή ένα σεμινάριο φωτογραφίας, είναι κάποιες από τις προτεινόμενες ενέργειες, για την αύξηση πωλήσεων ενός boutique ξενοδοχείου που θα σχετίζονται και με την προώθηση του προορισμού, γεγονός που θα δημιουργήσει στο κοινό μία επιθυμία να ταξιδέψει στην ευρύτερη περιοχή του καταλύματός σας.


#5 – Άλλα είδη Marketing: Guerrilla marketing, δημόσιες σχέσεις και WomEffect


Το Guerrilla marketing είναι μία offline στρατηγική διαφήμισης που ακολουθεί μία επιχείρηση για να προωθήσει τις υπηρεσίες της. Έχει πάρει την ονομασία του από τη λέξη «ανταρτοπόλεμος» μιας και χρησιμοποιεί μη συμβατικές τεχνικές που δημιουργούν εκπλήξεις. Τέτοιες διαφημίσεις με έξυπνα μηνύματα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και στο κατάλυμά σας, με σκοπό να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του αποδέκτη. Για ένα boutique ξενοδοχείο που δεν έχει την ίδια δύναμη με μία μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα, στόχος δεν είναι μία κεντρική διαφήμιση που να απευθύνεται σε ένα μεγάλο κοινό, αλλά να καταφέρει να περάσει το μήνυμά του στο κοινό που το ενδιαφέρει. Ως εκ τούτου, μία έξυπνη υπαίθρια διαφήμιση για συγκεκριμένο κοινό και στο κατάλληλο μέρος θα έχει θετικά αποτελέσματα.


Η συγκεκριμένη στρατηγική μάρκετινγκ, οι δημόσιες σχέσεις, αλλά και το WomEffect (Word of mouth) έχουν ένα κοινό παρονομαστή, τον άνθρωπο και το συναίσθημα. Όλες αυτές οι πρακτικές είναι σημαντικές για τις offline πωλήσεις ενός boutique hotel, γιατί δημιουργούν ισχυρές αξίες με ένα κοινό που ενδιαφέρεται για τις ξενοδοχειακές σας υπηρεσίες και το οποίο μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε έναν επισκέπτη του ξενοδοχείου σας. Σημαντικό ρόλο τα τελευταία χρόνια παίζει και η εταιρική κοινωνική ευθύνη που ακολουθείτε, μιας και δείχνει το τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς της επιχείρησής σας.


Τέλος, προτείνεται να επενδύετε και επιβραβεύετε το προσωπικό σας, κάθε φορά που το θεωρείτε απαραίτητο! Οι άνθρωποι που δουλεύουν για εσάς είναι η εικόνα του boutique ξενοδοχείο σας. Όσο πιο ευχάριστο είναι το κλίμα, τόσο πιο αποδοτικοί θα είναι και θα σας προσφέρουν σίγουρα, έμμεση διαφήμιση του καταλύματός σας.


#6 – Social Media & Offline στρατηγικές: Συνδυάστε έξυπνα διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας και οδηγηθείτε στην κερδοφορία


Photo by <a href="https://unsplash.com/@prateekkatyal?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Prateek Katyal</a> on <a href="https://unsplash.com/s/photos/social-media?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Unsplash</a>

Χρησιμοποιώντας έξυπνα τα κοινωνικά δίκτυα μπορείτε να χτίσετε ένα loyal κοινό που θα σας προσεγγίζει για τις υπηρεσίες σας ή να δημιουργήσετε πρωτότυπο content που θα σας ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Αν και τα social media συγκαταλέγονται στα online κανάλια, μπορούν μέσα από την στρατηγική Ο2Ο Marketing να αυξήσουν και τις offline πωλήσεις του ξενοδοχείου μιας και θα αυξήσουν το κοινό που ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες σας και μπορεί σε μεταγενέστερο χρόνο, να προβούν σε άμεση κράτηση στο ξενοδοχείο σας.


#7 – Loyalty & Επιβράβευση πελατών: Αξιοποιήστε διαφορετικά Προγράμματα επιβράβευσης και χαρίστε δώρα στους επισκέπτες σας


Προσφέρετε κίνητρα επιβράβευσης, δώρα και εκπτωτικούς κωδικούς στους υφιστάμενους πελάτες σας ή δημιουργήστε καμπάνιες προσέλκυσης νέων πελατών μέσα από τα κατάλληλα μέσα όπως είναι το e-mail marketing, οι διαγωνισμοί σε τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές εκπομπές, στα social media, κ.ά. Με τον τρόπο αυτό, θα ισχυροποιήσετε τη θέση σας στην αγορά και θα δημιουργήσετε πιστούς ακόλουθους, αλλά και πελάτες που θα επενδύσουν ξανά στις υπηρεσίες σας.


Όσο πιο πολύ επιβραβεύετε τους πελάτες σας, τόσο πιο πιστοί γίνονται!





#8 – Οι συνεργάτες σας: Tour Operators, travel agencies


Οι συνεργάτες σας, είναι βασικό κομμάτι του καταλύματός σας! Επιλέξτε ταξιδιωτικά γραφεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες οι οποίοι απευθύνονται σε κοινό που ενδιαφέρεται να  ταξιδέψει στη περιοχή που βρίσκεται το ξενοδοχείο σας και παράλληλα είναι ταξιδιώτες που πρόκειται να διανυκτερεύσουν σε boutique ξενοδοχεία. Ένας ταξιδιώτης που εμπιστεύεται το ταξιδιωτικό γραφείο της περιοχής του, είναι πιο πιθανό να αποφασίσει να κλείσει τη διαμονή του, σύμφωνα με τα όσα του έχει προτείνει το συγκεκριμένο γραφείο.

Δημιουργήστε έναν ισχυρό κύκλο συνεργασιών και μετατρέψτε τους συνεργάτες σας σε ένα offline κανάλι πωλήσεων για εσάς! Δώστε σε όλους τα απαραίτητα εργαλεία και ενημερώνετε τους άμεσα για τις νέες προσφορές σας, τις υπηρεσίες σας κ.α. για να μπορούν και οι ίδιοι μέσα από τις δικές τους προωθητικές ενέργειες, να ενημερώνουν τους πελάτες τους.


+1 – Αρχιτεκτονική & Τοποθεσία: Μετατρέψτε το Ξενοδοχείο σας στο “Talk of the Town”

"Photo

Ένα boutique ξενοδοχείο που έχει ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και μοναδικές υπηρεσίες φιλοξενίας, συνδράμει σημαντικά στη δημιουργία ενός ξεχωριστού brand. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργείται ζήτηση και προσελκύεται μεγάλη μερίδα ταξιδιωτών στο κατάλυμά σας. Οι ταξιδιώτες αυτοί, μετατρέπονται αυτομάτως σε επικείμενους πελάτες των υπηρεσιών σας.

Τα σύγχρονα ξενοδοχεία πρέπει επενδύουν στη δημιουργία αναβαθμισμένων υποδομών, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες των ταξιδιωτών, που αλλάζουν τα δεδομένα της τουριστικής οικονομίας ανάλογα και με την περίοδο. Iδιαίτερα όταν αναφερόμαστε σε ένα boutique hotel. Ωστόσο, για να μπορέσετε να αξιοποιήσετε κατάλληλα τις εγκαταστάσεις και τις παροχές του ξενοδοχείου σας προς τους πελάτες σας, αλλά και να έχετε τα επιθυμητά conversions (βλ. direct κρατήσεις, αύξηση πωλήσεων, αύξηση loyal πελατών κ.ο.κ.) είναι σημαντικό να συμβουλευθείτε τους ειδικους, για να σας κατευθύνουν στο πώς να κάνετε το ίδιο το ξενοδοχείο σας ένα κανάλι offline πωλήσεων και να οδηγηθείτε στην κερδοφορία.


Ποιος ο ρόλος των offline καναλιών πωλήσεων και γιατί είναι εξίσου σημαντικά με τα online κανάλια


Photo by <a href="https://unsplash.com/@andreaedavis?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Andrea Davis</a> on <a href="https://unsplash.com/?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Unsplash</a>

Ένα boutique ξενοδοχείο μπορεί να χρησιμοποιήσει τα θετικά του σημεία και αυτά που το ξεχωρίζουν στον ανταγωνισμό για να προβάλει και κατ’ επέκταση να πουλήσει τις υπηρεσίες του στο κοινό που θα στοχεύσει. Τα αποτελέσματα των offline πωλήσεων αρκετές φορές μπορεί να είναι τόσο θετικά, που θα σας εκπλήξουν ευχάριστα!


Γιατί όμως συμβαίνει αυτό, όταν από την άλλη όλα γίνονται digital και οι online πωλήσεις αυξάνονται συνεχώς;


Κάθε ξενοδοχείο ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται, το κοινό που δέχεται, τον αριθμό των κλινών του, αλλά και τις υπηρεσίες που προσφέρει, απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό. Άλλο κοινό είναι περισσότερο εξοικειωμένο με τις online πωλήσεις και άλλο με τις offline. Αυτό όμως δεν είναι κανόνας, η τεχνολογία μας δίνει εργαλεία για να συνδυάσουμε διαφορετικά κανάλια πωλήσεων προς όφελός μας!


Ένα boutique ξενοδοχείο που μπορεί να μην έχει τη δύναμη ενός μεγάλου hotel της περιοχής, εάν χρησιμοποιήσει τα media, ξένα περιοδικά, διεθνείς εκθέσεις τουρισμού καθώς και μία στοχευμένη προβολή σε tour operators, brochures και καμπάνιες υπαίθριας προβολής, μπορεί να καταφέρει να ενδυναμώσει αρκετά την παρουσία του και να αυξήσει τις πωλήσεις του. Δεν είναι λίγες οι φορές που μερικά boutique hotels έχουν ξεχωρίσει και καταφέρνουν να έχουν εισροές τουρισμού από συγκεκριμένες χώρες ή για κάποια συγκεκριμένη υπηρεσία ή δραστηριότητα που τους παρέχουν. Αυτά τα αποτελέσματα, έρχονται μέσα από σωστή ανάλυση της αγοράς, τα κατάλληλα κανάλια offline κανάλια πωλήσεων και σωστές στρατηγικές μάρκετινγκ.


Επίλογος


Οι απαιτήσεις ενός boutique ξενοδοχείου διαφέρουν πολύ από άλλες κατηγορίες καταλυμάτων και πρέπει να γίνει η κατάλληλη ανάλυση και διαχείριση, για να αυξηθούν οι πωλήσεις και να δημιουργηθεί ένα ισχυρό πελατολόγιο. Μπορεί το online marketing να αποκτάει ολοένα και περισσότερο έδαφος, αλλά ο συνδυασμός του με το offline είναι αυτό που θα σας φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Το να εμπιστευτείτε μία συμβουλευτική εταιρεία marketing & management για την επιχείρησή σας είναι πολύ καλό, αλλά το να εμπιστευτείτε μία εταιρεία που ειδικεύεται στη φιλοξενία με ισχυρές συνεργασίες καταλυμάτων και στρατηγικές omni-channel (offline και online marketing) είναι ακόμα καλύτερο!

Kommentare


bottom of page