top of page

Ποια τα σημεία-κλειδιά του σχεδιασμού ιστοσελίδας σε ένα Boutique Ξενοδοχείο


4 χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε μία λειτουργική και μοντέρνα ιστοσελίδα, για το boutique ξενοδοχείο σας


Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερα άρθρα μας, η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου θεωρείται η διαδικτυακή του «βιτρίνα», και το μέρος στο οποίο απευθύνονται οι περισσότεροι ταξιδιώτες για να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες πριν προβούν σε κράτηση. Το παραπάνω δεδομένο ισχύει για κάθε τύπο ξενοδοχείου και σε οποιασδήποτε μορφής κράτηση, είτε αυτή προέρχεται μέσω τρίτων online καναλιών, ή ακόμα και social media.


Σε παλαιότερα άρθρα στη Hotelier Academy, έχουμε εξηγήσει αναλυτικά τα σημεία-κλειδιά στον σχεδιασμό ενός ξενοδοχειακού website, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε τύπο καταλύματος. Σε αυτό το άρθρο αποφασίσαμε να εμβαθύνουμε σε έναν αρκετά ιδιαίτερο τύπο ξενοδοχείου, τα boutique ξενοδοχεία, δίνοντας εξατομικευμένες ιδέες και συμβουλές για boutique καταλύματα, που θα προσδώσουν χαρακτήρα στην ιστοσελίδα τους και θα βελτιώσουν αισθητά την αποτελεσματικότητα της.


Πριν όμως φτάσουμε στο κύριο θέμα του άρθρου, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα τι αποζητούν οι ταξιδιώτες από ένα boutique ξενοδοχείο, καθώς αυτό επηρεάζει καθοριστικά το σχεδιασμό της ιστοσελίδας του.


Τα χαρακτηριστικά ενός Boutique Ξενοδοχείου | Τι αποζητούν οι ταξιδιώτες από αυτό


Photo by Megan (Markham) Bucknall on Unsplash


Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η δημοτικότητα των boutique καταλυμάτων έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς οι ταξιδιώτες αποζητούν πλέον μία πιο προσωποποιημένη εμπειρία ενώ ταυτόχρονα δίνουν τρομερή έμφαση στο design και την αισθητική του κάθε καταλύματος. Είναι λογικό και επόμενο τα boutique ξενοδοχεία να έχουν το προβάδισμα σε αυτή την ανάγκη καθώς χαρακτηρίζονται από την μοναδική αίσθηση του design και τον ιδιαίτερο «χαρακτήρα» τους, που δύσκολα μπορεί να υποστηρίξει ένα μεγάλο resort ή ξενοδοχείο.


Το πρώτο χαρακτηριστικό των boutique ξενοδοχείων, λοιπόν, είναι ο χαρακτήρας και το ιδιαίτερο design. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά περισσότερα χαρακτηριστικά που καθιστούν τα boutique ξενοδοχεία ελκυστικά για τους ταξιδιώτες. Κάποια από αυτά είναι το προσωποποιημένο service λόγω του μικρού μεγέθους τους, σε κάποιες περιπτώσεις η ελκυστική τοποθεσία τους, η έμφασή τους στην τοπική κουλτούρα και γαστρονομία, και σε γενικότερες γραμμές στην ιδιαίτερη εμπειρία διαμονής που προσφέρουν.


Γνωρίζοντας τι αποζητούν οι ταξιδιώτες από ένα boutique ξενοδοχείο, μπορούμε να κατανοήσουμε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει η ιστοσελίδα του. Άλλωστε η ιστοσελίδα είναι μόνο η διαδικτυακή βιτρίνα του ξενοδοχείου, οπότε το περιεχόμενό της θα πρέπει να αντανακλά όσο περισσότερο γίνεται την εμπειρία που μπορούν να λάβουν οι ταξιδιώτες στο κατάλυμα.


Ας ανακαλύψουμε λοιπόν 4 βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει κάθε website boutique ξενοδοχείου.




#1 – Η δομή του website πρέπει να κατευθύνει τον επισκέπτη στα δυνατά σημεία ενός boutique καταλύματος (εμπειρίες, service, δωμάτια, κ.ο.κ)


Photo Credits: MeStyle in Bangkok


Ένα από τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά μιας ιστοσελίδας είναι η δυνατότητα να καθοδηγεί τον επισκέπτη όπως επιθυμεί ο ίδιος ο ξενοδόχος. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με έναν τρόπο — και αυτός είναι η δομή της. Με απλά λόγια, η δομή αναφέρεται στην ταξινόμηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σε ενότητες και υπο-ενότητες, αλλά και στη σειρά με την οποία θα παρουσιάζονται είτε στο μενού είτε στην αρχική σελίδα, όλες οι υπηρεσίες του ξενοδοχείου.


Είναι σημαντικό, λοιπόν, η δομή της ιστοσελίδας ενός boutique ξενοδοχείου να εστιάζει στα δυνατά «χαρτιά» του, που όμως υποστηρίζουν την boutique εμπειρία που υπόσχεται, είτε είναι οι προσωποποιημένες εμπειρίες, μία υποδομή όπως το εστιατόριο ή το υψηλής ποιότητας service. Αυτό σημαίνει πως και να μην έχει ένα ξενοδοχείο επιπλέον υποδομές όπως εστιατόριο ή spa, δεν θα φαίνεται «φτωχικό» και θα αναδεικνύεται η υπόλοιπη εμπειρία διαμονής που προσφέρει.


Φυσικά, όλα τα δυνατά σημεία του καταλύματος θα πρέπει να έχουν το δικό τους landing page στο website και το απαραίτητο περιεχόμενο να τα συνοδεύει, έτσι ώστε να επισφραγίζεται ότι ο επισκέπτης θα τους δώσει την προσοχή που πρέπει.


#2 – Το design της ιστοσελίδας πρέπει να βρίσκεται σε αρμονία με την αισθητική του ξενοδοχείου και να μην παρουσιάζει μία εικόνα που δεν συνάδει με αυτή του καταλύματος


Photo Credits: Samsara Ubud in Bali


Πολλές είναι οι περιπτώσεις που κατά τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν η αισθητική του ξενοδοχείου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία ιστοσελίδα που όμως δεν σχετίζεται με το κατάλυμα. Ιδιαίτερα στα Boutique Ξενοδοχεία, που χαρακτηρίζονται από το μοναδικό design τους, είναι σχεδόν απαραίτητο να αντανακλάται αυτό και στην ιστοσελίδα τους.

Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται το brand awareness του καταλύματος, δίνεται μία ιδέα της ξενοδοχειακής εμπειρίας που προσφέρει, ενώ, αν γίνει σωστά, θα αποδώσει ένα μοναδικό αποτέλεσμα που θα διαφέρει από τον ανταγωνισμό. Στην εποχή που οι ταξιδιώτες αποζητούν μοναδικές εμπειρίες διαμονής και δίνουν μεγάλη έμφαση στην αισθητική, είναι απαραίτητο να διαφοροποιείται το ξενοδοχείο από τον ανταγωνισμό, με οποιονδήποτε πιθανό τρόπο.


#3 – Οι φωτογραφίες και τα videos θα πρέπει να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο website


Video Credits: 11 Mirrors Hotel


Το συγκεκριμένο tip σχετίζεται με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, αλλά επηρεάζεται σημαντικά από τον σχεδιασμό της. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες πριν κάνουν μία κράτηση, επισκέπτονται την ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου για να αναζητήσουν φωτογραφίες, videos και γενικότερα πληροφορίες για το κατάλυμα. Αυτό ισχύει για όλα τα καταλύματα και για όλων των τύπων τις κρατήσεις, είτε προέρχονται από τρίτα μέσα, είτε πρόκειται για ταξιδιώτες που ανακάλυψαν το κατάλυμα στα social media.


Προφανώς, λοιπόν, και τα boutique ξενοδοχεία, συμπεριλαμβάνονται σε αυτή την κατηγορία. Καθώς ο συγκεκριμένος τύπος καταλύματος στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στο design,το χαρακτηριστικό αυτό μπορεί να γίνει βασικός λόγος για πολλούς ταξιδιώτες να το επιλέξουν. Συνεπώς, το περιεχόμενο που αναρτάται στο website ενός boutique ξενοδοχείου, θα πρέπει να αναδεικνύει την αισθητική του και να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις σελίδες.

Για να υπάρχει μία ισορροπία στην παρουσίαση του περιεχομένου, θα πρέπει να οριστούν εξ αρχής τα σημεία που θα μπουν οι φωτογραφίες κατά τον σχεδιασμό του website. Έτσι, το website θα είναι πιο λειτουργικό, και δεν θα χρειαστεί να αρκεστείτε απλά σε μία σελίδα gallery (όπως κάνουν τα περισσότερα καταλύματα), με τις υπόλοιπες σελίδες να μπορούν να υποστηρίξουν μόνο μία φωτογραφία ή φωτογραφίες χαμηλού μεγέθους (λόγω έλλειψης χώρου).


#4 – Υποδομές με κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ή μοναδικό design θα πρέπει να πρωταγωνιστούν στο website ως μέρος της ξενοδοχειακής εμπειρίας του καταλύματος


Photo Credits: 7132 Hotel in Switzerland


Στο πρώτο μας tip αναφέραμε πώς μέσω του website θα πρέπει να αναδεικνύονται τα στοιχεία που υποστηρίζουν την boutique εμπειρία του καταλύματος. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί μία υποδομή ή υπηρεσία να αποτελούν τόσο σημαντικό κομμάτι της ξενοδοχειακής εμπειρίας που να πρέπει να την αναδείξετε σαν κομμάτι της διαμονής των επισκεπτών σας.

Στα boutique ξενοδοχεία, είναι αρκετά σύνηθες οι επιμέρους υποδομές να έχουν κάποιο μοναδικό χαρακτηριστικό που τις κάνει να διαφέρουν και να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Αν αυτό θεωρείτε πώς ισχύει και για κάποια υποδομή του καταλύματός σας, τότε είναι αρκετά σημαντικό να την αναδείξετε σαν αναπόσπαστο κομμάτι της ξενοδοχειακής εμπειρίας και όχι σαν επιπρόσθετη υποδομή.


«Δημιουργήστε μία ενότητα που θα αναφέρεται στη μοναδικότητα της υποδομής του καταλύματός σας και εντάξτε την ενεργά στην επικοινωνιακή σας στρατηγική.»


Συνοψίζοντας…


Αυτά ήταν τα σημεία-κλειδιά για τον σχεδιασμό ιστοσελίδας σε ένα Boutique Ξενοδοχείο, που στόχο έχει όχι μόνο να ενημερώσει, αλλά να κατευθύνει τον ταξιδιώτη και να του μεταφέρει την ξενοδοχειακή εμπειρία και τα μοναδικά στοιχεία του καταλύματος. Κλείνοντας, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι ο τελικός στόχος κάθε ιστοσελίδας είναι η μετατροπή της επίσκεψης σε κράτηση, οπότε το booking engine σας θα πρέπει να βρίσκεται σε κάθε σελίδα και σε ορατό σημείο, όπως επίσης και η σαφής αναφορά των λόγων για τους οποίους ο δυνητικός πελάτης θα πρέπει να εμπιστευθεί την ιστοσελίδα σας για την κράτησή του.

Comments


bottom of page