top of page

4+1 βασικά εργαλεία για την ανάπτυξη των online πωλήσεων ενός ξενοδοχείου



Μάθετε ποια είναι ορισμένα από τα εργαλεία που μπορείτε να αξιοποιήσετε στο ξενοδοχείο σας για τις online πωλήσεις σας, έτσι ώστε να οδηγηθείτε στην κερδοφορία


Με την αυξανόμενη τάση των ταξιδιωτών να προγραμματίζουν τις διακοπές τους μέσω διαδικτύου, τα ξενοδοχεία καλούνται να βελτιώσουν την online στρατηγική πωλήσεών τους και να ανακαλύψουν νέους τρόπους στόχευσης του κοινού τους, διαδικτυακά. Η online marketing στρατηγική του ξενοδοχείου σας, δεν θα επιφέρει μόνο κρατήσεις, αλλά θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε το brand identity σας, κάτι που μέχρι πρότινος μόνο οι γνωστές ξενοδοχειακές αλυσίδες μπορούσαν να επιδιώξουν.


Φυσικά, η ανάπτυξη των online πωλήσεων του ξενοδοχείου σας είναι μία χρονοβόρα διαδικασία που χρειάζεται χρόνο και συνέπεια. Για τον λόγο αυτό, υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα εργαλεία, τα οποία έχουν εισαχθεί στην αγορά τα τελευταία χρόνια, που στόχο έχουν να κάνουν ευκολότερη τη διαχείριση της digital marketing στρατηγικής όλων των τύπων εταιρειών, συμπεριλαμβανομένου και των ξενοδοχείων.


Ας ανακαλύψουμε λοιπόν τα βασικά εργαλεία για την ανάπτυξη των online πωλήσεων του ξενοδοχείου σας!


#1 – Εργαλεία ακρόασης των Social Media: Μάθετε πόσοι συζητούν για το ξενοδοχείο σας και τι λένε για εσάς


Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να ελέγξετε αν λειτουργεί η επικοινωνιακή σας στρατηγική, είναι οι κριτικές των ταξιδιωτών. Ο πιο άμεσος τρόπος για να ελέγξετε τις κριτικές σας, μπορεί να είναι τα Review Websites, αλλά τα τελευταία χρόνια τα social media έχουν αναδειχθεί ως το κύριο μέσο «έκφρασης» του μέσου χρήστη στο διαδίκτυο. Άλλωστε, στη σημερινή εποχή όλοι έχουν φωνή και καλό είναι να μπορείτε να την ακούσετε.


Αυτό μπορείτε να το κάνετε εύκολα με τα εργαλεία ακρόασης των social media. Τα συγκεκριμένα εργαλεία αυτόματα συλλέγουν δημοσιεύσεις που γίνονται στα social media, είτε με συγκεκριμένα keywords που έχετε επιλέξει, με hashtags, ή με την επωνυμία του καταλύματός σας. Έτσι, θα μπορείτε να γνωρίζετε πόσοι συζητούν για το ξενοδοχείο σας, αλλά και αν είναι αρνητικά ή θετικά τα σχόλιά τους, έτσι ώστε να αναβαθμίσετε την υπηρεσία που προσφέρετε.


Βεβαίως, φροντίστε να δίνετε απάντηση σε όλες τις κριτικές (είτε θετικές είτε αρνητικές) έτσι ώστε ακόμη και αν το προϊόν σας χρήζει αναβάθμισης, να δείχνετε ότι είστε θετικοί σε κάθε κριτική και πρόθυμοι να βελτιωθείτε. Κάποια δημοφιλή εργαλεία είναι το Mention, Hootsuite, και Tweetreach


#2 – CRM: Επενδύστε σε ένα υψηλής ποιότητας CRM που είναι λειτουργικό, ευέλικτο και προσφέρει ακριβή πρόβλεψη ζήτησης και κατανάλωσης στην αγορά


Το σύστημα διαχείρισης σχέσεων είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ομαλή λειτουργία του καταλύματος και για τη διευκόλυνση της διαχείρισης των καμπανιών του τμήματος marketing. Ένα υψηλής ποιότητας CRM θα διευκολύνει σημαντικά τη διαχείριση των πελατών σας, καθώς συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που τους αφορούν σε ένα πρόγραμμα. Πριν επιλέξετε το CRM, θα πρέπει να ελέγξετε ότι σας επιτρέπει να:


  1. το ενσωματώσετε με όλα τα εργαλεία σας και να συγχρονίσετε στο επιχειρηματικό σας περιβάλλον

  2. προσαρμόσετε το εργαλείο σύμφωνα με τις ανάγκες σας

  3. δείτε το ιστορικό των αλληλεπιδράσεων με προοπτικές και πελάτες

  4. συγκεντρώνετε τις δραστηριότητες και τις επισκέψεις τους, στους ιστότοπους της επιχείρησής σας σε ένα μέρος

  5. κάνετε λήψη αναφορών και πληροφοριών σχετικά με τις πωλήσεις, την επιχείρηση και τους καλεσμένους σας




#3 – Google Analytics: Παρακολουθήστε την επισκεψιμότητα του ξενοδοχειακού σας website, τη συμπεριφορά των χρηστών που σας επισκέπτονται, αλλά και τις πηγές που λαμβάνετε τους περισσότερους επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων και των κρατήσεων που δέχεστε



Ίσως το πιο χρήσιμο εργαλείο για να παρακολουθήσετε την αποτελεσματικότητα των διαδικτυακών σας καμπανιών, καθώς συγκεντρώνει όλων των ειδών χρήσιμα στατιστικά από τις πηγές από τις οποίες λαμβάνετε το περισσότερο κοινό, μέχρι το ποσοστό των επισκεπτών που κάνει κράτηση, την ώρα που μένει μέσα στην ιστοσελίδα ή και τις πιο δημοφιλείς σελίδες του website σας.


Τα παραπάνω στατιστικά θα σας δώσουν μία καθαρή εικόνα πάνω στο τι λειτουργεί και τι πρέπει να βελτιωθεί για μία πιο αποτελεσματική marketing στρατηγική. Βεβαίως, η καταγραφή και ο έλεγχος των παραπάνω χρειάζεται την καθημερινή σας προσοχή, ενώ η ομάδα πωλήσεών σας θα πρέπει καθημερινά, να κάνει έλεγχο πως όλα λειτουργούν ομαλά.


#4 – Εργαλεία διαχείρισης Tasks: Διευκολύνετε τη διαχείριση των εργασιών σας, αυτοματοποιώντας τον έλεγχό τους με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων



Η θέση του Digital Marketing είναι πολυδιάστατη και με πολλές διαδικασίες που καθιστούν εύκολη την παράλειψή τους όταν απαιτούν τη καθημερινή προσοχή του υπεύθυνου. Για τον λόγο αυτό, έχουν δημιουργηθεί πολλά προγράμματα τα οποία διευκολύνουν τη διαχείριση των καθημερινών εργασιών, καταγράφοντάς τα σε μορφή ημερολογίου, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον να παραλείψει ο υπεύθυνος κάποια από τις διαδικασίες.


Ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη διαχείριση των tasks είναι το Asana, το οποίο επιτρέπει δημιουργία καθημερινών, εβδομαδιαίων και μηνιαίων tasks αλλά και προβολή όλων των tasks σε μορφή ημερολογίου για εύκολη διαχείριση.


#5 – Channel Managers: Διαχειριστείτε εύκολα και αποτελεσματικά όλα τα κανάλια προώθησης του ξενοδοχείου σας



Κάθε σύγχρονο ξενοδοχείο πλέον έχει προφίλ σε μία σειρά από online κανάλια, είτε πρόκειται για review ιστοσελίδες ή μηχανές Metasearch. Όπως είναι κατανοητό, η διαχείριση των παραπάνω είναι μία χρονοβόρα διαδικασία, καθώς το κάθε site απαιτεί ενημέρωση από διαφορετικό σημείο. Αυτό, λύνεται με τη βοήθεια των channel managers. Τα channel managers είναι ειδικά προγράμματα που συγκεντρώνουν και αυτοματοποιούν την ενημέρωση όλων των τρίτων καναλιών ενός ξενοδοχείου από ένα σημείο. Σε συνεργασία με ένα καλό PMS, μπορούν βεβαίως να προσφέρουν ακόμη περισσότερες χρήσιμες υπηρεσίες όπως αυτοματοποιημένη ενημέρωση διαθεσιμότητας σε όλα τα κανάλια ταυτόχρονα, ή και δημιουργία ειδικών reports πωλήσεων.


Συνοψίζοντας…


Αυτά ήταν τα 5 βασικά εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να έχετε καλύτερο έλεγχο των ψηφιακών σας πωλήσεων και να δημιουργήσετε μία αποτελεσματική digital marketing στρατηγική με υψηλά conversion rates και ROI. Φυσικά υπάρχουν και πολλά ακόμη χρήσιμα εργαλεία, που θα βοηθήσουν έμμεσα την digital marketing στρατηγική σας, όπως το PMS, με τη βοήθεια του οποίου μπορείτε να συγκεντρώσετε όλες τις πωλήσεις και τον έλεγχό τους, σε ένα πρόγραμμα.





Comments


bottom of page