Ανακαλύψτε έξυπνους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να εντάξετε κάθε ανθρώπινη αίσθηση στην εμπειρία διαμονής του ξενοδοχείου σας και μάθετε γιατί η πρακτική αυτή είναι απαραίτητη για τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης marketing στρατηγικής
Η οδύσσεια κάθε ξενοδόχου υπήρξε ανέκαθεν η δημιουργία μίας ολοκληρωμένης εμπειρίας για τον ταξιδιώτη. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι η απάντηση βρίσκεται στις εμπειρίες, κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ως αποτελεσματικότερη μέθοδο την εισαγωγή πολυτελών υποδομών, ενώ κάποιοι άλλοι θεωρούν μοναδική απάντηση το προσωποποιημένο service. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο και με την εισαγωγή του πολυαισθητικού marketing στον ξενοδοχειακό κλάδο, έχει αναδειχθεί ένας ακόμη πιο απλός τρόπος βελτίωσης της ξενοδοχειακής εμπειρίας – μέσω των 5 αισθήσεων.
Το πολυαισθητικό Marketing υποκινείται από τις αρχές της ψυχολογίας του Marketing και την παρορμητική αγοραστική συνήθεια των καταναλωτών βάσει των συναισθημάτων και όχι της κοινής λογικής. Το πολυαισθητικό Marketing βεβαίως, δεν θεωρείται καινοτομία στον χώρο του Marketing καθώς έχει εφαρμοστεί ως έναν βαθμό σε πολλές επιχειρήσεις για την υποστήριξη των πωλήσεών τους. Ενδεικτικά παραδείγματα είναι η μουσική των σούπερ μάρκετ και τα χαρακτηριστικά αρώματα χώρων πολλών αλυσίδων ρούχων.
Τα τελευταία χρόνια, το πολυαισθητικό Marketing έχει εισβάλει και στον ξενοδοχειακό κλάδο, καθώς κάθε χρόνο ολοένα και περισσότερα ξενοδοχεία προσπαθούν να εντάξουν τις αισθήσεις στην ξενοδοχειακή τους εμπειρία. Άλλωστε, ένα ξενοδοχείο δεν παύει να προωθεί το προϊόν του ακόμη και μετά την άφιξη του επισκέπτη, οπότε η marketing στρατηγική του θα πρέπει να παραμένει ισχυρή και να μη περιορίζεται στην επίτευξη μίας κράτησης. Ποιοι είναι όμως οι τρόποι που μπορείτε να εφαρμόσετε τις πέντε αισθήσεις στο κατάλυμά σας;
Ας τους ανακαλύψουμε παρακάτω μαζί με ακόμη ένα βασικό χαρακτηριστικό που θα επηρεάσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της «πολυαισθητικής στρατηγικής» στο κατάλυμά σας.
#Όσφρηση: Αρωματίστε τους χώρους του ξενοδοχείου σας με ένα χαρακτηριστικό άρωμα που συνάδει με το brand identity σας
Βάσει ειδικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε πάνω στην αποτελεσματικότητα της όσφρησης στο marketing, το 84% του καταναλωτικού κοινού δήλωσε ότι είναι πιθανότερο να αγοράσει προϊόντα σε χώρο που αρωματίζεται, ενώ είναι διατεθειμένο να ξοδέψει έως και 15% επιπλέον περισσότερα χρήματα σε έναν τέτοιον χώρο.
Η επιλογή του ιδανικού αρώματος για το ξενοδοχείο σας δεν είναι εύκολη υπόθεση και θα χρειαστεί να συμβουλευτείτε επαγγελματία που ειδικεύεται στο πολυαισθητικό marketing πριν λάβετε την τελική απόφαση. Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που λαμβάνονται υπ’ όψιν κατά την επιλογή του αρώματος είναι:
Το κοινό στο οποίο απευθύνεστε
Οι βασικές αξίες του brand σας
Ο τύπος του ξενοδοχείου σας
Ένα άρωμα μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου συμπεριλαμβανομένων και των δωματίων — εκτός βεβαίως του εστιατορίου. Αυτό που πρέπει να προσέξετε, είναι η ένταση των αρωμάτων σε κάθε χώρο. Για παράδειγμα, στα δωμάτια του ξενοδοχείου, θα πρέπει να επιλέξετε μία πιο απαλή εκδοχή του αρώματος του ξενοδοχείου σας, ενώ στο lobby, καλό είναι να προτιμήσετε μία εκδοχή, άκρως ταυτισμένη με το συνολικό hotel concept, καθώς είναι η πρώτη δια ζώσης επαφή του επισκέπτη με το ξενοδοχείο σας. Στα εστιατόρια, καλό είναι να μην εντάξετε κάποιο άρωμα και να μεριμνήσετε να μην το καταλαμβάνουν έντονες μυρωδιές από την κουζίνα μέσω ειδικών εργαλείων αδρανοποίησης οσμών.
Ο αρωματισμός των χώρων του ξενοδοχείου, είναι ο πιο άμεσος τρόπος να εντάξετε την όσφρηση στη ξενοδοχειακή σας εμπειρία αλλά όχι ο μοναδικός. Περισσότεροι τρόποι να ενισχύσετε το οσφρητικό identity του ξενοδοχείου σας περιλαμβάνουν την επιλογή συγκεκριμένων προϊόντων καθαρισμού για τα λευκά σας είδη, όπως π.χ. fabric fresheners, αλλά και φρέσκα λουλούδια σε όλους τους εσωτερικούς χώρους.
#Ακοή: Επιλέξετε τη κατάλληλη μουσική σύμφωνα με τον χαρακτήρα του ξενοδοχείου σας και προσαρμόστε την για κάθε χώρο
Ο ήχος και πιο συγκεκριμένα η μουσική, είναι ένα από τα πιο ισχυρά μέσα για να αφυπνίσετε συναισθήματα και αναμνήσεις στους επισκέπτες σας. Είναι επίσης και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να τους παρακινήσετε να λάβουν κάποιες αποφάσεις, όπως να προβούν σε μία αγορά. Βεβαίως η εφαρμογή της μουσικής στην εμπειρία διαμονής σας, είναι μία περίπλοκη διαδικασία και θα πρέπει να κάνετε μία εκτενή έρευνα πριν αποφασίσετε τι είδους μουσική θα επιλέξετε και πώς θα την εντάξετε σε κάθε χώρο.
Καθώς ένα ξενοδοχείο αποτελείται από χώρους με ποικίλες χρήσεις και ατμόσφαιρες, θα πρέπει να προσαρμόσετε και τη μουσική, έτσι ώστε να μεταφέρει τα σωστά μηνύματα στους επισκέπτες σας. Το πρώτο που πρέπει να προσέξετε είναι η ένταση της μουσικής σε κάθε χώρο. Για παράδειγμα, στο spa του ξενοδοχείου σας η μουσική θα πρέπει να είναι μόλις αντιληπτή, ενώ στο bar θα πρέπει να είναι σχετικά δυνατή, καθώς έχει αποδειχθεί ότι οι πελάτες καταναλώνουν πιο πολύ αλκοόλ, σε bars με δυνατή μουσική.
Φυσικά και η μουσική που θα επιλέξετε σε κάθε χώρο θα πρέπει επίσης να διαφέρει. Στη reception φροντίστε να επιλέξετε μία μουσική, απόλυτα εναρμονισμένη με το συνολικό hotel concept, καθώς είναι η πρώτη δια ζώσης επαφή του επισκέπτη με το ξενοδοχείο σας, ενώ στο εστιατόριο καλό θα είναι να προτιμήσετε μία πιο αργή ή γρήγορη μουσική σύμφωνα με το αν θέλετε οι επισκέπτες σας να περνούν χρόνο στο εστιατόριο ή όχι. Έχει παρατηρηθεί ότι η γρήγορη μουσική στο εστιατόριο οδηγεί σε πιο γρήγορη κατανάλωση, ενώ η αργή μουσική επιβραδύνει και τον ρυθμό που τρώνε οι πελάτες.
Τέλος, η μουσική θα πρέπει να διαφοροποιείται και σύμφωνα με την ώρα της ημέρας. Για παράδειγμα, η μουσική κατά τη διάρκεια του πρωινού θα πρέπει να είναι πιο χαλαρή, από τη ζωντανή μουσική που ενδείκνυται για την ώρα του δείπνου.
#Γεύση: Προσδώστε χαρακτήρα σε κάθε γεύμα που και εντάξτε την τοπική γαστρονομία στη στρατηγική σας – ακόμη και στα welcome treats
Η γεύση, στην ξενοδοχειακή εμπειρία του επισκέπτη συμπεριλαμβάνει τα γεύματά του στο εστιατόριο, το πρωινό αλλά και τυχόν welcome treats που μπορεί να έχετε συμπεριλάβει στα δωμάτια. Το φαγητό θεωρείται αναπόσπαστο μέρος των ταξιδιών και το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν ένα μεγάλο ποσοστό του budget τους, σε τοπικές γαστρονομικές εμπειρίες.
Είναι σημαντικό λοιπόν κάθε ξενοδοχείο να προσφέρει μία αναβαθμισμένη γαστρονομική εμπειρία στο εστιατόριό του, το οποίο όμως δεν συνεπάγεται με υψηλή γαστρονομία. Εν αντιθέσει θα λέγαμε, οι ταξιδιώτες δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον στην τοπική γαστρονομία της κάθε περιοχής, οπότε ένα παραδοσιακό εστιατόριο με τοπικές συνταγές τις περισσότερες φορές, είναι πιο επιτυχημένο από ένα gourmet εστιατόριο.
Υπάρχουν βεβαίως και πολλοί άλλοι τρόποι να εντάξετε τη γεύση στην ξενοδοχειακή σας εμπειρία, όπως welcome treats στα δωμάτια των επισκεπτών, καθημερινά εδέσματα ή φρούτα που θα παρέχονται με το housekeeping, το πιο δημοφιλές γεύμα σε κάθε ξενοδοχείο, το πρωινό, ακόμη και ένα μικρό κατάστημα εντός του ξενοδοχείου, με τοπικά προϊόντα προς αγορά. Όλα τα παραπάνω, θα ενισχύσουν σημαντικά τη γαστρονομική εμπειρία του ξενοδοχείου σας, οπότε καλό είναι τα δώσετε και την κατάλληλη προσοχή.
Στο πρωινό σας, για παράδειγμα, καλό είναι να αποφύγετε τα τυποποιημένα προϊόντα και να εντάξετε και κάποιες τοπικές συνταγές στο buffet. Το welcome treat σας, εάν υπάρχει, φροντίστε επίσης να ταιριάζει με τη θεματική του ξενοδοχείου σας και να παρέχει μία μοναδική γευστική εμπειρία στον επισκέπτη σας.
#Όραση: Δημιουργήστε iconic χώρους στους οποίους οι επισκέπτες θα θέλουν να βγάλουν φωτογραφίες για τα social media τους
Το design και η αισθητική πλέον παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία ενός προϊόντος. Η άνοδος του Instagram οδήγησε στους ταξιδιώτες να δίνουν περισσότερη βάση στο design του ξενοδοχείου και πλέον οι περισσότεροι ταξιδιώτες αποζητούν και σημεία στο ξενοδοχείο που θα μπορούσαν να τραβήξουν ωραίες φωτογραφίες – τα λεγόμενα Instagram Spots. Έτσι, το πρώτο μέρος για τη διέγερση της όρασης των επισκεπτών σας, είναι να επιμεληθείτε το design του ξενοδοχείου σας με τη βοήθεια ενός ειδικού.
Φυσικά, η αίσθηση της όρασης δεν περιορίζεται μόνο στο design του ξενοδοχείου. Σημαντικό ρόλο παίζουν και η παρουσίαση του προσωπικού σας, το οποίο πρέπει να έχει μία συγκεκριμένη ενδυμασία που να ταιριάζει με το στυλ του ξενοδοχείου, αλλά και η χρωματική παλέτα που θα επιλέξετε για τους χώρους και τα έπιπλά σας, καθώς τα χρώματα πρέπει να είναι εναρμονισμένα και να μην δημιουργούν ένα χάος στο μυαλό του επισκέπτη. Όσον αφορά το εστιατόριο του ξενοδοχείου σας, πέρα από την διακόσμηση του χώρου, η αισθητική σας θα φανεί και στο στήσιμο και την παρουσίαση των πιάτων σας, οπότε δώστε τους την απαραίτητη προσοχή.
#Αφή: Επιλέξτε υψηλής ποιότητας υφάσματα, πετσέτες και λινά με καλύτερη αίσθηση αφής και διάρκεια στον χρόνο
Τελευταία αίσθηση, αλλά εξίσου σημαντική με τις υπόλοιπες είναι η αφή. Η αίσθηση της αφής αφορά κυρίως την εμπειρία που προσφέρετε μέσα στο δωμάτιο. Τα κλινοσκεπάσματα, οι κουρτίνες, οι πετσέτες, ακόμη και οι υφές των επίπλων του δωματίου θα βελτιώσουν σημαντικά την εμπειρία του επισκέπτη, οπότε φροντίστε να επιλέξετε υψηλής ποιότητας υλικά έτσι ώστε να προσφέρουν μία πολυτελή εμπειρία και να μη φθείρονται στο χρόνο.
Πολλοί ταξιδιώτες δίνουν βάση στην ποιότητα ακόμη και αν δεν το αναφέρουν. Άλλωστε, δεν υπάρχει πιο ωραίο αίσθημα, από μία φρεσκοπλυμένη, μαλακή πετσέτα. Φυσικά, η συνεχής χρήση και πλύση των παραπάνω οδηγεί σε φθορά, αφαιρώντας την απαλότητα και την φρεσκάδα που έχουν στην αρχή. Αυτό, μπορείτε να το προβλέψετε, αρχικά με την επιλογή καλών υφασμάτων, τα οποία θα πλένετε στους κατάλληλους βαθμούς και σε συνδυασμό με τη σωστή συντήρησή τους, θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τους.
#Προσμονή: Εντείνετε την προσμονή των επισκεπτών με διάφορα Μάρκετινγκ τρικ για αποτελεσματικότερη εφαρμογή των αισθήσεων στη στρατηγική σας
Ολοκληρώνοντας το άρθρο, θα θέλαμε να εστιάσουμε όχι σε μία αίσθηση αλλά σε ένα συναίσθημα, την προσμονή. Είναι σημαντικό να εντείνετε τη προσμονή των επισκεπτών πριν την άφιξη τους και να τους κάνετε να ανυπομονούν να μείνουν στο ξενοδοχείο σας. Αυτό, μπορείτε να το κάνετε με ποικίλους τρόπους όπως αποστολή εξατομικευμένων newsletters που θα «διεγείρουν τις αισθήσεις» ακόμα και πριν την άφιξη στο ξενοδοχείο σας ή με δημοσιεύσεις στα social media σας, που θα αναδεικνύουν την εμπειρία στο ξενοδοχείο σας. Με αυτόν τον τρόπο, η χρήση των 5 αισθήσεων στη ξενοδοχειακή σας εμπειρία, θα είναι πιο αποτελεσματική και οι επισκέπτες σας, θα μένουν ακόμη πιο ικανοποιημένοι.
Comments