Αναβαθμίστε την εμπειρία των επισκεπτών σας με μοναδικά αντικείμενα που θα βρουν μόνο στο κατάστημα του ξενοδοχείου σας
Οι επαγγελματίες στον κόσμο των luxury hotels έχουν ήδη αναγνωρίσει τις lifestyle υπηρεσίες ως έναν τομέα με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης. Οι πολυτελείς σουίτες, το εξειδικευμένο concierge, το εντυπωσιακό spa, το προσεγμένο εστιατόριο, προσφέρουν μια αξέχαστη διαμονή· αυτό, όμως, που αποζητούν, πλέον, όλοι, είναι το “wow” effect.
Εντάσσοντας ένα upgraded κατάστημα/boutique στο φάσμα των υπηρεσιών τους, πολλοί ξενοδόχοι ανακάλυψαν αφενός μια νέα πηγή κέρδους για τους ίδιους, αφετέρου μια πηγή ευχαρίστησης για τους πελάτες τους. Περνώντας και ψωνίζοντας από το hotel shop του καταλύματος στο οποίο διαμένουν, οι φιλοξενούμενοι ‘επεκτείνουν’ κατά κάποιο τρόπο την διάρκεια της εμπειρίας τους, αφού κρατούν τις αναμνήσεις μέσα από τα αντικείμενα που αγόρασαν, για πολύ καιρό μετά την αναχώρησή τους. Αυτός είναι και ο λόγος που η τάση του in-hotel shopping καταγράφεται με αυξητικούς ρυθμούς στον ξενοδοχειακό κλάδο σε ολόκληρο τον κόσμο, παρουσιάζοντας τεράστιο ενδιαφέρον αλλά και δημιουργώντας νέες προοπτικές αύξησης κερδών για τα σύγχρονα καταλύματα.
Η Ελλάδα, σαν μια αμιγώς τουριστική χώρα με ορισμένα από τα καλύτερα τουριστικά προϊόντα παγκοσμίως, είναι πρωτοπόρος και σε αυτό το κομμάτι, παρουσιάζοντας ιδιαίτερα και προσεγμένα in-hotel shops σε έναν μεγάλο αριθμό καταλυμάτων. Παρακάτω, συγκεντρώσαμε μερικά ιδιαίτερα ενδιαφέροντα hotel shops, που κατάφεραν να τραβήξουν την προσοχή μας:
HOTEL GRANDE BRETAGNE, ΑΘΗΝΑ – GB CORNER GIFTS & FLAVORS
Το μυθικό Grande Bretagne με την boutique αλλά και τις γλυκές δημιουργίες του pâtissier Arnaud Larher, είναι το αγαπημένο shopping spot των Αθηναίων και των απανταχού επισκεπτών της πρωτεύουσας.
«Εκεί που τώρα βρίσκεται το κατάστημα, υπήρχε γνωστό εστιατόριο. Όταν φάνηκε η ανάγκη για αλλαγή – και μετά από ενδελεχή έρευνα – η ομάδα ειδικών μας κατέληξε στην ιδέα της δημιουργίας ενός concept store όπου οι πελάτες μας θα είναι σε θέση να βρουν όχι μόνο μια πλούσια συλλογή από τοπικά προϊόντα και μοναδικά γλυκά, αλλά και μία από τις καλύτερες fashion collections, με ιδιαίτερα brands», αναφέρει η Χριστίνα Παπαθανασίου, Δ/ντρια Δημοσίων Σχέσεων.
Έτσι, οι δημιουργίες των Zeus & Dione και Brunello Cucinelli αλλά και πληθώρα επιλεγμένων εταιρειών, βρήκαν στέγη στην πιο γνωστή “γωνιά των Αθηνών”, στην καρδιά της ιστορικότερης πόλης της Ευρώπης, για την απόλυτη shopping εμπειρία κάθε εποχή του χρόνου. Πρόσφατα, και μετά από ζήτηση των πελατών του, το ξενοδοχείο δημιούργησε το grandebretagnestore.com, προκειμένου να εξυπηρετήσει και τις online αγορές!
POSEIDONIO, ΣΠΕΤΣΕΣ – MAGEIA BOUTIQUE
Η «Μαγεία» Boutique, συμβαδίζει εδώ και πέντε χρόνια με την φήμη του δημοφιλούς ξενοδοχείου “Ποσειδώνιο” στις Σπέτσες. Ξεχωρίζουν οι εξαιρετικές δημιουργίες της γνωστής σχεδιάστριας κοσμημάτων Ileana Makri, σε σύγχρονα σχέδια εμπνευσμένα από κλασικά ελληνικά στοιχεία. Εκείνη βρίσκεται, άλλωστε, πίσω από την αρχική ιδέα και επιλογή του χώρου, ενώ η αδερφή της Μυρτώ διαχειρίζεται με μεγάλη επιτυχία την boutique και επιβεβαιώνει κάθε χρόνο την φήμη της ως “must-visit concept store”. Μια λαμπερή συλλογή από ρούχα και αξεσουάρ (Ellie Rassia Swimwear, Suzusan, Faye Chatzi, Mario Schwab, Raquel Allegra) προσελκύει κάθε εξειδικευμένο μάτι. Επιπλέον, τα αντικείμενα τέχνης της Αλεξάνδρας Κοτζαμάνη κοσμούν τον χώρο και περιμένουν τους επισκέπτες να τα θαυμάσουν και να τα επιλέξουν.
PATMOS AKTIS, ΠΑΤΜΟΣ – AMMOS BOUTIQUE
Ξεκίνησε σαν ένα μικρό μαγαζάκι που στις κρεμάστρες και τα ράφια του έβρισκες τα απαραίτητα για τις καλοκαιρινές σου διακοπές, για να εξελιχθεί το 2018 σε ένα υψηλής αισθητικής hotel shop:
Το κατάστημα του Patmos Aktis, πρεσβεύει πλέον την ελληνική μόδα στο νησί της Πάτμου.
Το Ammos γεννήθηκε για να θυμίζει σε όλους το ελληνικό καλοκαίρι. Προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία από μαγιό Ελλήνων σχεδιαστών, όπως Stefania Frangista και Zuha Swimwear, σανδάλια εμπνευσμένα από την αρχαία Ελλάδα αλλά και τα Ελληνικά νησιά (Esiot sandals, Most Chic sandals), ψάθινες τσάντες Megeiasou, καπέλα με αυθεντικά σχέδια Savapile, εντυπωσιακά καφτάνια nεnε, μαντήλια, ενδύματα και πετσέτες θαλάσσης (Sun of a Beach & Pearl and Caviar) αλλά και μια αξιόλογη συλλογή κοσμημάτων (Honor jewelry, Thanos One Off). Κάθε επίσκεψη στη μπουτίκ είναι σαν ένα μικρό ενδιαφέρον ταξίδι στον κόσμο της ανερχόμενης Ελληνικής μόδας, όπου τα σύγχρονα trends συνδυάζονται με τοπικές επιρροές, στοιχεία της μυθολογίας, την Ιστορία, αλλά και την προσωπική ιστορία του κάθε σχεδιαστή.
DEXAMENES, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Μέλος των Design Hotels of the World, το Dexamenes είναι ένα μεταπολεμικό οινοποιείο το οποίο κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε σε luxury resort, σε μια από τις πιο αυθεντικές ακρογιαλιές της Δυτικής Πελοποννήσου.
Ο ιδιαίτερα ενθουσιώδης Γενικός Διευθυντής, του ξενοδοχείου Νίκος Καραφλός, μας μίλησε για τη συνεργασία με τη σύζυγό του, Ραλλού Κατσάρη, δημιουργό κοσμημάτων, με την οποία εγκαινίασαν τον Ιούνιο του 2019 το concept store του ξενοδοχείου, για να δώσουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να εμπλουτίσουν την ούτως ή άλλως μοναδική στο είδος της εμπειρία διαμονής.
«Η μπουτίκ είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι πελάτες, καθώς κατέχει ένα στρατηγικής σημασίας ρόλο στο lobby. Έτσι, ο χώρος υποδοχής γίνεται ένα ζωντανό μέρος όπου οι επισκέπτες κυκλοφορούν όλη την ημέρα, όπως επίσης και οι εξωτερικοί επισκέπτες του εστιατορίου που έρχονται να δειπνήσουν στις Δεξαμενές.»
Τα brands επιλέγονται περισσότερο με ανθρώπινο παρά με εμπορικό κριτήριο και αυτό είναι που κάνει την διαφορά. Είναι η περίπτωση μιας ομάδας με γούστο, που γνωρίζει καλά αυτό που προσφέρει. Τα προϊόντα που επιλέγει είναι καλής ποιότητας (Rho foods, Olympic Terra), υψηλής αισθητικής (Someday bags, candles by of Earl of east London, notebooks by Katerina Kotsona) και αποκλειστικά (jewellery by Rallou Katsari, ceramics by Despina Xenaki). Ακόμη, λινά ενδύματα από την Ελλάδα και ιδιαίτερα γλυπτά (handmade ceramic spittoons by Despina Charitonidi and Panos Profitis), ολοκληρώνουν το εκθεσιακό κομμάτι της μπουτίκ.
BEACH HOUSE ANTIPAROS, ΑΝΤΙΠΑΡΟ – PETIT TIPOTA
Ένα «Μικρό Τίποτα», στο Beach House Antiparos, όπου μπορείς να βρεις πραγματικούς θησαυρούς. Ένα μικρό concept store πάνω στην παραλία, που φαίνεται αστείο σαν ιδέα! Και όμως, εδώ και μερικά χρόνια είναι το αγαπημένο μέρος των chic Ελληνίδων, των σταρ του Hollywood και όλων των fashionistas που επισκέπτονται το νησί. Η ιδιοκτήτρια είναι από το Παρίσι, ζει όμως τα τελευταία χρόνια μεταξύ Αντιπάρου και Αθήνας, και εκπροσωπεί μάλιστα την Ελλάδα με κάποια από τα brands του καταστήματος.
Επιλέγει κάθε κομμάτι ξεχωριστά από ιδιαίτερα γαλλικά και όχι μόνο brands: τα πολύχρωμα αξεσουάρ της Inouitoosh, τα σέξι μαγιό της Calarena από την Κορσική, τα θηλυκά καφτάνια και φορέματα των Diega και Mare di Latte, τα «εύκολα» γυαλιά της Izipizi και οι Dragon τσάντες, είναι μόνο κάποια από αυτά. Κάθε χρόνο, το εξασκημένο «μάτι» της θα ξετρυπώσει μικρά θαύματα, δύσκολο να βρεις αλλού. Ο χώρος εδώ είναι ιδιαίτερος. Τα trendy φουσκωτά της The Nice Fleet κουνιούνται από το θαλασσινό αεράκι και τα ανδρικά μαγιό του Pier από τη Σικελία κρέμονται σε σχοινιά σαν φρεσκοπλυμένα. Υπάρχει ζεστή ατμόσφαιρα και μια χιουμοριστική πινελιά στο στήσιμο, και το όλο εγχείρημα ευχαριστεί τόσο τους επισκέπτες όσο και τους προμηθευτές!
KATIKIES RESORTS – MO’s FASHION BOUTIQUE
Τα οκτώ συγκροτήματα Katikies σε Σαντορίνη και Μύκονο είναι ίσως από τα πιο εντυπωσιακά luxury hotels στις Κυκλάδες. Στα τρία εξ αυτών υπάρχει ειδικό hotel store για τους επισκέπτες — στο Katikies Santorini, το Kirini Santorini και το Katikies Mykonos. Δύο ακόμη πρόκειται να ανοίξουν σύντομα εντός των νέων μελών του ομίλου, τα Katikies Garden και Nikki Beach.
«Η μπουτίκ είναι ένας τρόπος να παρέχεις στους επισκέπτες του ξενοδοχείου όλα όσα χρειάζονται, χωρίς να χρειάζεται να βγαίνουν έξω από τα ονειρεμένα μας μέρη», μας είπε η υπεύθυνη του εμπορικού τμήματος.
Στην Σαντορίνη βρίσκει κανείς ελληνικές εταιρείες μόδας, όπως τα διάσημα Ancient Greek Sandals και τα δημιουργήματα της Μαρίνας Βερνίκου, ενώ η μπουτίκ της Μυκόνου δίνει μια πιο πολύχρωμη αισθητική, με brands όπως Melissa Odabash, Vitamine swimwear, Agua Bendita, Marieta’s Fantasy sandals και Pin-Up beachwear, όπως και την αποκλειστική συλλογή St. Barth’s line of sun, body και massage products.
BELVEDERE, MYKONOS
Το οικογενειακό ξενοδοχείο που εξελίχθηκε σε πραγματικό μύθο, ήταν από τα πρώτα luxury ξενοδοχεία που αντιλήφθηκε ότι το να διαθέτει κατάστημα λιανικής είναι εξίσου σημαντικό με το να διαθέτει spa. Ένας υψηλής ποιότητας fashion προορισμός μέσα στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου, η μπουτίκ του Belvedere μπορεί εύκολα να προσαρμόσει το look σας στη διάθεση του νησιού και να αναβαθμίσει την εμφάνισή σας πλάι στην πισίνα.
Είδη διακόσμησης και αξεσουάρ συνδυάζονται με μια φροντισμένη συλλογή ρούχων και κοσμημάτων Ελλήνων δημιουργών, όπως Diane Kordas, Zeus + Dione, Ancient Kallo, Themis Z, Kois Optics, και μια άκρως προσεγμένη σειρά brands από το εξωτερικό, προσαρμοσμένων στο πνεύμα του νησιού (Muzungu Sisters, Solid & Striped). Έχοντας ως δείκτη την επιτυχία της boutique, η Ευγενία Νιάρχου αποφασίζει το 2015 να εγκαινιάσει το δικό της αποκλειστικό κατάστημα για τις δημιουργίες της, μέσα στο πλαίσιο του οικογενειακού ξενοδοχείου. Η Venyx, που προέρχεται από τις λέξεις Venus και Onyx, δεσπόζει πλέον στο lobby του υπέροχου Belvedere.
EAGLES PALACE, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ
Καθώς το ξενοδοχείο απέχει 4 χιλιόμετρα από τον κοντινότερο οικισμό, η ομάδα του Eagles Palace αποφάσισε την δεκαετία του ’80 να ανοίξει κατάστημα μέσα στο συγκρότημα, προκειμένου οι επισκέπτες τους να βρίσκουν τα απαραίτητα χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από τον χώρο. Μετά την επιτυχία του εγχειρήματος, ακολούθησε και δεύτερο, και στην συνέχεια και τρίτο κατάστημα. Η πρώτη boutique βρίσκεται στην υποδοχή του ξενοδοχείου. Η δεύτερη, η οποία είναι στην άκρη της θάλασσας, προσφέρει όλα τα απαραίτητα για την παραλία, ενώ η τρίτη διαθέτει αποκλειστικά ελληνικά brands, και κανείς μπορεί να βρει από αντηλιακά μέχρι ρούχα σχεδιαστών φτιαγμένα στην Ελλάδα.
Μέσα στα 200 τετραγωνικά του θα βρεις ποικίλα σουβενίρ με αναφορές στην Ελλάδα (Sophia enjoythinking, Ploos design), μαζί με υπέροχα ελληνικά κοσμήματα (Vally Kontidis, Ilias Lalaounis, Elena Votsi), αξεσουάρ και ρούχα (Ancient Kallos, Ellis Geo, Zeus and Dione, Ancient Greek Sandals, Kyma)
Επίλογος
Ο ξενοδόχος, κατανοώντας τα οφέλη της κεφαλαιοποίησης ενός από τους χώρους του ξενοδοχείου του στήνοντας σε αυτόν ένα κατάστημα, ενστερνίζεται τα πολλά περιθώρια ανάπτυξης και δημιουργίας στο κομμάτι του hotel retail. Είναι ένας κλάδος που, ειδικά τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει τεράστια ανάπτυξη σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι ταξιδιώτες ολοένα και περισσότερο αναπτύσσουν την τάση να αγοράζουν αντικείμενα και αναμνηστικά από τα ξενοδοχεία στα οποία διαμένουν (είτε αυτά είναι ρούχα, αρωματικά χώρου με το άρωμα του καταλύματος, αφρόλουτρα/σαμπουάν από τα amenities των δωματίων τους, μέχρι και μαξιλάρια και στρώματα στα οποία κοιμήθηκαν!). Συνεπώς, ένας σύγχρονος και up-to-date ξενοδόχος, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβλέπει την τάση αυτή, φροντίζοντας να την εντάξει με τον βέλτιστο τρόπο στην επιχείρησή του.
Comments