top of page

Επαυξημένη Πραγματικότητα: Μια νέα τεχνολογική άφιξη στον ξενοδοχειακό κλάδο



Η επαυξημένη πραγματικότητα κάνει την μεγάλη της είσοδο στον τουριστικό κλάδο με μια σειρά από καινοτόμες υπηρεσίες που θα αναβαθμίσουν την εμπειρία των επισκεπτών σας.


Η επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality ή AR), είναι μια τεχνολογία που αντικαθιστά την εικόνα του πραγματικού κόσμου για τον χρήστη, με μία εικόνα που δημιουργείται από υπολογιστή, προσφέροντας μια σύνθετη ψηφιακή οπτική. Περιλαμβάνει την ενσωμάτωση της ψηφιακής πληροφορίας στο πραγματικό περιβάλλον του χρήστη, σε πραγματικό χρόνο. Σε αντίθεση με την εικονική πραγματικότητα, που δημιουργεί ένα εντελώς τεχνητό περιβάλλον, η επαυξημένη πραγματικότητα υιοθετεί το πραγματικό περιβάλλον και προσθέτει σε αυτό χρήσιμα στοιχεία.


Καθώς η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας παρουσιάζει σημαντική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια, πληθώρα κλάδων, όπως η ταξιδιωτική βιομηχανία, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ο ξενοδοχειακός τομέας, την υιοθετούν και την προσαρμόζουν στα δεδομένα τους. Η επαυξημένη πραγματικότητα χρησιμοποιείται σαν εργαλείο που αυξάνει την ικανοποίηση του πελάτη — και φυσικά το κέρδος. Ανάμεσα σε πολλούς τομείς δραστηριοποίησης, ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι από τους πρώτους που ενστερνίστηκαν αυτήν την συναρπαστική καινοτομία, προσδοκώντας να αποκομίσουν τα μέγιστα οφέλη για τις επιχειρήσεις αλλά και για τους πελάτες τους.


Η σημασία της επαυξημένης πραγματικότητας στην ξενοδοχειακή αγορά



Σε γενικές γραμμές, η ξενοδοχειακή αγορά έχει δύο κύριους στόχους αναφορικά με τους επισκέπτες:


1. Αρχικά, στοχεύει στην παροχή υπηρεσιών που θα κάνουν τον επισκέπτη να νιώσει οικεία. 2. Έπειτα, προσφέρουν στους επισκέπτες προηγμένες και μοντέρνες εγκαταστάσεις που κάνουν την διαμονή τους μια αξέχαστη εμπειρία.


Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι ένα εργαλείο που έχει προκαλέσει σημαντικό αντίκτυπο στην ξενοδοχειακή αγορά, προσφέροντας στους ταξιδιώτες τις πιο πρόσφατες και συναρπαστικές εξελίξεις της τεχνολογίας.


Ο χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση στην επαυξημένη πραγματικότητα μέσω πολυάριθμων συσκευών όπως smartphones, tablets και headsets, με πιο πρόσφατη αυτή των augmented reality smartglasses. Ουσιαστικά, η επαυξημένη πραγματικότητα παράγει ψηφιακά στοιχεία και τα τοποθετεί στο πραγματικό περιβάλλον των επισκεπτών (π.χ. μέσα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου), και δεν αντικαθιστά πλήρως την πραγματικότητα με μια ψηφιακή εικόνα. Αυτό πρακτικά συμβαίνει με την εμφάνιση ψηφιακής πληροφορίας πάνω στην πραγματική εικόνα και σε επιφάνειες όπως το ψυγείο, η τηλεόραση ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο, όπως ακόμα και σε μέρη όπως το μπάνιο, τα παράθυρα κ.λπ.


Παρακάτω μπορείτε να βρείτε κάποιες από τις χρήσεις της επαυξημένης πραγματικότητας, που παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον για τον ξενοδοχειακό κλάδο.

Η επαυξημένη πραγματικότητα γίνεται ένας οδηγός για τους επισκέπτες σχετικά με τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου.


Photo by Lucrezia Carnelos on Unsplash


Η χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας ως ένας οδηγός των επισκεπτών στις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, είναι μία από τις πιο βασικές χρήσεις αυτής της νέας τεχνολογίας στον ξενοδοχειακό κλάδο. Βοηθάει τους επισκέπτες όχι μόνο μέσα στο δωμάτιό τους αλλά και σε εξωτερικούς χώρους όπως οι αίθουσες αναμονής, το parking, το γυμναστήριο κ.λπ. Για παράδειγμα, η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να βοηθήσει τους επισκέπτες δίνοντάς τους κατευθύνσεις ενώ κινούνται στους διαδρόμους του ξενοδοχείου, ενώ ταυτόχρονα τους ενημερώνει για τις νέες ανέσεις που προσφέρει το σύγχρονο δωμάτιο ξενοδοχείου στο οποίο διαμένουν.

Η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με χάρτες τοποθετημένους στους τοίχους των δωματίων. Έτσι, στρέφοντας μια έξυπνη συσκευή προς τον χάρτη, οι επισκέπτες μπορούν να βρουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για το μέρος που πρόκειται να επισκεφτούν, κάνοντας την διαμονή τους πιο παραγωγική και ευχάριστη.



Η εισαγωγή της επαυξημένης πραγματικότητας στα ξενοδοχεία, αναμένεται να φέρει μία αξιοσημείωτη αλλαγή στην εμπειρία των επισκεπτών. Οι επισκέπτες θα μπορούν πλέον να αισθάνονται πιο συνδεδεμένοι και ενημερωμένοι σχετικά με τις διευκολύνσεις που τους παρέχονται. Παράλληλα, θα αυξήσει την φήμη του ξενοδοχειακού κλάδου γύρω από την ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών στα καταλύματα.

Η επαυξημένη πραγματικότητα ως μεταφραστής/διερμηνέας για ξένους επισκέπτες



Πολλά ξενοδοχεία δέχονται επισκέπτες από όλον τον κόσμο, οι οποίοι πολλές φορές μπορεί να δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν στην εκάστοτε γλώσσα. Οι επισκέπτες αυτοί, συχνά μπερδεύονται με τις διάφορες υπηρεσίες του δωματίου αλλά και την χρήση των εγκαταστάσεων. Σε αυτήν την περίπτωση, η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να επιτελέσει έναν πολύ σημαντικό παράγοντα στη διευκόλυνση του επισκέπτη, προσφέροντάς του την πληροφορία που χρειάζεται στην μητρική του γλώσσα, χρησιμοποιώντας απλά την έξυπνη συσκευή του. Με τον ίδιο τρόπο, μπορούν να καλέσουν το Room Service, να δώσουν τα ρούχα τους στο Laundry Service του ξενοδοχείου, αλλά και να παραγγείλουν φαγητό στο εστιατόριο.



Αυτή η χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να είναι μεγάλης σημασίας για ξενοδοχεία που φιλοξενούν αντιπροσωπείες, αθλητικές ομάδες και  μεγάλα ταξιδιωτικά γκρουπ από άλλες χώρες. Συνήθως, αυτή η κατηγορία επισκεπτών παρουσιάζει μια πιο διστακτική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, η οποία μπορεί να λυθεί χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας στην μητρική τους γλώσσα.

Η επαυξημένη πραγματικότητα χρησιμοποιεί τα location services των κινητών συσκευών, βοηθώντας τους επισκέπτες να βρουν τα πλησιέστερα μέρη στο ξενοδοχείο



Αυτή είναι ακόμη μία καινοτόμα προσέγγιση της επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία αλλάζει ριζικά τον τρόπο που οι επισκέπτες και οι ταξιδιώτες αντιλαμβάνονται την διαμονή τους σε ένα ξενοδοχείο και περιηγούνται σε διάφορα μέρη. «Οι επισκέπτες δεν αγαπούν μόνο το να βλέπουν ωραία μέρη, αλλά θέλουν επίσης να έρχονται σε επαφή με καινοτόμες τεχνολογίες», όπως αναφέρει και το King Report Service.


Τα περισσότερα ξενοδοχεία εκτείνονται σε μεγάλες περιοχές με πολλούς διαφορετικούς τομείς, κάτι το οποίο μπορεί να είναι χαοτικό για τους επισκέπτες που ψάχνουν ένα συγκεκριμένο μέρος. Με την επαυξημένη πραγματικότητα, αυτή η σύγχυση μπορεί να μετατραπεί σε μία ευχάριστη περιπέτεια, καθώς οι έξυπνες συσκευές μπορούν να καθοδηγήσουν τους επισκέπτες προς το επιθυμητό τους σημείο. Εκτός αυτού, αν επιθυμούν να εξερευνήσουν νέα μέρη, όπως διάσημες αλυσίδες εστιατορίων γρήγορου-φαγητού, μεγάλα καταστήματα ή καταστήματα καφέ, η location-based επαυξημένη πραγματικότητα που χρησιμοποιεί την τοποθεσία, μπορεί να τους οδηγήσει εύκολα σε αυτά.



Αυτή η πλευρά της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να δείξει στους επισκέπτες οδηγίες και διαδρομές στην περιοχή την οποία επισκέπτονται, ενώ τους βοηθάει να εντοπίσουν ακριβώς τα σημεία που τους ενδιαφέρουν και να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για αυτά. Έτσι, οι επισκέπτες αισθάνονται πιο ανεξάρτητοι, απολαμβάνοντας τις εξερευνήσεις τους πολύ περισσότερο από πριν, που χρησιμοποιούσαν μόνο εκτυπωμένους χάρτες.

Επίλογος


Αυτή είναι μόνο η αρχή για το πώς μπορεί να εφαρμοστεί η επαυξημένη πραγματικότητα στον ξενοδοχειακό κλάδο. Οι προοπτικές διαφαίνονται τόσο μεγάλες και σημαντικές, που πλέον όχι μόνο τα ξενοδοχεία 5 αστέρων, αλλά και πιο μικρά ξενοδοχεία, ανυπομονούν να την εντάξουν στα καταλύματά τους και να επωφεληθούν από τις καινοτομίες που προσφέρει. Εξάλλου, ο βασικός στόχος και αυτής της τεχνολογίας στα ξενοδοχεία, είναι να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες, παρέχοντας προηγμένα εργαλεία μέσω μιας γενικής και ολοκληρωτικής εμπειρίας επαυξημένης πραγματικότητας.

Comments


bottom of page