Το Miss Clara στη Στοκχόλμη δίνει μαθήματα για το πώς πραγματικά πρέπει να είναι ένα boutique ξενοδοχείο και ποιες υπηρεσίες πρέπει να παρέχει
O όρος “boutique ξενοδοχείο”, αν και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα trends της παγκόσμιας ξενοδοχειακής αγοράς, εξακολουθεί να είναι σχετικά ασαφής, χωρίς καθορισμένα χαρακτηριστικά και προσδοκίες. Σήμερα, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία αυτοπροσδιορίζονται ως “boutique”, καθώς ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός τα κάνει αυτόματα πιο ελκυστικά στους ταξιδιώτες. Καθώς, όμως, η ξενοδοχειακή αγορά μεγαλώνει, καθίσταται πλέον σαφές ότι ένας ξεκάθαρος προσδιορισμός του όρου “boutique ξενοδοχείο”, είναι πλέον επιβεβλημένος.
Αρχικά, ως boutique χαρακτηρίζονταν κυρίως μικρότερης κλίμακας ξενοδοχεία, τα οποία είχαν στο επίκεντρό τους το ιδιαίτερο design και την εμπνευσμένη αισθητική. Στη πορεία του χρόνου, όμως, η έννοια boutique άρχισε να απαιτεί περισσότερα χαρακτηριστικά, όπως, για παράδειγμα, το εξατομικευμένο service αλλά και τις πιο ιδιαίτερες υπηρεσίες. Αποτέλεσμα αυτού, ήταν να εξελιχθεί ο όρος από “boutique ξενοδοχεία” σε “boutique φιλοξενία”!
Για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε τον όρο του boutique ξενοδοχείου στην πραγματική του διάσταση, επισκεφτήκαμε το ξενοδοχείο Miss Clara στη Στοκχόλμη, που αποτελεί ένα πραγματικό case study, τόσο σε επίπεδο design όσο και σε επίπεδο εμπειρίας. To Miss Clara, μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια λειτουργίας, κατόρθωσε να συμπεριληφθεί ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές για διαμονή στη Στοκχόλμη και να αποτελεί πραγματικό παράδειγμα boutique ξενοδοχείου που διδάσκει και εμπνέει την παγκόσμια ξενοδοχειακή αγορά.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει το Miss Clara να αποτελεί πρότυπο ενός boutique ξενοδοχείου;
Οι δημιουργοί του ξενοδοχείου σεβάστηκαν την ιστορία του κτηρίου, δημιουργώντας το μοναδικό “Miss Clara Concept“
Είναι σχεδόν αυτονόητο, ότι ένα boutique ξενοδοχείο πρέπει να έχει μια χαρακτηριστική ‘ιστορία’ από πίσω, που όχι μόνο θα καθορίζει την εμπειρία, αλλά και θα εμπνέει τους ταξιδιώτες. Στο Miss Clara, η ιστορία ξεκινάει από το ίδιο του το όνομα, αφού η κυρία Clara Strömberg είναι πρόσωπο υπαρκτό που πρωτοστατούσε στο κτήριο για χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, το κτήριο που σήμερα φιλοξενεί το Miss Clara, αποτελούσε για 40 περίπου χρόνια ένα αποκλειστικό σχολείο για κορίτσια. Μία, λοιπόν, από τις δυναμικότερές του διευθύντριες, ήταν η Clara Strömberg, η οποία, μάλιστα, αποτελούσε και πηγή έμπνευσης για τα κορίτσια που σπούδαζαν σε αυτό. Οι δημιουργοί του ξενοδοχείου, όχι μόνο σεβάστηκαν τη σημαντική ιστορία του ακινήτου, αλλά έκαναν τη Miss Clara το σύμβολο του καταλύματος, δημιουργώντας ένα ξενοδοχείο με ένα πραγματικά μοναδικό concept.
Το design του ξενοδοχείου εμπνέεται από ένα αρχιτεκτονικό πάντρεμα 100 ετών, που του προσδίδει μια απαραίτητη μοναδικότητα στο χαρακτήρα του
Το κτήριο του Miss Clara έχει εξ ορισμού μια μοναδική άποψη ως προς το design, αφού σχεδιάστηκε το 1910 από τους αρχιτέκτονες Hagström & Ekman, με βασικό άξονα τη σύγχρονη, για την εποχή, Art Nouveau αισθητική. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια βάση για την ανάπτυξη του boutique χαρακτήρα του καταλύματος. Οι εμπνευστές, όμως, του ξενοδοχείου, δεν έμειναν σε αυτό. Επενδύοντας σημαντικά στη σύγχρονη ανάδειξή του, συνεργάστηκαν με τον παγκοσμίου φήμης Σουηδό αρχιτέκτονα Gert Wingårdh, ο οποίος και ανέλαβε την ανάπτυξη του Design Concept του Miss Clara. Διατηρώντας πολλά από τα κλασικά στοιχεία του κτηρίου, όπως τα πατώματα στους κοινόχρηστους χώρους αλλά και την επιβλητική σκάλα του “σχολείου”, ο Gert Wingårdh δημιούργησε ένα μοντέρνο ξενοδοχείο με πραγματική “ταυτότητα χώρου”, γεγονός που συμβάλλει σημαντικά στη δημιουργία μιας boutique εμπειρίας.
Οι υπηρεσίες του Miss Clara είναι μη αναμενόμενες και δημιουργούν αξιομνημόνευτες και φωτογραφίσιμες εμπειρίες
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, ένα boutique ξενοδοχείο πρέπει να εστιάζει στο μη αναμενόμενο, αλλά και στις ιδιαίτερες παροχές — κάτι που το Miss Clara φαίνεται να γνωρίζει καλά. Κατά την είσοδό σου στο δωμάτιο, ένα πράγμα σου τραβάει αμέσως την προσοχή: ο αφημένος δίσκος πάνω στο κρεβάτι, που σε προδιαθέτει αφενός να τον φωτογραφίσεις και αφετέρου να ψάξεις άμεσα τα μενού, καθώς το μόνο σίγουρο είναι ότι θες να φας στο κρεβάτι! Η έκπληξη συνεχίζεται όταν ανακαλύπτεις ότι μπορείς να παραγγείλεις ακόμη και pizza από το διπλανό εστιατόριο “Giro Pizzeria” που κατατάσσεται από τον Gambero Rosso ως η καλύτερη ναπολιτάνικη πίτσα στη Στοκχόλμη! Βέβαια, αν έχεις διαβάσει τις κριτικές για το κατάλυμα πριν την άφιξή σου, πολύ πιθανόν να γνωρίζεις ήδη για την ύπαρξη της συγκεκριμένης παροχής, καθώς είναι κάτι που αναφέρεται πολύ συχνά, επιβεβαιώνοντας τη θετική ανταπόκριση των ταξιδιωτών. Εξάλλου, η δημιουργία πρωτότυπων εμπειριών είναι καθοριστικής σημασίας για την boutique υπόσταση ενός ξενοδοχείου, καθώς αυτό ακριβώς είναι που αναζητά ο ταξιδιώτης. Αν και το in-room dining είναι ένα σημαντικό κομμάτι του Miss Clara, υπάρχουν αρκετές ακόμα μη αναμενόμενες παροχές που κάνουν την εμπειρία μοναδική, όπως το ειδικό μαξιλαράκι για να κάθεσαι στο έπιπλο δίπλα στο παράθυρο και να θαυμάζεις τη θέα, αλλά και τα γνωστού τοπικού brand και εξαιρετικής ποιότητας amenities, που σίγουρα θα ψάξεις να αγοράσεις στο αεροδρόμιο.
Το εστιατόριο του ξενοδοχείου είναι talk-of-the-town και δίνει έναν επιπλέον παλμό στην εμπειρία
Το εστιατόριο ενός boutique ξενοδοχείου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του, με καθοριστικούς παράγοντες αξιολόγησης το πρωινό αλλά και τη συνολική του ατμόσφαιρα. Όπως ήταν, λοιπόν, αναμενόμενο, από το Miss Clara δε θα μπορούσε να απουσιάζει τόσο το εξαιρετικό πρωινό, όσο και η μοναδική αίσθηση του χώρου! Το εστιατόριο του Miss Clara προσφέρει ένα από τα καλύτερα πρωινά της πόλης, κάτι που είναι απόλυτα λογικό, μιας και αποτελεί ούτως ή άλλως ένα από τα γνωστότερα εστιατόρια της Στοκχόλμης. Η αίσθηση κοινωνικότητας που προσφέρει το διαρκώς γεμάτο εστιατόριο, κάνει τον επισκέπτη να αισθάνεται τον παλμό της πόλης και να λαμβάνει τα θετικά vibes που του απογειώνουν την εμπειρία διαμονής. Καθοριστικό ρόλο παίζει η σωστή διαμόρφωση του χώρου, αφού το κοινό του εστιατορίου δεν επηρεάζει την εμπειρία της διαμονής, μετατρέποντας το ιδιαίτερα ‘ζωντανό’ εστιατόριο του Miss Clara, σε ένα ακόμη boutique πλεονέκτημα.
Αν και το service είναι εξαιρετικό, δεν υπάρχει προσωπικό!
Οι άνθρωποι ενός ξενοδοχείου καθορίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό της εμπειρίας. Από ένα boutique ξενοδοχείο, ο ταξιδιώτης περιμένει ένα πιο προσωποποιημένο service, που θα τον κάνει να νιώσει ότι φιλοξενείται σε ένα τοπικό σπίτι. Και αυτό ακριβώς είναι που έχει καταφέρει το Miss Clara, για πολλούς λόγους. Αρχικά, η επιλογή φρέσκων και ευγενικών φυσιογνωμιών στο προσωπικό, σε κάνει εξ αρχής να νιώθεις οικεία με το κατάλυμα. Σε αυτό βοηθάει σημαντικά και η πιο ‘χαλαρή’ στολή των ανθρώπων του ξενοδοχείου, που δεν παραπέμπει σε υπαλλήλους μιας επιχείρησης, αλλά σε ανθρώπους που είναι έτοιμοι να σε φιλοξενήσουν. Αν και υπάρχει reception, το προσωπικό κινείται και εκτός αυτής, προσφέροντας συνολικά μια πιο άμεση και easy-going εμπειρία, την οποία ενισχύει σαφώς και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός. Σε αντίθεση με τα κλασικά ξενοδοχεία, η εξυπηρέτησή σου στο δωμάτιο (όπως, για παράδειγμα, η προσκόμιση σίδερου) μπορεί να γίνει από την ίδια την receptionist, γεγονός που ενισχύει ακόμα περισσότερο τον προσωπικό τόνο φιλοξενίας. Το Miss Clara κατάφερε, λοιπόν, να παρέχει υψηλής ποιότητας service, κάνοντας τους ανθρώπους του να μοιάζουν με οικοδεσπότες, και προσεγγίζοντας τη boutique φιλοξενία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ένα Boutique Συμπέρασμα!
Ακολουθώντας το παράδειγμα του Miss Clara, τα boutique ξενοδοχεία θα πρέπει να φτιάξουν τη δική τους μοναδική ιστορία, αλλά και να αναπτύξουν ένα μοναδικό concept φιλοξενίας. Τα boutique ξενοδοχεία, δεν καθορίζονται μόνο από το design τους, αλλά και από τη μοναδική εμπειρία που θέλουν να παρέχουν, η οποία, ασφαλώς, θα πρέπει να έχει ως επίκεντρο το μεράκι και τη θετική διάθεση για φιλοξενία.
Comentarios