Μάθετε πώς το Mari Kristin Beach Hotel στη Χερσόνησο της Κρήτης κατάφερε να αναβαθμιστεί σε ξενοδοχείο 4 αστέρων, χωρίς να χάσει το αίσθημα της 'οικογενειακού τύπου' λειτουργίας του.
Τα οικογενειακά ξενοδοχεία είναι ξεχωριστά για πολλούς λόγους. Συνδυάζουν φιλική και ζεστή εξυπηρέτηση με μία δόση ιστορίας και στενών οικογενειακών δεσμών. Κάνουν τους πελάτες τους να νιώθουν όχι μόνο καλοδεχούμενοι καλεσμένοι, αλλά πραγματικοί οικογενειακοί φίλοι! Προσφέρουν επίσης μια πιο αυθεντική και παραδοσιακή εμπειρία, που αναβαθμίζει τη διαμονή των καλεσμένων τους. Παρόλα αυτά, όπως αναδεικνύει το συγκεκριμένο άρθρο, τα οικογενειακά ξενοδοχεία εξακολουθούν να έχουν ανάγκη για ανακαίνιση αλλά και για συνεχή παρακολούθηση των παγκόσμιων ξενοδοχειακών trends.
Το Mari Kristin Beach Hotel στη Χερσόνησο της Κρήτης, είναι ένα κλασικό παράδειγμα οικογενειακού ξενοδοχείου, όπου τρεις γενιές της ίδιας οικογένειας εξακολουθούν να εργάζονται.
Μετά από περισσότερα από 30 χρόνια επιτυχημένης πορείας του ξενοδοχείου, η οικογένεια Μαστοράκη αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια ολική ανακαίνιση, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του καταλύματος. Ο στόχος τους ήταν ξεκάθαρος: Να αναβαθμιστεί το ξενοδοχείο από 3 σε 4 αστέρια, φροντίζοντας όμως να διατηρηθούν και να ενισχυθούν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της οικογενειακής επιχείρησης, που οι πελάτες τους αγαπούν τόσο πολύ.
Για το συγκεκριμένο Hotel Story, ήρθαμε σε επαφή με την κυρία Μαρία Μαστοράκη, η οποία μοιράστηκε μαζί μας τον τρόπο με τον οποίο τα οικογενειακά στοιχεία του καταλύματος ήταν στην καρδιά της ανακαίνισης.
Μπορείτε να μας πείτε κάποια πράγματα σχετικά με το παρελθόν του ξενοδοχείου;
Το ξενοδοχείο υποδέχτηκε τους πρώτους καλεσμένους του περισσότερο από 30 χρόνια πριν, συγκεκριμένα το 1984. Διαθέτοντας τότε μόνο 20 δωμάτια, οι γονείς μου, Γιώργος Μαστοράκης και Zaklin Cariano, αποφάσισαν να ‘μπουν’ στο χώρο του τουρισμού, δημιουργώντας αυτό το μικρό και φιλόξενο κατάλυμα. Έκτοτε, το ξενοδοχείο έχει αναπτυχθεί σημαντικά και σήμερα διαθέτει 72 δωμάτια. Από την πρώτη μέρα λειτουργίας του, το Mari Kristin Beach Hotel έμεινε πιστό στις ρίζες του, ενισχύοντας την οικογενειακή του παράδοση και φιλοσοφία. Σήμερα, η αδελφή μου κι εγώ είμαστε υπεύθυνες για τη λειτουργία του ξενοδοχείου, με τη βοήθεια των παιδιών μας και της μητέρας μας. Με άλλα λόγια, τρεις γενιές ασχολούνται ενεργά με το ξενοδοχείο, διατηρώντας το οικογενειακό αίσθημα που τόσο έντονα χαρακτηρίζει το κατάλυμά μας.
Βλέπουμε ότι έχετε πολλούς επαναλαμβανόμενους πελάτες στο ξενοδοχείο. Ποια ήταν τα σχόλια των ταξιδιωτών πριν από την ανακαίνιση; Και πώς τα σχόλιά τους σας βοήθησαν να λάβετε τις τελικές σας αποφάσεις αναφορικά με τις διάφορες αλλαγές;
Έχουμε, όντως, πολλούς επαναλαμβανόμενους καλεσμένους στο ξενοδοχείο, οι οποίοι μας επιλέγουν για πολλά χρόνια. Καθώς είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση, οι πελάτες μας ανέκαθεν σχολίαζαν το πόσο φιλική και ζεστή είναι η ατμόσφαιρα μέσα στο κατάλυμα. Άλλωστε, η φιλοσοφία μας βασίζεται στην πραγματική έννοια της λέξης ‘φιλοξενία’.
Τα τελευταία χρόνια, αρχίσαμε να λαμβάνουμε διάφορα σχόλια από πελάτες μας αναφορικά με την ηλικία και τη διακόσμηση του ξενοδοχείου. Οι πελάτες μας ήταν αυτοί που στην ουσία μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε ότι είχε έρθει πια ο καιρός που το ξενοδοχείο έπρεπε να αναβαθμιστεί και να ανασχεδιαστεί εξ ολοκλήρου. Παρόλα αυτά, όλοι ήθελαν να διατηρηθούν αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά της οικογενειακής διαχείρισης, της φιλικότητας και εγκαρδιότητας — κάτι που πιστεύω ότι το καταφέραμε άψογα!
Ποιοι ήταν οι λόγοι για τους οποίους αποφασίσατε να αναβαθμίσετε το ξενοδοχείο από 3 σε 4 αστέρια;
Θέλαμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια αναβαθμισμένη εμπειρία. Ο στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο ξενοδοχείο με στυλ και εξαιρετικό service, που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές ενός καταλύματος 4 αστέρων. Μεγαλύτερη έμφαση, ωστόσο, δώσαμε στην προσπάθεια διατήρησης της οικογενειακής μας παράδοσης, στην καρδιά του ξενοδοχείου.
Ποιες ήταν οι βασικότερες αλλαγές που κάνατε κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης και τι ήταν αυτό που άρεσε περισσότερο στους καλεσμένους σας;
Ανακαινίσαμε ολόκληρο το ξενοδοχείο, εσωτερικά και εξωτερικά. Η εξωτερική όψη βάφτηκε σε τόνους της τερακότας, που, σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερο φωτισμό της πρόσοψης του κτηρίου, κάνει το ξενοδοχείο μας να ξεχωρίζει από όλα τα άλλα κτήρια της Χερσονήσου. Οι κοινόχρηστοι χώροι είναι τώρα πραγματικά μοναδικοί! Ένα από τα αγαπημένα μέρη των πελατών μας, είναι το πλήρως ανακαινισμένο μας εστιατόριο, το οποίο διαθέτει ανοικτή οροφή και περιβάλλοντες τοίχους. Οι πελάτες μας μπορούν πια να απολαύσουν το πρωινό τους κάτω από τον καταγάλανο Κρητικό ουρανό, όπως επίσης και το δείπνο ή το cocktail τους, κάτω από τα άστρα και υπό τους ήχους jazz και artistic μουσικής. Το σκηνικό είναι πραγματικά πολύ ρομαντικό!
Η απόφαση να έχουμε ανοικτή οροφή στο εστιατόριο ήταν, χωρίς αμφιβολία, η πιο σωστή που λάβαμε, αφού όλοι οι πελάτες μας δείχνουν να απολαμβάνουν τη νέα αυτή πραγματικότητα!
Είναι ξεκάθαρο ότι κατά την ανακαίνιση εστιάσατε στο στυλ και τη διακόσμηση των δωματίων. Πώς καταφέρατε να εντάξετε την προσωπικότητα της οικογένειάς σας μέσα στα δωμάτια;
Το στυλ και η διακόσμησή μας μπορούν να χαρακτηριστούν ως “modern romantic”, με έντονες επιρροές από την επαρχία της Νοτίου Γαλλίας, απ’ όπου κατάγεται η μητέρα μου. Θελήσαμε να διατηρήσουμε τη διακόσμηση και το στυλ των δωματίων όσο πιο φωτεινά γινόταν, εισάγοντας σύγχρονες πινελιές και ανέσεις. Επενδύσαμε σημαντικά στον εξοπλισμό με άνετα στρώματα, εξαιρετικής ποιότητας πετσέτες και ιδιαίτερα αξεσουάρ μπάνιου.
Τι άλλες αλλαγές κάνατε σε σχέση με το service και τις υπηρεσίες σας, έτσι ώστε να προσφέρετε μια αναβαθμισμένη εμπειρία;
Αναβαθμίσαμε την πισίνα και προσθέσαμε μια γωνία με Jacuzzi. Οι πελάτες μας περνούν πολύ χρόνο στους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου, οπότε φροντίσαμε να τους παρέχουμε άπειρα σημεία όπου μπορούν να χαλαρώσουν — ξαπλώστρες, lounge chairs και day beds.
Επίσης, το εστιατόριό μας έχει πια ανοικτή κουζίνα, όπου οι πελάτες μπορούν να δουν το Σεφ να ετοιμάζει Ελληνικά πιάτα και συνταγές. Παράλληλα, αυξήσαμε τον αριθμό του προσωπικού που ασχολείται με το housekeeping. Η reception και το μπαρ μας είναι, πλέον, ανοικτά 24 ώρες το 24ωρο, ενώ προσφέρουμε και δυνατότητα για Early Breakfast ή Late Dinner.
Το ξενοδοχείο αποπνέει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα ‘σπιτιού’. Τι κάνατε για να ενισχύσετε το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό κατά την ανακαίνιση και ποια σχόλια λαμβάνετε από τους πελάτες σας;
Ανέκαθεν αντιμετωπίζαμε τους πελάτες μας σαν να ήταν φίλοι μας. Αυτή υπήρξε η φιλοσοφία των γονέων μας για πάνω από 30 χρόνια. Η ανακαίνιση μάς επέτρεψε να ενισχύσουμε το αίσθημα αυτό ακόμα περισσότερο. Η ανοικτή οροφή, τα γήινα χρώματα και η έμφαση στα φυσικά υλικά, αποπνέουν ένα μοναδικό αίσθημα χαλάρωσης και ελευθερίας. Δημιουργήσαμε ζεστά και άνετα δωμάτια, απ’ αυτά που νιώθεις αμέσως ότι θες να χαλαρώσεις! Σχετικά με το φαγητό, ‘ανοίξαμε’ το εστιατόριο και το μπαρ και προσθέσαμε την ανοικτή κουζίνα, δημιουργώντας έναν φιλόξενο χώρο για τους πελάτες μας. Με την ανακαίνιση του εστιατορίου και του μπουφέ, θελήσαμε να δώσουμε στους πελάτες μας το αίσθημα της ‘μάζωξης σε φιλικό σπίτι’, όπου μπορούν να κουβεντιάσουν, να γελάσουν, να απολαύσουν εξαιρετικό φαγητό και να νιώσουν εντελώς χαλαρά.
Οι εντυπώσεις που λαμβάνουμε από τους πελάτες μας, είναι, όντως, πολύ ενθαρρυντικές. Οι ταξιδιώτες καταφθάνουν με ένα χαμόγελο στα πρόσωπά τους και φεύγουν με μια χειραψία ή ακόμα και μια αγκαλιά. Σύντομα, σκοπεύουμε να υποδεχόμαστε τους πάντες με παραδοσιακό γλυκό του κουταλιού, φτιαγμένο από τη μητέρα μου.
Η θετική εμπειρία γαστρονομίας συμβάλλει καθοριστικά στη συνολική ικανοποίηση του πελάτη. Μπορείτε να μας πείτε δυο λόγια για τις αλλαγές που κάνατε στα εστιατόρια και τα μενού σας, έτσι ώστε να δημιουργήσετε μια αναβαθμισμένη εμπειρία;
Στο ξενοδοχείο μας, λαμβάνουμε το θέμα του φαγητού αλλά και της συνολικής γαστρονομικής εμπειρίας, πάρα πολύ σοβαρά. Οι πελάτες μας αρχίζουν τη μέρα τους με ένα πλούσιο Ελληνικό πρωινό, που περιλαμβάνει πληθώρα Ελληνικών και Κρητικών προϊόντων.
Ο Σεφ μας χρησιμοποιεί Μεσογειακές και Κρητικές γεύσεις στα μενού του μεσημεριανού και βραδινού βραδινού. Μάλιστα, βλέποντας πόσο δημοφιλής είναι η ανοικτή κουζίνα στο εστιατόριό μας, έχουμε αποφασίσει να δημιουργήσουμε ένα βιβλίο που θα περιλαμβάνει όλα τα πιάτα και τις συνταγές που ετοιμάζει ο Σεφ μας. Επίσης, η μητέρα μου ακόμα απολαμβάνει να μαγειρεύει για τους καλεσμένους μας, και πολλές φορές θα την δείτε στην κουζίνα να ετοιμάζει παραδοσιακή σοκολατόπιτα ή πορτοκαλόπιτα.
Τέλος, διαθέτουμε και μια εξαιρετική κάβα με Ελληνικά και Κρητικά κρασιά, τα οποία συνοδεύουν άριστα όλα τα πιάτα ημέρας.
Βλέπουμε ότι προωθείτε το ξενοδοχείο σας με το σλόγκαν “the friendliest hotel in Hersonissos”. Πώς καταφέρνετε να ανταποκριθείτε στη συγκεκριμένη υπόσχεση;
Η φιλοσοφία μας είναι να έχουμε ευχαριστημένους πελάτες που θα θέλουν να επιστρέφουν χρόνο με το χρόνο. Χωρίς αμφιβολία, η πιο σημαντική πτυχή του ξενοδοχείου μας είναι το προσωπικό μας. Κάθε εργαζόμενος στο κατάλυμα παίζει καθοριστικό ρόλο στη μετατροπή του Mari Kristin στο “friendliest hotel in Hersonissos”. Οι οικογενειακές αξίες είναι στο επίκεντρο του καθετί που κάνουμε και θεωρώ ότι έτσι εξασφαλίζουμε ότι ανταποκρινόμαστε απόλυτα στην υπόσχεσή μας.
Κλείνοντας, σαν μια οικογενειακή επιχείρηση, πώς καταφέρνετε να δημιουργήσετε το αίσθημα αμεσότητας που δύσκολα συναντάει πια κανείς σε ξενοδοχεία;
Πολύ απλά, αντιμετωπίζουμε τους πελάτες μας σαν στενούς μας φίλους, όχι μόνο μέσα στο ξενοδοχείο, αλλά και βοηθώντας τους να απολαύσουν τις διακοπές τους με τον καλύτερο τρόπο και εκτός του καταλύματος. Είτε πρόκειται για πρόταση για κάποια παραλία, συμβουλές για το πώς να αποφύγουν τα μεγάλα πλήθη στην Κνωσό ή τα καλύτερα μέρη για πεζοπορία, οι σημαντικές μας γνώσεις για το νησί της Κρήτης εγγυώνται το καλύτερο concierge για τους πελάτες μας. Και το πιο σημαντικό; Λατρεύουμε να το κάνουμε!
…Και μερικά σχόλια από τη Hotelier Academy
Ανεξάρτητα από το στυλ του ξενοδοχείου ή τον αριθμό των πιστών του πελατών, η ανακαίνιση είναι καθοριστική για κάθε κατάλυμα που θέλει να διατηρήσει και να ενισχύσει την παρουσία του στην αγορά. Αυτό που έκανε το Mari Kristin Beach Hotel, ήταν να φροντίσει ώστε η πολύ ιδιαίτερή του ταυτότητα δεν θα χανόταν κατά τη διαδικασία. Και όντως, κατάφεραν όχι μόνο να ενισχύσουν τη θέση τους ως ένα οικογενειακό ξενοδοχείο, αλλά και να προσφέρουν καλύτερες συνθήκες διαμονής, υπηρεσίες και παροχές. Όλες αυτές οι αλλαγές ενισχύουν την ικανοποίηση του πελάτη και επανατοποθετούν το Mari Kristin Beach Hotel στον ξενοδοχειακό χάρτη της Χερσονήσου, με απόλυτη επιτυχία.
Comentarios