Πώς να περιορίσετε τα έξοδα του ξενοδοχείου σας και, ταυτόχρονα, να διαμορφώσετε μια φιλική προς το περιβάλλον φιλοσοφία
Η μείωση του κόστους ενός ξενοδοχείου ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό θέμα για τους ξενοδόχους, οι οποίοι αναλύουν ολοένα και περισσότερο τα έξοδα των ξενοδοχείων τους, προσπαθώντας να τα περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο, χωρίς, όμως, να θυσιάσουν την ποιότητα της εμπειρίας των επισκεπτών. Ειδικά σε ξενοδοχεία με υψηλή πληρότητα, όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ συγκεκριμένα, μια πολύπλευρη στρατηγική μείωσης του κόστους αποκτά ύψιστη σημασία, προκειμένου να καταστούν περισσότερο κερδοφόρα και να αποφύγουν τα περιττά έξοδα. Αλλά ποιος θα φανταζόταν ότι η διαμόρφωση ενός οικολογικού και βιώσιμου χαρακτήρα θα μπορούσε να μειώσει δραστικά το κόστος του ξενοδοχείου σας;
Ταυτόχρονα, τα τελευταία έτη, η τουριστική βιομηχανία έχει μεγεθυνθεί εκθετικά, ενώ η Αειφορία και ο Σεβασμός του Περιβάλλοντος αποτελούν πλέον τους δύο κύριους παράγοντες στους οποίους οι τουρίστες δίνουν ιδιαίτερη προσοχή. Επιπλέον, ο “υπεύθυνος τρόπος διακοπών” επηρεάζει εξίσου τις αποφάσεις κρατήσεων των ταξιδιωτών, με αποτέλεσμα οι ξενοδόχοι να αρχίζουν τώρα να σκέφτονται πώς μπορούν να επαναπροσδιορίσουν τα καταλύματά τους ώστε να γίνουν πιο οικολογικά και φιλικά προς τον άνθρωπο. Αυτή η νέα κατεύθυνση αποτέλεσε αρχικά πρόβλημα για τους ξενοδόχους, καθώς έπρεπε να επενδύσουν μεγάλα ποσά στη θέσπιση των κατάλληλων “περιβαλλοντικών προσαρμογών”. Ωστόσο, μια βαθύτερη και σφαιρικότερη προσέγγιση των πλεονεκτημάτων της βιώσιμης ανάπτυξης ξενοδοχείων και η σύνδεσή της με τη μελλοντική μείωση του κόστους, καθιστά τη βιωσιμότητα σημαντική προτεραιότητα.
Προσπαθώντας να συνδέσουμε τη βιωσιμότητα με τη μείωση του κόστους, αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε εύκολες στην εφαρμογή ιδέες που θα βοηθήσουν τα υπάρχοντα ή νεόδμητα ξενοδοχεία να διαμορφώσουν μια πιο φιλική προς το περιβάλλον ταυτότητα. Σαφώς, πάντα θα εξηγούμε και τα αντίστοιχα οφέλη περικοπής κόστους κάθε πρότασης για το ξενοδοχείο. Η διατήρηση μιας business προσέγγισης είναι ικανή να δώσει την κατάλληλη ώθηση στα επόμενα οικολογικά βήματά μας, ωστόσο, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο σεβασμός του περιβάλλοντος αποτελεί επίσης εξίσου σημαντικό λόγο για την ανάπτυξη περισσότερο φιλικών προς τη ζωή καταλυμάτων.
Εκπαιδεύστε τους επισκέπτες του ξενοδοχείου σας να είναι περισσότερο οικολογικά σκεπτόμενοι επιβραβεύοντας τους όταν χρησιμοποιούν λιγότερους πόρους, όπως την υπηρεσία καθαριότητας, το νερό και την ενέργεια.
Εάν θέλετε πραγματικά να κάνετε το πρώτο βήμα στην εξοικονόμηση πόρων, μειώνοντας έτσι το κόστος, θα πρέπει να ενισχύσετε την Περιβαλλοντική Ευαισθησία των επισκεπτών του ξενοδοχείου σας. Αν τους πείσετε να καταναλώσουν λιγότερη ενέργεια, θα μπορούσατε να μειώσετε αισθητά τα κόστη σας, προστατεύοντας ταυτόχρονα το περιβάλλον και τελικά, να κάνετε το ξενοδοχείο σας περισσότερο βιώσιμο και υπεύθυνο. Έχοντας ως δεδομένο ότι το ξενοδοχείο και οι υπάλληλοί του έχουν μια στάση “Σεβασμού προς την Φύση “, μπορείτε να ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να χρησιμοποιούν πόρους μόνο κατά το ποσό που πραγματικά χρειάζονται, συμβάλλοντας στην περιβαλλοντική ταυτότητα του ξενοδοχείου σας. Για παράδειγμα, αν τους πείσετε να παρακάμψουν την καθημερινή υπηρεσία Housekeeping, αυτό θα μεταφραστεί όχι μόνο σε λιγότερη κατανάλωση νερού, ηλεκτρικής ενέργειας και χρήσης χημικών απορρυπαντικών αλλά και σε χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.
>> Αλλά πώς μπορείτε να το κάνετε να λειτουργήσει πραγματικά;
Η απάντηση είναι με ανταμοιβή. Από την παιδική μας ηλικία, μια καλή πράξη ακολουθούνταν συχνά από μια ανταμοιβή, μια τεχνική που μας έκανε ευτυχισμένους και περισσότερο πειθαρχημένους. Το ίδιο συμβαίνει και με τους επισκέπτες σας. Εάν θέλετε όντως να χρησιμοποιήσουν λιγότερες υπηρεσίες καθαριότητας ή να συμμετάσχουν σε μια εκδήλωση “lights-off” κάθε βράδυ στις 21:00, αρχικά θα πρέπει να θέσετε το παράδειγμα εσείς και στη συνέχεια να τους δώσετε μια ανταμοιβή ως αντάλλαγμα. Θυμηθείτε, ωστόσο, ότι αυτή η ανταμοιβή θα πρέπει επίσης να έχει έναν “βιώσιμο χαρακτήρα”, προκειμένου η καμπάνια σας να μην χάσει την πραγματική της αποστολή. Για παράδειγμα, εάν οι επισκέπτες σας παραλείπουν το housekeeping για μια μέρα, μπορείτε να τους προσφέρετε δωρεάν ένα detox ποτό στο μπαρ του ξενοδοχείου σας ή ακόμα και μια ημερήσια ενοικίαση ποδηλάτων όπως κάνει το Andersen Boutique Hotel στην Κοπεγχάγη!
Αντικαταστήστε ολόκληρο το έντυπο υλικό σας όπως καταλόγους δωματίων, μενού και φυλλάδια με ψηφιακά μέσα, χρησιμοποιώντας tablets/φορητές συσκευές και ψηφιακή σήμανση.
Η χρήση έντυπου υλικού είναι ένας από τους πιο παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας στο ξενοδοχείο. Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα ξενοδοχεία εξακολουθούν να τα χρησιμοποιούν σε κάθε τμήμα τους: Εστιατόρια, Spa, Δωμάτια, ακόμη και στα Lobbies. Επιπλέον, αν και πολλοί ξενοδόχοι ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν ανακυκλωμένο χαρτί ως μέρος του φιλικού προς το περιβάλλον χαρακτήρα τους, η μείωση του έντυπου υλικού θα συμβάλει σίγουρα περισσότερο στη διαμόρφωση της βιώσιμης ταυτότητας του ξενοδοχείου σας. Επιπλέον, εάν ρίξετε μια ματιά στα ετήσια έξοδά σας για έντυπο υλικό τα τελευταία δύο χρόνια, θα διαπιστώσετε ότι είναι μια πραγματικά μεγάλη επένδυση. Η αντιμετώπιση αυτής της περιβαλλοντικά επικίνδυνης και ακριβής συνήθειας έρχεται με τη χρήση έξυπνων συσκευών, όπως tablets, για την εντός δωματίου επικοινωνία και, φυσικά, με τη ψηφιακή σήμανση των κοινόχρηστων χώρων. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα χρειαστεί να εκτυπώνετε καταλόγους δωματίων, μενού και ανακοινώσεις, καθώς υπάρχουν εταιρείες που προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις και όχι μόνο παρέχουν όλες τις απαραίτητες συσκευές αλλά και σας καθοδηγούν στο πώς να δημιουργήσετε εύκολα υψηλής αισθητικής περιεχόμενο. Αυτός ο τύπος υπηρεσίας θα ενισχύσει σημαντικά την επικοινωνία και την εικόνα του ξενοδοχείου σας, καθώς θα απαλλαγείτε από τα χρησιμοποιημένα και συχνά κατεστραμμένα φυλλάδια που υποβαθμίζουν την εμπειρία του επισκέπτη σας.
>> Γιατί η επικοινωνία στο δωμάτιο είναι καλύτερη μέσω των tablets;
Παρόλο που πολλοί ξενοδόχοι ισχυρίζονται ότι οι ταξιδιώτες δεν μπορούν εύκολα να χρησιμοποιούν tablets για τις εντός δωματίου υπηρεσίες και επικοινωνία, η πραγματικότητα είναι ότι ακόμα και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας είναι πλέον εξοικειωμένοι με τις smart τεχνολογίες και πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν συσκευές αντί για το αναχρονιστικό έντυπο υλικό. Επιπλέον, δεδομένου ότι οι εταιρείες που σχεδιάζουν αυτό το είδος λύσεων, δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ευκολία πλοήγησης, η χρήση των tablets στο δωμάτιο έχει πλέον γίνει ευκολότερη από ποτέ. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η αύξηση των εσόδων καθώς, αφενός, οι ταξιδιώτες μπορούν εύκολα να πραγματοποιήσουν την παραγγελία τους, αφετέρου, τα ξενοδοχεία μπορούν επίσης να προωθήσουν τις ειδικές προσφορές και εκδηλώσεις τους, μειώνοντας ταυτόχρονα το λειτουργικό τους κόστος.
Παρακολουθήστε την σπατάλη τροφίμων του ξενοδοχείου χρησιμοποιώντας ΑΙ τεχνολογία, προκειμένου να διαχειριστείτε οικονομικότερα την κουζίνα και την προετοιμασία των φαγητών.
Αν και η σπατάλη τροφίμων σημαίνει αυτόματα και απώλεια χρημάτων και περιβαλλοντικό κόστος, οι ξενοδόχοι δεν φαίνεται να δίνουν την δέουσα σημασία στο θέμα αυτό. Τα περισσότερα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν ξεπερασμένους τρόπους για να οργανώσουν τα τμήματα F&B και αποδίδουν ελλιπή προσοχή στη διαχείριση των περισσευούμενων τροφίμων. Παρόλο που φαίνεται λίγο περίπλοκο, υπάρχουν σήμερα πολλές εταιρείες που ασχολούνται με τη Διαχείριση των Περισσευούμενων Τροφίμων, οι οποίες, χρησιμοποιώντας δεδομένα σχετικά με την κατανάλωση και την απόρριψη, μπορούν να προβλέψουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την κατανομή των πόρων. Δεδομένου ότι τα τρόφιμα είναι ίσως η μεγαλύτερη πηγή απώλειας χρημάτων στα ξενοδοχεία, η σωστή διαχείριση των τμημάτων F&B σας μπορεί να αυξήσει θεαματικά το περιθώριο κέρδους σας και να στηρίξει τη βιώσιμη ταυτότητά σας.
>> Και αν αυτό σας ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία …
Προσπαθήστε να κατανοήσετε πώς λειτουργούν αυτές οι τεχνολογίες και να πάρετε κάποιες ιδέες για να οργανώσετε αποτελεσματικά την κουζίνα και την προετοιμασία των φαγητών. Αυτό θα φέρει το ξενοδοχείο σας ένα βήμα πιο κοντά στη χρήση αυτών των σύγχρονων μεθόδων και σίγουρα θα σας εμπνεύσει να προχωρήσετε σε κάποιες αρχικές κινήσεις που θα μειώσουν το κόστος και τη σπατάλη των τροφίμων.
Μειώστε τη χρήση πλαστικού, αντικαθιστώντας τα κλειδιά των δωματίων με την τεχνολογία πρόσβασης μέσω κινητού και τα amenities μίας χρήσης με soap dispensers.
Η μείωση του πλαστικού επιτρέπει στον πλανήτη μας να αναπνέει, ενώ, εάν ρίξετε μια ματιά στο “πορτοφόλι” του ξενοδοχείου σας, θα δείτε πως είναι καλό σημείο για να αυξήσετε την κερδοφορία σας. Ξεκινώντας με τα κλασικά κλειδιά δωματίου, τα οποία είναι κατασκευασμένα από πλαστικό, τόσο το περιβάλλον όσο και ο προϋπολογισμός σας θα μπορούσαν να είναι καλύτερα χωρίς αυτά. Αυτό συμβαίνει επειδή ακόμα και αν είναι επαναχρησιμοποιήσιμα, υπάρχει πάντα μια σημαντική απώλεια καρτών κάθε χρόνο, η οποία έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη χρήση πλαστικού και εξόδων. Μια εξαιρετική λύση για αυτό δεν είναι άλλη από το Hotel Mobile Access. Η πλειοψηφία των ταξιδιωτών χρησιμοποιεί smartphones και τι θα μπορούσε να είναι καλύτερο από το να μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση μέσω του κινητού τους, χωρίς να ανησυχούν μην χάσουν την πλαστική κάρτα τους. Αυτό είναι σίγουρα η επόμενη παγκόσμια τάση καθώς ακόμη και οι τράπεζες κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Γιατί όχι τα ξενοδοχεία που ήδη έχουν πολλές διαθέσιμες λύσεις σε αυτόν τον τομέα;
Μετά την μείωση της χρήσης πλαστικού, το επόμενο βήμα είναι να περιορίσουμε την κατανάλωση των ειδών μιας χρήσης, τα οποία επιβαρύνουν τόσο τους ξενοδόχους όσο και τη φύση. Φυσικά, σε όλους μας αρέσουν τα μικρά μπουκάλια σαμπουάν και, για μερικούς, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας του ξενοδοχείου, αλλά τα πράγματα αλλάζουν και όλοι πρέπει να μάθουμε να αγαπάμε τον πλανήτη μας περισσότερο από ένα μικρό μπουκάλι. Οι ξενοδόχοι πρέπει, επίσης, να ακολουθήσουν αυτήν την τάση, καθώς τα amenities αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες πηγές εξόδων, όσον αφορά τον λειτουργικό εξοπλισμό του ξενοδοχείου. Αυτό σημαίνει ότι η αντικατάστασή τους με soap dispensers θα μειώσει το κόστος κατά ένα μεγάλο ποσό. Και σε περίπτωση που πιστεύετε ότι αυτό δεν είναι αρκετά “πολυτελές”, μπορείτε πάντα να κάνετε συμβουλευτείτε το Marriot International που αποσκοπεί στην εξάλειψη των amenities μιας χρήσης μέχρι τα τέλη του 2020.
Και γιατί το άρθρο αυτό δεν αναφέρει τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας κ.λπ.;
Όταν καταλήξαμε σε αυτήν την ιδέα για το άρθρο, αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε σε ευκολότερες λύσεις μείωσης κόστους, που θα μπορούσαν επίσης να ενισχύσουν τον οικολογικό χαρακτήρα του ξενοδοχείου, και να μην μιλήσουμε για τις προφανείς μεθόδους όπως οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας, οι «πράσινες» κτιριακές κατασκευές κλπ., οι οποίες έχουν καλυφθεί εκατοντάδες φορές. Η ιδέα ήταν να βρεθούν πρακτικές που κάθε ξενοδόχος μπορεί να εφαρμόσει και να κάνει τα πρώτα βήματά του σε έναν πιο οικολογικό τρόπο σκέψης χρησιμοποιώντας τη μείωση του κόστους ως ένα ισχυρό κίνητρο να κάνει την αρχή!
Commentaires