top of page

Τι να λάβετε υπ’ οψιν πρίν προχωρήσετε σε Hotel Influencer Marketing campaign


Σε ένα ψηφιακό περιβάλλον γεμάτο από “influencers”, η στρατηγική επιλογή των συνεργασιών μας είναι ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσουμε 


Στο προηγούμενο άρθρο μου σχετικά με τη διαμόρφωση concept επικοινωνίας ενός ξενοδοχείου, αναδείξαμε τη σημασία δημιουργίας ενός πλαισίου, εντός του οποίου θα ενταχθούν οι επικοινωνιακές μας ενέργειες. Το πλαίσιο αυτό, όπως είδαμε, πηγάζει από την ειλικρινή κατανόηση του brand μας και λειτουργεί ως οδηγός για όλα τα βήματα που έχουμε συμπεριλάβει στη στρατηγική μας.


Ένα από τα πολύ σημαντικά βήματα τα οποία καλείται ο ξενοδόχος να εντάξει στην επικοινωνιακή του στρατηγική σήμερα, είναι αυτό της συνεργασίας με valuable και αξιόπιστους influencers. Εύκολο; Καθόλου! Πολλοί ίσως πουν ότι οι influencers έρχονται από μόνοι τους σε αυτούς, κατακλύζοντας καθημερινά το email τους με δεκάδες requests για παροχή φιλοξενίας, σε αντάλλαγμα με τη δημιουργία social content. Αυτή, όμως, είναι η μία πλευρά του νομίσματος… Και μάλιστα, ένα μέρος από την ίδια πλευρά — ούτε καν ολόκληρη!

Η ευκαιρία που έχουμε μέσω του influencer marketing, εκπορεύεται από τη δυνατότητα που μας δίνεται για επικοινωνιακή τοποθέτηση του ξενοδοχείου μας σε κοινά που έχουν πραγματική αξία για εμάς

Πάμε λοιπόν, να βάλουμε το θέμα σε μία σειρά, ώστε να καταφέρουμε να ξεχωρίσουμε με τη στρατηγική μας μέσα στο 2019.


Αρχικά, θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο πως η σχέση ξενοδοχείου – influencer, είναι διπλής κατεύθυνσης. Το ξενοδοχείο (όποιο κι αν είναι αυτό), δεν πρέπει να είναι παθητικό, αξιολογώντας μονάχα τα requests που λαμβάνει, αλλά, κυρίως, οφείλει να κυνηγήσει τις συνεργασίες εκείνες που θα δώσουν αξία στο μήνυμα που θέλει να μεταδώσει προς το target audience που το ενδιαφέρει. Για να συμβεί όμως αυτό και να στρέψουμε τις ενέργειές μας προς τη σωστή κατεύθυνση, χρειαζόμαστε στρατηγική.

Η ευκαιρία που έχουμε μέσω του influencer marketing, εκπορεύεται από τη δυνατότητα που μας δίνεται για επικοινωνιακή τοποθέτηση του ξενοδοχείου μας σε κοινά που έχουν πραγματική αξία για εμάς. Κοινά τα οποία εμπιστεύονται μία συγκεκριμένη φωνή και την ακολουθούν για τους δικούς τους προσωπικούς λόγους. Κάποιος από θαυμασμό, κάποιος άλλος από ανάγκη για ενημέρωση σε θέματα που τον απασχολούν, κάποιος τρίτος για να βλέπει απλά και μόνο ένα όμορφο και ποιοτικό περιεχόμενο.


Πώς όμως θα καταφέρουμε να κάνουμε τη δουλειά μας σωστά σε έναν κόσμο γεμάτο από influencers;


Βήμα 1 – the AUDIENCE

Hotelier Academy - Hotel Influencer Marketing

Όλα ξεκινούν από το προφίλ των επισκεπτών του ξενοδοχείου ή, αν προτιμάτε, του κοινού που επιθυμούμε να προσελκύσουμε. Ποια τα χαρακτηριστικά αυτών; Ποιες οι συνήθειές τους; Τα hobbies τους; Πού πιστεύετε ότι συχνάζουν όταν βρίσκονται online; Τι τους αρέσει να διαβάζουν και ποια θέματα τους κεντρίζουν το ενδιαφέρον;


Η κατανόηση της συμπεριφοράς των επισκεπτών μας είναι το Α και το Ω στο marketing. Είναι απαραίτητο να δημιουργούμε ερωτήματα όταν χτίζουμε την οποιαδήποτε ενέργεια, πάνω στα οποία θα αναζητήσουμε τις σωστές απαντήσεις. Απαντήσεις οι οποίες θα μας καθοδηγήσουν μετέπειτα στη διαμόρφωση του influencer profile, που θα επικοινωνεί με ιδανικό τρόπο στο κοινό μας.


Βήμα 2 – the MESSAGE


Hotelier Academy - Hotel Influencer Marketing

Ποιο το μήνυμα που θέλουμε να επικοινωνήσουμε; Ποια τα USPs (Unique Selling Propositions) που θέλουμε να αναδείξουμε; Τι είναι αυτό που πρέπει να μάθει ο κόσμος για εμάς ώστε να τοποθετηθούμε ως κάτι ξεχωριστό στη συνείδησή του;

Είτε πρόκειται για τη συνολική εμπειρία διαμονής και φιλοξενίας, είτε πρόκειται για τις επιμέρους υπηρεσίες που παρέχουμε, θα πρέπει να γίνει μία καταγραφή των αναγκών μας, οι οποίες θα ήταν καλό να τοποθετηθούν στο συνολικό πλάνο επικοινωνίας μας. Πότε θέλω να επικοινωνήσω και τι θα ήθελα να επικοινωνήσω;


Το περιεχόμενο ήταν, είναι και θα είναι η βάση και το απαραίτητο στοιχείο για τις περισσότερες ενέργειες marketing που χρειάζεται ένα ξενοδοχείο σήμερα

Βήμα 3 – the VOICE


Hotelier Academy - Hotel Influencer Marketing

Για το Βήμα 3, θα πάμε πάλι πίσω στην εταιρική μας ταυτότητα. Αν υπήρχαν κάποιοι άνθρωποι που θα θέλαμε να μιλήσουν για το brand μας, ποιοι θα ήταν αυτοί; Ταιριάζει η κουλτούρα, η φιλοσοφία και η αισθητική τους με όλα όσα πρεσβεύουμε και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε;


Βήμα 4 – the CONTENT



Hotelier Academy - Hotel Influencer Marketing

Πίσω από το προφανές, αυτό της αναμετάδοσης της φωνής μας μέσα από το φίλτρο ενός influencer σε μία στοχευμένη κοινότητα, βρίσκεται πιθανώς ένας ταλαντούχος δημιουργός περιεχομένου. Δημιουργικά κείμενα, φωτογραφίες, videos, εναέριες λήψεις, αποτελούν το μέσο επικοινωνίας με το κοινό. Το περιεχόμενο ήταν, είναι και θα είναι η βάση και το απαραίτητο στοιχείο για τις περισσότερες ενέργειες marketing που χρειάζεται ένα ξενοδοχείο σήμερα.

Συνεπώς 1) η αισθητική και 2) οι ανάγκες μας σε τύπο περιεχομένου, αποτελούν δύο επιπλέον παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη πριν επιλέξουμε τις κατάλληλες συνεργασίες.


Βήμα 5 – the MEDIUM


Hotelier Academy - Hotel Influencer Marketing

Πού βρίσκεται το κοινό μας και ποιες οι τάσεις που διαμορφώνονται σήμερα; Καλώς ή κακώς, τα δημοφιλέστερα δίκτυα είναι το Instagram, το YouTube και το Facebook. Instagram και YouTube γιγαντώνονται ολοένα και περισσότερο, με τις προβλέψεις να δείχνουν συνέχιση της τάσης αυτής και τα επόμενα χρόνια. Το Facebook, σε αντίθεση με τα 2 προαναφερόμενα, συνεχίζει και θα συνεχίσει τουλάχιστον για τα επόμενα 1-2 χρόνια την καθοδική του πορεία… μέχρις ότου να επιστρέψει και να ταράξει ξανά τα νερά (προετοιμάζεται γι’ αυτό, άλλωστε, επενδύοντας εκατομμύρια σε τεχνολογίες Virtual και Augmented Reality).


Σε ό,τι αφορά το Instagram, τα stories (+live) είναι ο βασιλιάς των διαθέσιμων formats, κάτι που θα πρέπει να έχουμε κατά νου όταν θα επιλέξουμε τους influencers με τους οποίους θέλουμε να συνεργαστούμε. Σε ότι έχει να κάνει με το YouTube, το streaming κοιτάζει πλέον κατάματα την παραδοσιακή τηλεόραση. Οι YouTubers πολλαπλασιάζονται καθημερινά. Και πιθανότατα στα channels του να κρύβονται οι επόμενοι μεγάλοι celebrities στη σύγχρονη “τηλεόραση”, όπως αυτή διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια. Συνεπώς, πέρα από τα προηγούμενα βήματα, θα πρέπει να προδιαγράψουμε και το κατάλληλο “πεδίο δράσης”.


Bonus Step – the FILTER


Hotelier Academy - Hotel Influencer Marketing

Ποιος είπε ότι οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια; Fake followers, fake likes, fake comments, fake views και εν τέλει fake influencers, δεν αποτελούν πλέον την εξαίρεση. Το φαινόμενο έχει, δυστυχώς, αποκτήσει τρομακτικές διαστάσεις. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει είτε χειροκίνητα, είτε χρησιμοποιώντας social media tools, να αποβάλλουμε από τη λίστα του ενδιαφέροντός μας όλους εκείνους που χρησιμοποιούν τέτοιες πρακτικές και συγχρόνως να εντοπίζουμε αυτούς που προσπαθούν να μας εξαπατήσουν, στέλνοντας στο καλάθι των αχρήστων τα requests τους. Σε αντίθετη περίπτωση, απλά θα καταφέρουμε να προβάλλουμε το ξενοδοχείο μας σε ghost accounts, τα οποία βρίσκονται υπό τον έλεγχο bots.


In a world full of influencers… choose honesty!


Πριν τρέξουμε την οποιαδήποτε ενέργεια σε επίπεδο influencer marketing, θα πρέπει να έχουμε κατά νου τα βήματα που παρουσιάστηκαν παραπάνω. Τα βήματα αυτά, θα μας καθοδηγήσουν στο να επιλέξουμε τις καλύτερες δυνατές συνεργασίες για το hotel brand μας.

Το influencer marketing δεν είναι μία απλή υπόθεση. Απαιτεί προετοιμασία, οργάνωση, στρατηγική. Τα ξενοδοχεία σήμερα πρέπει να εκμεταλλευτούν τη δυναμική αυτής της μορφής επικοινωνίας, διαμορφώνοντας τις ενέργειες που ταιριάζουν στις ανάγκες τους. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα πρέπει να αγνοούμε τις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές συνθήκες που επικρατούν στην ξενοδοχειακή αγορά, με βάση τις οποίες, αν επιλέξουμε μία παθητική στάση, θα βρεθούμε αργά ή γρήγορα με μία υποβαθμισμένη επικοινωνιακή θέση.


コメント


bottom of page