Τι σημαίνει πλέον ξενοδοχειακή σήμανση; Η εταιρεία bratti hotel signage απαντάει στις ερωτήσεις μας πάνω στην ιστορία της ξενοδοχειακής σήμανσης ανά τα χρόνια και πώς αυτή έχει εξελιχθεί σε συγκριτικό πλεονέκτημα για τα ξενοδοχεία!
Πώς έχει εξελιχθεί η ξενοδοχειακή σήμανση τα τελευταία χρόνια; Η σήμανση ήταν ανέκαθεν ένα κομβικό κομμάτι για τα ξενοδοχεία, χωρίς όμως να έχει δοθεί, μέχρι και σήμερα, η απαραίτητη σημασία στη βελτίωσή της.
Η σήμανση είναι απαραίτητη τόσο για την ενημέρωση των επισκεπτών σχετικά με τις υποδομές του ξενοδοχείου, όσο και για τον προσανατολισμό τους μέσα σε αυτό. Γι’ αυτό και πρέπει να πραγματοποιείται ενδελεχής έρευνα και προδιαγραφή πριν γίνει η εφαρμογή σήμανσης σε ένα κατάλυμα, έτσι ώστε να καθορίζεται το design αλλά και η στρατηγική που θα ακολουθηθεί (για παράδειγμα, τα μέρη στα οποία θα τοποθετηθούν οι πινακίδες, το μέγεθός τους κ.ο.κ.).
Προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα την εξέλιξη των ξενοδοχειακών σημάνσεων, θα πρέπει να κάνουμε μια αναδρομή, και γι’ αυτό έχουμε προσκαλέσει μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο της επαγγελματικής σήμανσης για περισσότερο από 50 χρόνια, την εταιρεία bratti hotel signage, η οποία έχει υλοποιήσει περισσότερες από 1.200 μελέτες σήμανσης για όλα τα μεγέθη και είδη ξενοδοχείων και θα μας εξηγήσει τη σημασία της για ένα ξενοδοχείο του σήμερα.
*Sponsored
Γνωρίστε τους ιδιοκτήτες της εταιρείας bratti
Ιωάννης Μπράτης
Ο Ιωάννης Μπράτης, έχοντας περισσότερα από 20 χρόνια εργασιακή εμπειρία στη Σήμανση Επαγγελματικών Χώρων, είναι General Director και Co-Owner της εταιρείας bratti, με καίριες αρμοδιότητες στη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας, τη σωστή οργάνωση των τμημάτων της και την εδραίωσή της σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, με στόχο την καθιέρωσή της σε παγκόσμιο επίπεδο. Εστιάζει στις μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες και τους συνεργάτες, θέτοντας ως βασικό στόχο την παροχή υψηλού ποιοτικού επιπέδου υπηρεσιών.
Ερνέστος Μπράτης Ο Ερνέστος Μπράτης, ως Co-Owner της εταιρείας bratti, κατέχει ενεργό ρόλο στη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας, την αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων, καθώς και την εδραίωση του brand σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Επίσης, ως Art Director της εταιρείας, είναι υπεύθυνος για τη Μελέτη Σήμανσης και τον Σχεδιασμό Πινακίδων & Επιγραφών για επαγγελματικούς χώρους, ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο που έχει ως βασικό στόχο την επιτυχημένη παροχή και μετάδοση πληροφοριών.
.
Αρχικά, μπορείτε να κάνετε μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία της σήμανσης στα ξενοδοχεία; Πότε ξεκίνησαν οι ξενοδόχοι να δίνουν περισσότερη έμφαση σε αυτή την υποδομή;
Παλαιότερα, οι πινακίδες σήμανσης στα περισσότερα ξενοδοχεία της Ελλάδας ήταν πρόχειρης ή ελλιπούς κατασκευής, συνήθως από ακρυλικό υλικό με επικολλημένα αυτοκόλλητα γράμματα, χωρίς κάποια ιδιαίτερη αισθητική απεικόνιση. Επίσης, ήταν σύνηθες να τοποθετούνται με μια απλή διαδικασία στον τοίχο χωρίς να λαμβάνονται υπ΄όψιν συγκεκριμένες προδιαγραφές στήριξης.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το σημείο τοποθέτησής τους ήταν τυχαίο, χωρίς κάποια στρατηγική για τη μετάδοση πληροφοριών προς τους επισκέπτες. Αυτό συνέβαινε κυρίως γιατί οι ξενοδόχοι ή οι υπεύθυνοι των ξενοδοχείων δεν έδιναν την πρέπουσα προσοχή, παρόλο που είναι εξαιρετικά σημαντικό να ενημερώνεις σωστά τους επισκέπτες και τους πελάτες του ξενοδοχείου σου. Τα τελευταία χρόνια αυτό έχει ευτυχώς παρέλθει και γίνονται προσεγμένες επενδύσεις στα τουριστικά καταλύματα της χώρας, με αποτέλεσμα οι επενδυτές να δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε κάθε λεπτομέρεια του καταλύματος, συμπεριλαμβανομένων και των πινακίδων σήμανσης.
Άλλωστε, οι πινακίδες μπορούν να επικοινωνήσουν και να οπτικοποιήσουν τις αξίες του brand ενός ξενοδοχείου. Ανάλογα με τον σχεδιασμό τους, μπορούν να δώσουν στους πελάτες μια πρώτη ιδέα της φιλοξενίας που θα βρουν στον χώρο του ξενοδοχείου, ενώ εκφράζουν και τα θετικά χαρακτηριστικά της επιχείρησης. Επομένως, η σήμανση είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός καταλύματος και τα τελευταία χρόνια οι ξενοδόχοι στην Ελλάδα το έχουν πλήρως κατανοήσει αυτό.
Θεωρείτε ότι η σήμανση, πέρα από τη χρηστικότητά της για ένα ξενοδοχείο, συμβάλλει και στη συνολική αισθητική του; Θα πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν κατά τον αρχικό σχεδιασμό του καταλύματος;
Η σήμανση ενός ξενοδοχείου είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην εμπειρία διαμονής που θα έχουν οι επισκέπτες, ενώ είναι επιτυχημένη όταν πραγματοποιείται στον σωστό χρόνο και με τον κατάλληλο τρόπο. Ο ιδανικός χρόνος για να πραγματοποιηθεί η μελέτη σήμανσης είναι μετά την ολοκλήρωση της μελέτης εσωτερικού σχεδιασμού και διακόσμησης, καθώς είναι σημαντικό πριν οριστούν τα σημεία τοποθέτησης να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του χώρου.
Φυσικά, η σήμανση ενός ξενοδοχείου, εκτός από τη συνεισφορά της στη σωστή λειτουργία του, θα πρέπει να ταιριάζει απόλυτα με την αισθητική του χώρου, τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και το γενικότερο hotel concept που θέλει να επικοινωνήσει προς τους επισκέπτες του. Επομένως, είτε αφορά την κεντρική πινακίδα σήμανσης, είτε τις υπόλοιπες απαραίτητες πινακίδες που πρέπει να διαθέτει ένα ξενοδοχείο, η μελέτη σήμανσης βασίζεται στη συνολική αισθητική στην οποία στοχεύει ο ξενοδόχος, τόσο για την ενίσχυση του brand name του, όσο και για τη διαφοροποίησή του από τον ανταγωνισμό. Θα πρέπει, όμως, να τονίσουμε ότι για να έχει η σήμανση υπεραξία για το ίδιο το ξενοδοχείο, χρειάζεται πρωτίστως να γίνει σωστή μελέτη σήμανσης πινακίδων και επιγραφών.
Με απλά λόγια, δεν αρκεί μόνο ένα καλό design πινακίδας για να φέρει το αποτέλεσμα της ορθής καθοδήγησης και πληροφόρησης που χρειαζόμαστε για το ξενοδοχείο, αλλά απαιτείται εξειδικευμένη μελέτη σήμανσης. Η bratti hotel signage με περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας στη σήμανση επαγγελματικών χώρων και πάνω από 1.200 μελέτες σήμανσης σε ξενοδοχεία, διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία να παρέχει σωστή σήμανση βάσει εξειδικευμένης έρευνας και μελέτης.
Τι άλλαξε για την ξενοδοχειακή σήμανση με την εισαγωγή των ψηφιακών πινακίδων; Είναι μονόδρομος πλέον η χρήση τους;
Οι πινακίδες δωματίων υπήρξαν ανέκαθεν αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας του επισκέπτη, κάτι που κατέστησε έντονη την ανάγκη εκσυγχρονισμού τους. Οι ηλεκτρονικές πινακίδες, ή πιο γενικά η ψηφιακή σήμανση, έδωσαν μια σύγχρονη digital πνοή στους διαδρόμους των δωματίων, αλλά και σε επιλεγμένους κοινόχρηστους χώρους όπως οι συνεδριακές αίθουσες και τα spa.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μία επαναστατική λύση, καθώς αφενός ενσωματώνονται στην αισθητική του ξενοδοχείου, αφετέρου δίνουν και άλλες δυνατότητες, όπως η δυνατότητα design customization, καθώς για παράδειγμα, η standard γυάλινη πινακίδα πολλές φορές δεν συνάδει με την αισθητική του ξενοδοχείου. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής του design είτε στις υπάρχουσες σημάνσεις ενός υφιστάμενου ξενοδοχείου, είτε στο ακριβές σχέδιο που επιθυμεί ο ξενοδόχος, με αποτέλεσμα να διατηρείται η αισθητική συνοχή του καταλύματος.
Επίσης, οι ψηφιακές σημάνσεις παρέχουν άμεση επικοινωνία με την υποδοχή του ξενοδοχείου, δίνοντας τη δυνατότητα να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο το αν χρειάζεται κάτι ο πελάτης. Τέλος, διευκολύνουν την πρόσβαση στο δωμάτιο ανοίγοντας την ηλεκτρονική κλειδαριά στην πόρτα με τη χρήση ηλεκτρονικής κάρτας. Σε μια εποχή που η ψηφιοποίηση είναι απαραίτητο ζητούμενο σε πολλές καθημερινές μας δραστηριότητες, δε θα μπορούσε να μην έχει εφαρμογή και στα ξενοδοχεία. Σίγουρα θα λέγαμε ότι οι ηλεκτρονικές πινακίδες προσφέρουν ευκολία, προσβασιμότητα σε digital περιβάλλον και εφαρμογές, καθώς και ενίσχυση του customer experience. Στη bratti hotel signage επενδύουμε συνεχώς στις νέες τεχνολογίες, δημιουργώντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της ξενοδοχειακής αγοράς του σήμερα.
Όπως είπαμε και στην εισαγωγή, η σήμανση απαιτεί προδιαγραφή και εξειδίκευση. Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθεί η bratti hotel signage;
Ο στόχος μας σε κάθε έργο σήμανσης που αναλαμβάνουμε είναι να παραδώσουμε ένα άρτιο και άριστο διαχρονικό αποτέλεσμα που θα ικανοποιεί τον πελάτη μας. Η μέθοδος που ακολουθούμε στον σχεδιασμό των πινακίδων ξεκινάει από το σωστό brainstorming του Δημιουργικού Τμήματος. Για όλους εμάς στην bratti, αξία έχει το αποτέλεσμα ενός έργου που μελετήθηκε σωστά, παράχθηκε με τα κατάλληλα ποιοτικά υλικά και ταίριαξε απόλυτα στην αισθητική του χώρου για τον οποίο σχεδιάστηκε.
Η εξειδικευμένη ομάδα μας αποτελείται από αρχιτέκτονες, interior designers, βιομηχανικούς σχεδιαστές και γραφίστες. Επομένως, διαθέτουμε την κατάλληλη τεχνογνωσία και την απαιτούμενη εμπειρία για ένα άρτιο και επαγγελματικό αποτέλεσμα σήμανσης. Σχεδιάζουμε πινακίδες και επιγραφές για κάθε μας πελάτη, σύμφωνα με τις ανάγκες του κτιρίου του, με σκοπό οι πινακίδες να ταιριάζουν απόλυτα με την αρχιτεκτονική του και να προσθέτουν αξία σε αυτό.
Μια ολοκληρωμένη Μελέτη Σήμανσης πραγματοποιείται σε τρία στάδια. Το πρώτο είναι το Στάδιο Μελέτης Δημιουργικού, όπου μελετάμε και αποφασίζουμε τα υλικά κατασκευής, το είδος της γραμματοσειράς, το ύφος των εικονογραμμάτων και των υπόλοιπων συμβόλων, το σχήμα και το σχέδιο των πινακίδων. Επίσης, σε αυτό το στάδιο επιλέγουμε το χρώμα της σήμανσης και την ύπαρξη ή μη φωτισμού, ώστε να ταιριάζει και να ενισχύει την αρχιτεκτονική του χώρου. Έπειτα, προχωράμε στο δεύτερο στάδιο της Κυκλοφοριακής Μελέτης, ή όπως συνηθίζουμε περισσότερο να λέμε του Wayfinding. Σε αυτό το στάδιο καθορίζουμε όλα τα σημεία σήμανσης με στόχο την εύκολη και άμεση πληροφόρηση και καθοδήγηση του επισκέπτη. Επίσης, καθορίζεται η ροή κίνησης με βάση συγκεκριμένους προορισμούς, όπως τα δωμάτια, η υποδοχή, τα ασανσέρ, τα εστιατόρια, οι οδεύσεις διαφυγής, το spa κ.ά., καθώς και η κατεύθυνση προς άλλα κτίρια του ξενοδοχείου και τους εξωτερικούς του χώρους.
Τέλος, το τρίτο στάδιο αφορά την Κατασκευαστική Μελέτη, που είναι εξαιρετικά σημαντική για την υλοποίηση του έργου μας. Καθορίζουμε με ακρίβεια το μέγεθος και τις προδιαγραφές κατασκευής της κάθε πινακίδας, οι οποίες αφορούν τον σχεδιασμό της, τα επιλεγμένα υλικά και το σημείο τοποθέτησής της, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, σε αυτό το στάδιο γίνεται και η μελέτη φωτισμού της σήμανσης, καθώς και η μελέτη στήριξης των πινακίδων.
Γιατί κρίνεται απαραίτητη μια τόσο εκτενής διαδικασία; Δεν είναι αρκετή η επιλογή μιας πινακίδας που ακολουθεί την αισθητική του ξενοδοχείου;
Πριν από κάποιες δεκαετίες, μια απλή πινακίδα που απλώς θα ταίριαζε με την αισθητική του ξενοδοχείου θα ήταν αρκετή. Σήμερα όμως, που ζούμε στην εποχή της εικόνας και της ψηφιοποίησης, όλα έχουν διαμορφωθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να ανταποκρίνονται στην υψηλή αισθητική και τις αυξημένες απαιτήσεις που έχουμε αφενός ως επαγγελματίες, αφετέρου ως καταναλωτές. Οι ταξιδιώτες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο design των ξενοδοχείων, και η έρευνα ξεκινάει από τις φωτογραφίες, τις πληροφορίες και τα σχόλια άλλων επισκεπτών που υπάρχουν στο διαδίκτυο και τα social media.
Όμως, δεν αρκεί ένα καλό σχέδιο για μια πινακίδα, αλλά η σωστή Μελέτη Σήμανσης συνολικά των απαιτούμενων πινακίδων του εκάστοτε ξενοδοχείου, η οποία περιλαμβάνει τον σχεδιασμό τους σύμφωνα με την αρχιτεκτονική του καταλύματος, την παραγωγή τους με άριστης ποιότητας υλικά που αντέχουν στον χρόνο, καθώς και τη σωστή τοποθέτησή τους από έμπειρα και εξειδικευμένα συνεργεία. Γι’ αυτό τον λόγο, η εταιρεία bratti hotel signage αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία σχεδιασμού σήμανσης, διασφαλίζοντας υψηλής ποιότητας αποτέλεσμα από τη μελέτη μέχρι την τοποθέτηση σήμανσης. Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή σε όλα τα στάδια υλοποίησης, γνωρίζοντας κάθε σημαντική λεπτομέρεια του έργου. Γι’ αυτό και η bratti hotel signage έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ξενοδόχων και των αρχιτεκτόνων.
Τέλος, μπορείτε να μας πείτε ποιο είναι το μέλλον της ξενοδοχειακής σήμανσης; Τι νέες τεχνολογίες αναμένεται να εμφανιστούν τα επόμενα χρόνια;
Πιστεύουμε ότι η ψηφιακή σήμανση θα επικρατήσει τις επόμενες δεκαετίες έναντι της παραδοσιακής σήμανσης, δημιουργώντας πιο λειτουργικά, ελκυστικά και τεχνολογικά προηγμένα προϊόντα σήμανσης. Ήδη υπάρχουν πολλά applications που λειτουργούν με την ψηφιακή σήμανση, προσφέροντας ακόμα περισσότερες διευκολύνσεις τόσο στους εργαζόμενους ενός ξενοδοχείου, όσο φυσικά και στους πελάτες του.
Στη bratti hotel signage επενδύουμε στις νέες τεχνολογίες με στόχο την κάλυψη των αναγκών των πελατών μας, αλλά και την ικανοποίηση των δικών τους πελατών. Επιπλέον, η περαιτέρω χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα συμβάλει καθοριστικά και στα προϊόντα σήμανσης. Το μέλλον, λοιπόν, πιστεύουμε ότι θα είναι περισσότερο ψηφιακό και ταυτόχρονα eco friendly, αφού τα τελευταία χρόνια το πράσινο επιχειρείν έχει καθιερωθεί ως τρόπος αντίληψης και λήψης αποφάσεων από τις περισσότερες επιχειρήσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό και το υποστηρίζουμε και στη δική μας εταιρεία μέσω της ανακύκλωσης υλικών.
Είναι αξιοσημείωτο ότι κάθε χρόνο υπερβαίνουμε τον όγκο ανακύκλωσης της προηγούμενης χρονιάς. Εξίσου ενθαρρυντικό είναι και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα ανεβαίνει στην κατάταξη της επιλογής για διακοπές από επισκέπτες του εξωτερικού, το οποίο συνεπάγεται ενδιαφέρον για νέες μεγάλες επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία μας έχει καθορίσει συγκεκριμένη στρατηγική ανάπτυξης και θα εξακολουθήσει και τα επόμενα χρόνια να εξελίσσεται, να μεγαλώνει και να βελτιώνεται, με στόχο να παραμείνει η κορυφαία επιλογή για επαγγελματική σήμανση.
Comments