top of page

Παρακίνηση προσωπικού ξενοδοχείων: Πως θα βγείτε νικητές σε αυτή τη δύσκολη αποστολή


Μάθετε τρόπους και στρατηγικές που θα οδηγήσουν εσάς και τις ομάδες του ξενοδοχείου σας στην επιτυχία και τις υψηλές επιδόσεις!


Η παρακίνηση του ανθρώπινου δυναμικού ήταν ανέκαθεν ένα πρόβλημα για δυνατούς λύτες, πόσο μάλλον στην εποχή της ανασφάλειας και των δυσμενών συνεπειών που έχει φέρει μαζί της η κρίση του κορωνοϊού. Ειδικά στον κλάδο του τουρισμού, ο οποίος περιλαμβάνεται σε αυτούς που δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα, οι ηγέτες των ομάδων καλούνται να φέρουν εις πέρας μια ιδιότυπη αποστολή, αυτή της ενίσχυσης του προσωπικού τους. Πώς μπορούμε να τονώσουμε το ηθικό του προσωπικού μας στο ξενοδοχείο σε μια περίοδο που κάθε συνθήκη είναι υπό αίρεση; Στο άρθρο που ακολουθεί μπορείτε να μάθετε τρόπους και στρατηγικές που θα οδηγήσουν εσάς και τις ομάδες σας στην επιτυχία και στις υψηλές επιδόσεις!


Το κυρίαρχο ερώτημα την περίοδο αυτή είναι το πώς και το αν μια ξενοδοχειακή επιχείρηση μπορεί  να παρακινήσει το προσωπικό της αποδοτικά ή μήπως το παιχνίδι έχει χαθεί; Φυσικά και μπορεί! Όσο υπάρχουν άνθρωποι, πάντα θα υπάρχουν τρόποι για να τους παρακινήσουμε, όσο δύσκολες και αν είναι οι συνθήκες.


#1 Δημιουργήστε ένα περιβάλλον με διαφάνεια



Μιλήστε ανοιχτά με το προσωπικό σας. Ενημερώστε τους για την παρούσα κατάσταση και τις δυσκολίες που υπάρχουν. Αν αποφεύγετε να κάνετε αυτήν τη συζήτηση, οι άνθρωποί σας θα αναζητήσουν απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν στις μεταξύ τους εικασίες και την παραπληροφόρηση. Αυτό θα εντείνει την ανασφάλειά τους και θα ρίξει το επίπεδο του ηθικού τους ακόμη πιο χαμηλά. Και αυτό, δεν είναι κάτι που θέλετε! Πρωταρχικό σας μέλημα είναι να τους κάνετε να αισθανθούν όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς στην ανασφάλεια, γνωρίζοντας την πραγματική κατάσταση, χωρίς δραματοποίηση, αλλά ούτε και ωραιοποίηση των δεδομένων, ώστε και οι ίδιοι να μπορούν με την σειρά τους να κάνουν το δικό τους πλάνο και να βάλουν τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας, τόσο σε ό,τι αφορά τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις, αλλά και την προσωπική τους ζωή.


#2 Μελετήστε τις προοπτικές των εργαζομένων σας και αναδείξτε τη σημασία της συμβολής τους



Αφού έχετε ήδη μελετήσει πιθανές προοπτικές που υπάρχουν, μοιραστείτε τες με τους εργαζόμενους και τονίστε την σημαντικότητα της δικής τους συμβολής και της προσωπικής ευθύνης, στο να αξιοποιηθούν αυτές οι προοπτικές, ώστε να καταφέρει η επιχείρηση να καταστεί βιώσιμη και να υπάρξει κερδοφορία. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν πως η δική τους συμμετοχή είναι καθοριστική και απαραίτητη και μπορεί να αλλάξει την κατάσταση προς το καλύτερο. Κάθε θέση εργασίας συμβάλλει άμεσα στο αποτέλεσμα και την επίτευξη των στόχων. Δεν υπάρχουν λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά μέλη της ομάδας.


#3 Δείξτε τους εμπιστοσύνη



Μην αφήνετε τη δική σας ανασφάλεια να σας οδηγήσει σε micromanagement. Μοιραστείτε μαζί τους το επιθυμητό τελικό αποτέλεσμα που προσδοκάτε από ό,τι αναλαμβάνουν, με ξεκάθαρο τρόπο, αλλά εκφράστε τους ότι τους έχετε εμπιστοσύνη πως θα φροντίσουν να βρουν τον καλύτερο τρόπο για να πετύχουν το βέλτιστο αποτέλεσμα. Φυσικά θα είστε κοντά τους όπου χρειάζονται καθοδήγηση και θα τους παρέχετε τακτικό feedback για να έχουν εικόνα του τι κάνουν καλά και πού ίσως χρειάζεται να εστιάσουν λίγο παραπάνω για βελτίωση. Προσπαθήστε ωστόσο να μην “πέσετε στην παγίδα” να μετατρέψετε τους υφιστάμενούς σας σε εκτελεστικά όργανα. Η εμπιστοσύνη, ανοίγει με έναν μαγικό τρόπο τον δρόμο προς το φιλότιμο του κάθε εργαζόμενου για να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του.


#4 Αναπτύξτε την ενσυναίσθηση στους εργαζομένους σας



Ειδικά σε δύσκολες περιόδους σαν αυτή, η ενσυναίσθηση, παίζει καθοριστικό ρόλο στην παρακίνηση των εργαζομένων. Βάλτε τον εαυτό σας στην θέση τους. Εκφράστε την κατανόηση και τη συμπόνια σας και επενδύστε χρόνο για να μιλάτε προσωπικά μαζί τους. Μην αποφεύγετε να ακούσετε τα προβλήματα και τις ανησυχίες τους. Η αποφυγή, ακόμη και αν ο λόγος που το κάνετε είναι επειδή φοβόσαστε μήπως διαχειριστείτε κάτι λάθος, εκλαμβάνεται από τους ανθρώπους σας ως αδιαφορία. Αντιθέτως, το αυθεντικό και από καρδιάς ενδιαφέρον, κάνει τους ανθρώπους σας να νιώθουν σημαντικοί για εσάς και ως αποτέλεσμα τα δικά σας ζητούμενα θα γίνουν σημαντικά και για τους ίδιους.


#5 Αξιοποιήστε τη δύναμη του “ευχαριστώ”



Τίποτα δεν λειτουργεί πιο θετικά στην εργασιακή ικανοποίηση και την παρακίνηση, από την αναγνώριση της αξίας της παραγωγικότητας των εργαζομένων. Πολλοί είναι εκείνοι οι managers που θεωρούν περιττό να σταματήσουν για λίγα λεπτά και να επιβραβεύσουν με ένα «ευχαριστώ» και ένα «μπράβο» τα μέλη της ομάδας τους. Αντιθέτως, συνηθίζουν να δίνουν έμφαση σε πιθανά λάθη ή αδυναμίες. Σας διαβεβαιώ ότι η στάση αυτή, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την αποχώρηση των εργαζομένων μιας επιχείρησης, ανεξαρτήτως status θέσης και αμοιβής. Η διαδικασία επιβράβευσης, αποτελεί μέρος της επιχειρησιακής κουλτούρας.


Πείτε λοιπόν «ευχαριστώ», όταν και όπου χρειάζεται στους ανθρώπους σας! Δεν σας κοστίζει τίποτα, αντιθέτως έχετε να κερδίσετε πολλά.

Η εργασιακή παρακίνηση δεν επιβάλλεται, κερδίζεται! Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας επιχείρησης, είναι η συνολική εργασία των ανθρώπων της. Η συμμετοχή στο αποτέλεσμα με το 100% των δυνατοτήτων των εργαζόμενων, είναι ένα added value σε όλη τη διαδικασία, που η επιχείρηση δεν πρέπει να αγνοεί. Ειδικά σε δύσκολες εποχές σαν αυτή, η εργασιακή παρακίνηση δεν είναι κάτι προαιρετικό, αλλά αναγκαίο.


Comments


bottom of page