Με την υγεία, αλλά και τη σωματική και πνευματική ευεξία, να αποτελούν την νούμερο ένα προτεραιότητα στα ταξίδια μετά την COVID-19 εποχή, αναλύουμε τα νέα Trends της Ξενοδοχειακής αγοράς, σε μία συνέντευξη τεχνογνωσίας με τον κύριο Κώστα Βογιατζόγλου - Βογιατζόπουλο, Managing Director της εταιρείας TECHNOGYM, του ομίλου FAIS.
Ο τουρισμός ευεξίας, αποτέλεσε ένα από τα κορυφαία trends τα τελευταία χρόνια, με ολοένα και περισσότερους ανθρώπους να επιθυμούν να συμμετέχουν σε δραστηριότητες σωματικής και πνευματικής αναζωογόνησης στα ταξίδια τους, είτε αυτά ήταν για λόγους διασκέδασης είτε για επαγγελματικούς. Αυτή η διαπίστωση μάς υπογραμμίζει ότι η ανθρωπότητα έχει περάσει σε έναν άλλον τρόπο ζωής. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και οι τεχνολογικοί κολοσσοί στρέφουν μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντός τους στη βελτίωση της καθημερινότητας των χρηστών τους, με εταιρείες όπως η Apple, να φέρνουν στην πρώτη γραμμή applications όπως το Health, που καταγράφει την καθημερινή σωματική σου άσκηση, με συμβουλές που θα επιφέρουν ακόμη καλύτερη σωματική υγεία.
Με τα ξενοδοχεία όμως να αποτελούν το κύριο σημείο αναφοράς των ταξιδιωτών και τα γυμναστήριά τους, να παρέχουν μεγάλη ποικιλία σε δραστηριότητες άθλησης, αλλά και πνευματικής ανάπτυξης, είναι σημαντικό να εξετάσουμε πώς ο ξενοδόχος καλείται να ανταπεξέλθει στη νέα πραγματικότητα. Το experience line των ταξιδιωτών, είναι σημαντικό να αναφερθεί, ότι στηριζόταν στην “ευεξία” η οποία τα τελευταία χρόνια παγιώθηκε ως ένα από τα “βασικά” facilities των καταλυμάτων, οδηγώντας συχνά σε σημαντικές επενδύσεις από τους ξενοδόχους. Και αν και σε πρώτη ανάγνωση, συμπεράνουμε εύκολα ότι ο COVID-19, έρχεται να ανατρέψει όλα τα παραπάνω, μία ενδελεχής όμως μελέτη, τα καταρρίπτει άρδην, καθώς η υγεία και η ευεξία είναι πιο επίκαιρες από ποτέ, αυξάνοντας ίσως την σημασία τους στα μελλοντικά ταξίδια.
Πώς μπορούν όμως τα ξενοδοχεία να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που διαμόρφωσε ο COVID-19 σε σχέση με την προσωπική άθληση και την ευεξία; Τις απαντήσεις θα μας τις δώσει ο κύριος Κώστας Βογιατζόγλου-Βογιατζόπουλος, Managing Director της εταιρείας Technogym σε μία συνέντευξη τεχνογνωσίας, τόσο σχετικά με το μέλλον της ευεξίας στα ξενοδοχεία όσο και για την προσαρμογή των σχετικών εγκαταστάσεων στα COVID-19 δεδομένα.
Θα ήθελα να ξεκινήσουμε ξεχνώντας για λίγο την ύπαρξη του COVID-19 και να μας εξηγήσεις όλους τους τρόπους που μπορεί ένα Ξενοδοχείο να εντάξει την προσωπική άσκηση ως μέρος της εμπειρίας. Μου έκανε εντύπωση που στο Website σας αναφέρετε εφαρμογές από τις κρατήσεις, τα δωμάτια μέχρι και το σαλόνι και την αίθουσα συνεδριάσεων και θα είχε ενδιαφέρον να ακούσουμε ωραίες ιδέες “Out of the COVID-19 Box”.
Χαίρομαι που ξεκινάμε με αισιοδοξία την πρώτη ερώτηση. Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που όλοι περνάμε, πιστεύω σε προσωπικό επίπέδο ότι όσο πιο πολύ κάνουμε focus στο μέλλον τόσο πιο γρήγορα θα οδηγηθούμε στην επόμενη μέρα. Προφανώς όμως για την πρώτη περίοδο επανένταξης στη νέα κανονικότητα, θα υπάρξουν και ανάγκες που θα πρέπει να καλυφθούν ώστε αυτή η διαδικασία να είναι όσο πιο ασφαλής και απρόσκοπτη γίνεται για τον επισκέπτη. Η εμπειρία του επισκέπτη για τον πρώτο καιρό, τουλάχιστον, θα είναι ιδαιτέρως επιβαρυμένη από διαδικασίες και πρωτόκολλα. Η αλήθεια είναι ότι η Technogym αδιάλειπτα για πολλές δεκαετίες τώρα, επενδύει στην τεχνολογία με στόχο τη μεγιστοποίηση του wellness experience του τελικού χρήστη. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε αναπτύξει μία σειρά υπηρεσιών, μέσω του application ΜyWellness PRO όπου ο ξενοδόχος μπορεί να “χτίσει” και να προσφέρει στους επισκέπτες του μία σειρά από wellness online υπηρεσίες. Έτσι, ο επισκέπτης κατεβάζοντας το application στο κινητό του, θα έχει τη δυνατότητα να κάνει “book” για συγκεκριμένο “time slot” την επίσκεψή του στο γυμναστήριο του ξενοδοχείου, αλλά να παρακολουθήσει και “on demand” workouts στην άνεση του δωματίου του.
Προσωπικά έχω να πω, ότι πάντα όταν έβλεπα σε ένα ξενοδοχείο μηχανήματα γυμναστικής από την Technogym, μου έκανε θετική εντύπωση και αισθανόμουν πραγματικά ότι υπάρχει ποιότητα στο κατάλυμα. Και η τοποθέτηση αυτή, δεν είναι για λόγους διαφήμισης, αλλά μία προσωπική μου εμπειρία. Ως άνθρωπος της εταιρείας, τι είναι αυτό που κάνει διαφορετικό η Technogym στα Ξενοδοχεία, που την κάνει σημείο διαφοροποίησης;
Δε θα σας κρύψω ότι χαίρομαι που το ακούω αυτό, χαίρομαι δηλαδή που σαν χρήστης των προϊόντων μας, έχετε θετική αντίληψη για την εταιρεία και τις παροχές της. Η Technogym έχει διεκδικήσει και δικαίως κατακτήσει αυτή την αντίληψη. Σχεδόν μετά απο 40 χρόνια που δραστηριοποιείται στον χώρο, συνεχίζει να έχει ως στόχο την ικανοποίηση του ασκούμενου. Σε αυτό έχει συμβάλει και η αναβάθμιση του εξοπλισμού με νέες τεχνολολογίες που έχουν αναπτυχθεί. Αυτό λοιπόν, είναι και το σημείο που μας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές μας, ότι οι χώροι που διαμορφώνει η Technogym, προσφέρουν μία ολοκληρωμένη και αναβαθμισμένη εμπειρία fitness. Η εμπειρία του επισκέπτη, διαμορφώνεται μέσα από έναν συνδυασμό πραγμάτων, ξεκινώντας από τα μηχανήματα και την ψηφιακή εμπειρία που προσφέρουν, μέχρι τον ειδικό φωτισμό του χώρου.
Πάντα στο επίκεντρο της “έμπνευσης” της Technogym, είναι οι επισκέπτες των ξενοδοχείων, που αγαπάνε τη γυμναστική. Το ποσοστό αυτών των ατόμων σύμφωνα με έρευνες που είχαν διεξαχθεί, ήταν κάποτε το 8% των επισκεπτών ενός γυμναστηρίου ξενοδοχείου. Σήμερα, αυτό το ποσοστό, έχει πολλαπλασιαστεί, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των ανθρώπων που γυμνάζονται καθημερινά.
Είναι γεγονός ότι ειδικά στον χώρο της γυμναστικής, όταν συνδέεται το Design με τη σύγχρονη τεχνολογία, η επίδραση είναι τεράστια όχι μόνο στο αθλητικό κοινό αλλά και στον μέσο άνθρωπο. Τα τελευταία χρόνια, η καθημερινή άθληση έγινε όλο και σε περισσότερους ανθρώπους μία νέα καθημερινότητα. Πώς πιστεύεις ότι συνδέθηκε αυτή η νέα κατεύθυνση με τα ταξίδια και σε τι κατηγορίες ταξιδιωτών συναντάμε πιο συχνά την επιθυμία προσωπικής άθλησης;
Technogym Business Solutions
Είναι πλέον γεγονός, ότι υπάρχει μία μεγάλη μερίδα ταξιδιωτών οι οποίοι θεωρούν το γυμναστήριο ενός ξενοδοχείου, βασικό κριτήριο για την επιλογή ενός καταλύματος. Προσωπικά, ανήκω και εγώ σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων, καθώς τα τελευταία 20 χρόνια έχω υιοθετήσει έναν πιο “fitness” τρόπο ζωής. Στην ίδια κατηγορία με εμένα, και σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων που λαμβάνουμε, οι ταξιδιώτες επιθυμούν να έχουν πρόσβαση τόσο σε χώρους ευεξίας, όσο και προσωπικής εκγύμνασης, σε όλη τη διάρκεια των διακοπών τους. Αυτή, είναι μία πραγματικότητα που οι ξενοδόχοι πρέπει να αφουγκραστούν και να επενδύσουν τα δέοντα. Είναι σημαντικό ένα κατάλυμα, να προσφέρει μία ολοκληρωμένη εμπειρία στον πελάτη, παρέχοντάς του πρόσβαση σε αντίστοιχα facilities.
Η γυμναστική και το fitness, είναι μία σημαντική εμπειρία, που εμπεριέχεται στα πακέτα διακοπών πλέον και έχει πολλούς υποστηρικτές! Το αναφέρω αυτό, γιατί ακόμα και σήμερα από τη θέση μου, ως Managing Director της Technogym, δέχομαι αρκετές ερωτήσεις από ξενοδόχους, σχετικά με το “ποιος τελικά θα γυμναστεί στις διακοπές του;“. Κατόπιν ερευνών και διάφορων μελετών που έχουν διεξαχθεί, έχει παρατηρηθεί, οτι αυτό το ποσοστό που ανήκει στην κατηγορία που περιέγραψα πιο πάνω, πολλαπλασιάζεται χρόνο με τον χρόνο, τόσο στις ηλικίες των Generation X (42-55 ετών), όσο και των Millenials (25-41 ετών), όπου το ποσοστό του πληθυσμού των ανθρώπων που γυμνάζεται, αγγίζει το 45%.
Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να υπογραμμίσω στους ξενοδόχους ότι είναι σημαντικό να επενδύουν ένα μέρος του συνολικού τους budget, στα fitness outlets του ξενοδοχείου τους, καθώς ενώ μπορεί να μην είναι ένα outlet που φέρνει direct κέρδη, θα τους δώσει μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό και θα βοηθήσει στην αύξηση του average room rate.
Σαφώς όμως αυτό δημιούργησε και μία νέα απαίτηση στα ξενοδοχεία, αφού τα γυμναστήρια και οι χώροι άθλησης, μετατράπηκαν σε κύρια σημεία της εμπειρίας τού ταξιδιώτη με αρκετά από τα καταλύματα να επενδύουν σε αυτή την κατεύθυνση. Πώς διαμορφώθηκε η αγορά με το νέο αυτό trend, σε επίπεδο ξενοδοχειακών facilities ανά τύπο καταλύματος και ποιες οι διαφορές στα resorts και στα πιο μικρά boutique Ξενοδοχεία;
Η φράση “κλειδί” στην ερώτηση σου είναι η “εμπειρία του ταξιδιώτη“. Πιο συγκεκριμένα, η συνολική εμπειρία που βιώνει ένας ταξιδιώτης με την επίσκεψή του στον χώρο γυμναστηρίου, ενός καταλύματος. Σε αυτή τη φράση βρίσκεται όλη η ουσία και η φιλοσοφία της εταιρείας μας και αντίστοιχα η διαμόρφωση όλων των συνεργασιών μας. Αφού αναλύσουμε τη συνολική εμπειρία που θέλει να προσφέρει το εκάστοτε κατάλυμα, δημιουργούμε customized εμπειρίες, που ενδυναμώνουν τη συνολική διαμονή του επισκέπτη.
Για την Technogym, κανένα project δεν είναι ίδιο. Στις περισσότερες συνεργασίες μας, έχουμε ολιστική προσέγγιση, που ξεκινάει από τον ορισμό των fitness υπηρεσιών που θέλουμε να προσφέρουμε και ολοκληρώνεται στον φωτισμό και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν στον χώρο.
Για να επιτύχουμε το “WOW effect” στον καταναλωτή, τον παράγοντα δηλαδή που θα τον ενθουσιάσει, πρέπει να ξεφύγουμε από τη βασική προσδοκία που εκείνος έχει και πρέπει να περάσουμε στην “έκπληξη“. H δημιουργία του αισθήματος της έκπληξης, χρειάζεται μία συνολική παρουσίαση παροχών στον επισκέπτη, από το απλά “βάζω μία καλή σειρά μηχανημάτων”.
Αν δεν κάνω λάθος, η Technogym είχε λανσάρει κάποιες λύσεις για βίλες και αναρωτιέμαι αν αυτό ίσως ήταν ένα σενάριο για το μέλλον για τα ξενοδοχεία. Δηλαδή ύπαρξη facilities, ακόμη και μέσα στο δωμάτιο που επιτρέπουν την αυτόνομη άθληση. Τολμηρό, αλλά είναι κάτι που θα μπορούσε να σταθεί σε μελλοντικές επενδύσεις;
Πολύ σωστά, τις in-room solution τις έχουμε φέρει σαν πρόταση στην αγορά αρκετά χρόνια τώρα. Η αλήθεια είναι ότι, για ακόμα μία φορά o COVID-19 λειτούργησε σαν επιταχυντής για κάποιες τάσεις.
Ακριβώς έτσι, λειτούργησε και με τα in-room solutions. Σήμερα, έχουμε ολοκληρωμένες προτάσεις σε αυτή την κατηγορια όπως ειναι η Technogym Kit, το Wellness Rack ή και το portable indoor cycling Technogym Bike με την οθόνη των 21” ιντσών που δίνει σε κάποιον την δυνατότητα να κάνει το αγαπημένο του class live ή on demand, με το καλύτερο boutique clycling studio του Λονδίνου, 1Rebel.
Με την ευκαιρία να αναφέρω ότι σε ένα νέο ξενοδοχειακό concept της εταιρείας Destsetters, ένα μικρό ξενοδοχείο στην Αθήνα, το ZOE ATHENS θα επικεντρωθεί στο in-room fitness με minimum εξοπλισμό όπως κάποια βάρη, στρώματα κλπ. Κατά πόσο θα ήταν εφικτές αντίστοιχες εφαρμογές σε νέα καταλύματα και τι προτείνεις σε αυτές τις περιπτώσεις;
Το ανέφερα και πριν λίγο, πιστεύουμε πολύ σε αυτές τις λύσεις και μάλιστα όχι ως “λύσεις ανάγκης” αλλά ως λύσεις που θα καλύψουν νέες ανάγκες στον ταξιδιώτη και εν τέλει τον καταναλωτή της υπηρεσίας. Ακόμα και μικρότερα καταλύματα που δεν έχουν την δυνατότητα να αφιερώσουν κάποιον κοινόχρηστο χώρο, θα μπορούσαν να προσφέρουν smart equipment εντός δωματίου δίνοντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να γυμναστούν με privacy στον χώρο τους.
Ένα από τα νέα προϊόντα που λανσάραμε πριν λίγες μέρες, είναι το TECHNOGYM BENCH, ένας πάγκος all included (λάστιχα, στρωματάκι, βαράκια) ο οποίος, με το ειδικό μας app, δίνει αναρίθμητες επιλογές ασκήσεων, στον χρήστη, για μία ολοκληρωμένη προπόνηση. Επίσης, υπάρχει διαθέσιμο το Technogym Case, που είναι μία τσάντα με όλα τα απαραίτητα συμπληρωματικά όργανα γυμναστικής (π.χ. στρωματάκι, roal foam, λάστιχα), που επίσης μέσω ειδικού app προσφέρουν μία μεγάλη γκάμα ασκήσεων. Όπως είδατε και στις δύο περιπτώσεις, αλλά και όπως συμβαίνει πια με όλα μας τα προϊόντα, δε μιλάμε μόνο για εξοπλισμό, αλλά και για περιεχόμενο και αυτό είναι που κάνει την TECHNOGYM διαφορετική σήμερα.
Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, κατά πόσο πιστεύεις ότι ένα κατάλυμα πρέπει να συνδέσει όλα τα κομμάτια ευεξίας, δηλαδή γυμναστική, άθληση, spa, ακόμη και γαστρονομία; Υπάρχουν κάποια παραδείγματα από ξενοδοχεία είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό που θα μπορούσες να μοιραστείς μαζί μας;
Θα λέγαμε ότι αυτή είναι η τάση σήμερα, όπως ακριβώς την περιέγραψες στην ερώτησή σου. Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι οι ανάγκες τις αγοράς και ιδιαίτερα των ξενοδοχείων, προφανώς διαμορφώνονται ανάλογα με τη ζήτηση και δημιουργούν νέα trends. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρείται ότι σύμφωνα με τις επιλογές των ταξιδιωτών, τα λιγότερο generic concepts είναι αυτά που επικρατούν την τρέχουσα περίοδο. Όσο πιο συγκεκριμένο είναι ένα concept, τόσο καλυτέρα μπορεί να οριστεί το experience – δηλαδή η τελική εμπειρία του πελάτη.
Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολύ ωραίες και ολοκληρωμένες προσεγγίσεις στην κατηγορία του wellness, μία τάση που όπως είπαμε δεν είναι παροδική, αλλά ήρθε για να μείνει. Ένα από τα αγαπημένα μου projects σε αυτή την κατηγορία που είχα και την τύχη να βρεθώ σαν επισκέπτης πριν λίγα χρόνια είναι το SOUTH LODGE, στο west Sussex, όπου μάλιστα ήταν λίγο πριν ξεκινήσω να εργάζομαι στην Τechnogym και βίωσα αυτή την ολιστική εμπειρία χωρίς να είμαι επηρεασμένος.
Να αναφέρω όμως εδώ, ως επίλογο, ότι το πραγματικά αγαπημένο μου project στην κατηγορία Wellness Hospitality ακόμα είναι υπό κατασκευήν και θα βρίσκεται εδώ, στην Αθήνα! Είμαι σίγουρος ότι θα γίνει ένα από τα καλύτερα καλύτερα case studies της Τechnogym για την Eυρώπη!
Commenti