top of page

Πως ένα ξενοδοχείο στην Αθήνα έγινε το ιδανικό παράδειγμα ξενοδοχειακής σήμανσης


Η Hotelier Academy, με τη βοήθεια της Bratti Hotel Signage, αναλύει τα στάδια της υλοποίησης της σήμανσης του Athens Capital Hotel της εταιρείας Accor, ένα από τα πλέον ιδανικότερα παραδείγματα ξενοδοχειακής σήμανσης στην Ελλάδα


Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερα άρθρα μας στη Hotelier Academy, η σήμανση αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικότερα στοιχεία ενός ξενοδοχείου, επηρεάζοντας άμεσα όχι μόνο την εμπειρία των επισκεπτών, αλλά και την αποτελεσματικότητα της upselling στρατηγικής του.



Σε αυτό το άρθρο, αποφασίσαμε να σας προσφέρουμε ένα απτό παράδειγμα επιτυχημένης ξενοδοχειακής σήμανσης, παρουσιάζοντάς σας ένα case study βασισμένο πάνω σε ένα πρόσφατο project της εταιρείας Bratti Hotel Signage, την πρώτη εταιρεία ξενοδοχειακής σήμανσης αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.


Πιο συγκεκριμένα, θα αναλύσουμε τα στάδια της υλοποίησης του project, τους τρεις σημαντικούς παράγοντες που οδήγησαν στο σχεδιασμό των πινακίδων, αλλά και τους λόγους που η εξωτερική σήμανση διαφοροποιήθηκε από την εσωτερική.


Το ξενοδοχείο: Η ιδιαιτερότητα του Athens Capital Hotel-MGallery και ο λόγος που είναι το ιδανικό παράδειγμα ξενοδοχειακής σήμανσης



Το Athens Capital Hotel-MGallery, μέλος της Εταιρείας Ελληνικών Ξενοδοχείων ΛΑΜΨΑ  Α.Ε. είναι το πρώτο ξενοδοχείο της MGallery Hotel Collection της Accor στην Ελλάδα και μία από τις πιο πρόσφατες προσθήκες στη ξενοδοχειακή σκηνή της Αθήνας. Αυτο που το κάνει να ξεχωρίζει, είναι o μοναδικός σχεδιασμός του, που συνδυάζει τον τουρισμό με την τέχνη, παρουσιάζοντας στους χώρους του μία μεγάλη γκάμα έργων από ανερχόμενους, αλλά και κορυφαίους Έλληνες καλλιτέχνες.


Γιατί όμως αποτελεί το ιδανικό case study; Το Athens Capital Hotel είναι ένα ιδιαίτερο ξενοδοχείο που παντρεύει την τέχνη με την υψηλή αισθητική. Η εταιρεία που ανέλαβε την διεκπεραίωση της σήμανσής του, κλήθηκε να δημιουργήσει πινακίδες οι οποίες όχι μόνο θα συνάδουν με την υψηλή αισθητική του ξενοδοχείου, αλλά θα σμίγουν αρμονικά και με τα υπόλοιπα έργα που βρίσκονται στους χώρους του.


Πρόκειται λοιπόν για μία πρόκληση, την οποία ελάχιστες εταιρείες σήμανσης θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν, καθώς χρειάζεται καλή γνώση του ξενοδοχειακού κλάδου και εμπειρία προσαρμογής της σήμανσης έτσι ώστε να ταιριάζει με το concept του ξενοδοχείου.


Η εταιρεία: Λίγα λόγια για τη Bratti Hotel Signage και τα στάδια υλοποίησης του project



Τη σήμανση του Athens Capital Hotel, την ανέλαβε η Bratti Hotel Signage, μία εταιρεία με περισσότερα από 50 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο, κατέχοντας τα τελευταία χρόνια τον τίτλο της δυναμικότερης εταιρείας ξενοδοχειακής σήμανσης στην Ελλάδα. Η εταιρεία Bratti Hotel Signage έχει μία μεγάλη γκάμα ξενοδοχειακών έργων στο portfolio της, συμπεριλαμβανομένων και τεράστιων ξενοδοχειακών projects στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.




Τα τρία κομβικά στάδια υλοποίησης του project που οδήγησαν σε ένα άψογο τελικό αποτέλεσμα



Η υλοποίηση της σήμανσης του Athens Capital Hotel πραγματοποιήθηκε σε τρία στάδια. Το πρώτο στάδιο ήταν η μελέτη σήμανσης, κατά την οποία αναλύθηκε το ύφος και ο χαρακτήρας του ξενοδοχείου, σχεδιάστηκαν οι πινακίδες και καθορίστηκαν τα σημεία που θα τοποθετούνταν, βάσει της κυκλοφορίας των επισκεπτών.


Η ανάλυση του ύφους του ξενοδοχείου πριν τον σχεδιασμό των πινακίδων, εξασφάλισε ένα σχεδιαστικά άρτιο τελικό αποτέλεσμα, πλήρως εναρμονισμένο με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου. Ταυτόχρονα, η μελέτη της κυκλοφορίας των επισκεπτών μέσα στο ξενοδοχείο οδήγησε στη στρατηγική τοποθέτηση των πινακίδων σε μέρη όπου οι πινακίδες θα είναι εμφανείς και θα αποτελούν μέρος της συνολικής εικόνας του ξενοδοχείου.


Το δεύτερο βήμα ήταν η κατασκευή των πινακίδων. Ενώ τρίτο, και τελευταίο βήμα, ήταν η τοποθέτηση τους από τους εξειδικευμένους τεχνικούς της εταιρείας προκειμένου να επισφραγιστεί ένα άψογο τελικό αποτέλεσμα.


Σε αυτό το σημείο, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το project ολοκληρώθηκε σε κατάσταση καθολικού lockdown, το οποίο αποδεικνύει την αποφασιστικότητα και την πολύ καλή συνεργασία των εμπλεκόμενων για να ολοκληρωθεί το έργο. Ας αναλύσουμε, λοιπόν, μερικά σημεία-κλειδιά που οδήγησαν σε αυτό το άψογο τελικό αποτέλεσμα.


Case #1: Οι τρεις σημαντικοί παράγοντες που οδήγησαν στο σχεδιασμό των πινακίδων και η λογική πίσω από τη στρατηγική τοποθέτησή τους



Για να επιτευχθεί η αρμονική ένταξη των πινακίδων στους χώρους του ξενοδοχείου, η σχεδιαστική ομάδα της Bratti Hotel Signage χρειάστηκε να μελετήσει τρεις παράγοντες: την αρχιτεκτονική του κτιρίου, τη διακόσμηση στους εσωτερικούς χώρους και τον φωτισμό σε κάθε σημείο που θα τοποθετούνταν. Αυτοί οι τρεις παράγοντες σε συνδυασμό με τον πολυτελή χαρακτήρα του ξενοδοχείου οδήγησαν στην επιλογή μιας πινακίδας ουδέτερης αισθητικής, με βάση το αλουμίνιο, τις λεπτές γραμμές και ένα minimal χρώμα που εμπνέει όμως πολυτέλεια, το μαύρο. Έτσι δημιουργήθηκαν πινακίδες που μπορούν να ταιριάξουν αρμονικά ακόμη και με τα πιο ιδιαίτερα έργα του ξενοδοχείου.


Βεβαίως, τα σημεία στα οποία τοποθετήθηκαν οι πινακίδες δεν επιλέχθηκαν τυχαία, αλλά προέκυψαν μετά από εξειδικευμένη μελέτη της κυκλοφορίας των επισκεπτών, σε συνάρτηση με τα facilities του ξενοδοχείου που έπρεπε να αναδειχθούν, όπως τα εστιατόρια και άλλες υπηρεσίες. Η στρατηγική τοποθέτηση των πινακίδων σε σημεία που θα είναι ευδιάκριτες και ταυτόχρονα θα ταιριάζουν με τη λεπτή αισθητική του ξενοδοχείου, επηρέασε σημαντικά το τελικό αποτέλεσμα.


Case #2: Οι εξωτερικοί συνεργάτες και το έργο τους στην επιτυχία του project


Η επιτυχία του συγκεκριμένου έργου οφείλεται στη συλλογική προσπάθεια και την καλή συνεργασία πολλών και διαφορετικών επαγγελματιών. Πιο συγκεκριμένα, υπήρξε στενή συνεργασία μεταξύ των υπεύθυνων του ξενοδοχείου Athens Capital, της εταιρείας Bratti Signage, αλλά και μιας μεγάλης ομάδας αρχιτεκτόνων, μελετητών και κατασκευαστών, των οποίων η συνεισφορά έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα.


Όπως παρατηρούμε, η υλοποίηση της σήμανσης σε ένα ξενοδοχείο απαιτεί έργο και τεχνογνωσία από μία μεγάλη γκάμα επαγγελματιών και φυσικά το έργο αυτών των ανθρώπων δεν μπορεί να αντικατασταθεί με “πρόχειρες δουλειές”. Η σωστή σήμανση, χρειάζεται χρόνο και τεχνογνωσία. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ορθά τοποθετημένη σήμανση ενός ξενοδοχείου μπορεί επίσης να αυξήσει τις πωλήσεις του. Καθώς μπορεί να λειτουργήσει σαν οδηγός του επισκέπτη και να τον ενημερώσει για facilities που ίσως να μην γνώριζε, όπως το σπα, το γυμναστήριο ή ένα hammam.





Case #3: Οι εξωτερικές πινακίδες και η διαφοροποίησή τους από τις υπόλοιπες


Η πρόσοψη του ξενοδοχείου παίζει κομβικό ρόλο στην επιτυχία του για πολλούς και ποικίλους λόγους. Αρχικά, επηρεάζει σημαντικά την πρώτη εντύπωση του επισκέπτη, ενώ μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο για κάποιον να αναζητήσει το ξενοδοχείο και να μάθει περισσότερα για αυτό. Συνεπώς, η εξωτερική σήμανση του ξενοδοχείου θα πρέπει να είναι εντυπωσιακή, αλλά ταυτόχρονα να συνάδει με το υπόλοιπο design του ξενοδοχείου.


Στη περίπτωση του Athens Capital Hotel, χρησιμοποιήθηκαν φωτεινές πινακίδες και επιγραφές που αποτελούνται από μεμονωμένα μεταλλικά τρισδιάστατα γράμματα με κρυφό φωτισμό που άλλοτε φωτίζει προς τα πίσω δημιουργώντας μια ελαφριά αύρα στον τοίχο και άλλοτε περιμετρικά των γραμμάτων δημιουργώντας ένα λεπτό περίγραμμα σε κάθε γράμμα. Η συγκεκριμένη τεχνοτροπία επιλέχθηκε για να ταιριάζει με το ύφος του ξενοδοχείο, αλλά και με τον εξωτερικό φωτισμό που είχε επιλέξει ο αρχιτέκτονας φωτισμού του έργου.


Επίλογος



Θα θέλαμε να τονίσουμε τη σπουδαιότητα της διεκπεραίωσης όλων των σταδίων από την ίδια εταιρεία. Το γεγονός ότι η εταιρεία αναλαμβάνει από την μελέτη και τον σχεδιασμό, εώς και την τοποθέτηση των πινακίδων σημαίνει ότι ο ξενοδόχος έχει ένα συγκεκριμένο point of reference, από το οποίο θα ενημερώνεται για τα στάδια του project. Και φυσικά, του εγγυάται ένα άρτιο τελικό αποτέλεσμα, καθώς κάθε στάδιο εκτελείται από ένα τμήμα της εταιρείας που έχει εξαιρετική γνώση του προϊόντος.

Comentários


bottom of page