top of page

Πως να στήσετε ενα αποδοτικό Media πλάνο που θα ενισχύσει τη Στρατηγική Πωλήσεων του καταλύματος σας


Δείτε ποια είναι τα βήματα για τη δημιουργία μίας αποτελεσματικής media στρατηγικής, που θα αντέξει στον χρόνο και θα ενισχύσει τη στρατηγική πωλήσεών σας!


Η στρατηγική που θα ακολουθήσετε στα social media και τρίτα channels θα παίξει κομβικό ρόλο στις κρατήσεις και στη θέση του ξενοδοχείου σας στην αγορά. Σε έναν κλάδο, όπως είναι ο ξενοδοχειακός, που συνεχώς μεταβάλλεται και εξελίσσεται, παράλληλα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες των ταξιδιωτών, είναι σημαντικό ο ξενοδόχος να είναι πλήρως ενημερωμένος και να ακολουθεί πιστά τις τελευταίες τάσεις έτσι ώστε η Media στρατηγική του να παραμένει αποτελεσματική και κερδοφόρα.


Ωστόσο, χωρίς τις απαραίτητες βάσεις, πιο πιθανόν το Media πλάνο σας να αποτύχει όσο σύγχρονο και αν είναι. Η δημιουργία ενός αποτελεσματικού media πλάνου που θα μπορεί να εξελίσσεται μαζί με την αγορά, μπορεί να υλοποιηθεί πολύ εύκολα, αρκεί να ακολουθήσετε τα σωστά βήματα. Παρακάτω, θα δούμε αναλυτικά όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού και κερδοφόρου media πλάνου που θα αυξήσει τις πωλήσεις αλλά και την ισχύ του brand σας στην αγορά.


Βήμα 1ο: Κατανοήστε τις απαιτήσεις του κοινού σας και δημιουργήστε ειδικά προφίλ για κάθε τύπο ταξιδιώτη που επισκέπτεται το κατάλυμά σας


Το πρώτο και πιο βασικό βήμα για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού media πλάνου, είναι η κατανόηση των αναγκών των επισκεπτών σας. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που η media στρατηγική διαφέρει από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο και δεν υπάρχει μία κοινή γραμμή που μπορούν να ακολουθήσουν όλα. Ο τύπος του ξενοδοχείου και το κοινό που το επισκέπτεται, θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην επικοινωνιακή στρατηγική του, καθώς το κάθε κοινό έχει τις δικές του απαιτήσεις.


Κάθε ξενοδοχείο πλέον έχει αμέτρητες πηγές να καταγράψει τα δημογραφικά στατιστικά των ταξιδιωτών που το προτιμούν, από τις πληροφορίες που λαμβάνει μέσω των κρατήσεων, μέσω ειδικών εργαλείων όπως το Google Analytics, που δίνει αναλυτικά στατιστικά των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας ή ακόμη και από τα στατιστικά που προσφέρουν τρίτα κανάλια, όπως τις σελίδες Metasearch και Review Websites. Με τόσες διαφορετικές πηγές, θα μπορέσετε να καταγράψετε τα προφίλ των επισκεπτών που σας προτιμούν, αλλά να βρείτε και εξειδικευμένες αγορές με υψηλές προοπτικές στόχευσης.







Βήμα 2ο: Δημιουργήστε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο βάσει των αναγκών του κοινού σας



Γνωρίζοντας πλέον το κοινό σας, το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία περιεχομένου. Το περιεχόμενο μπορεί να συμπεριλαμβάνει από φωτογραφίες και βίντεο μέχρι και ειδικά κείμενα και άρθρα. Το περιεχόμενό σας θα πρέπει να αναδεικνύει την ξενοδοχειακή εμπειρία του καταλύματος σας και να προσπαθεί να δημιουργήσει εικόνες στους ταξιδιώτες πριν καν σας επισκεφτούν.


Όσον αφορά το οπτικό περιεχόμενο (φωτογραφίες και βίντεο), φροντίστε να είναι υψηλής ευκρίνειας, ακόμη και 4K αν είναι δυνατόν. Πριν τη δημιουργία τους, καταγράψτε τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε μέσω αυτών και προσαρμόστε τα αναλόγως. Φυσικά, φροντίστε να αναδεικνύεται η εμπειρία, συμπεριλαμβάνοντας και φιγούρες επισκεπτών που απολαμβάνουν τις διακοπές στο κατάλυμά σας. Τα video σας, προτιμάται να έχουν ένα concept.

Σχετικά με το υπόλοιπο περιεχόμενο που αφορά τα κείμενα περιγραφής του ξενοδοχείου σας, φροντίστε να μην περιγράφουν μόνο τις υποδομές αλλά την εμπειρία που θα λάβουν οι επισκέπτες στο ξενοδοχείο σας.

Βήμα 3ο: Δημιουργήστε προφίλ σε κάθε media και συμπληρώστε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται για το κάθε ένα



Τρίτο βήμα είναι η δημιουργία προφίλ σε όλα τα social media και online channels, αλλά και η ενημέρωσή τους με όσο δυνατόν περισσότερες πληροφορίες. Αρχικά, όσον αφορά τα media, φροντίστε να δημιουργήσετε προφίλ ακόμα και σε λιγότερο γνωστά μέσα όπως το Pinterest. Άλλωστε όσο περισσότερη προβολή τόσο καλύτερα για το ξενοδοχείο.


Μετέπειτα, φροντίστε να είναι όλα τα προφίλ που έχετε σε media και online κανάλια να είναι ενημερωμένα. Στα περισσότερα ξενοδοχεία, ενώ έχουν προφίλ σε όλα τα media, οι περιγραφές και τα σημεία που μπορούν να προσθέσουν περιεχόμενο αφήνονται κενά, καθιστώντας τα ημιτελή. Είναι καλό λοιπόν, να κάνετε μία έρευνα των σημείων του προφίλ σας που μπορείτε να προσθέσετε περιεχόμενο και να τα ενημερώσετε.


Έτσι θα έχετε ακόμη ένα σημείο που οι ταξιδιώτες θα μπορούν να βρουν πληροφορίες σχετικά με το κατάλυμά σας, το οποίο σε βάθος χρόνου θα αποδώσει σε κρατήσεις. Φυσικά, το περιεχόμενο σε όλα τα προφίλ θα πρέπει να είναι ενημερωμένο.


Βήμα 4ο: Προσαρμόστε το περιεχόμενο και τη στρατηγική σας βάσει του χαρακτήρα του κάθε media αλλά φροντίστε να ακολουθείτε την ίδια αισθητική



Αυτή η συμβουλή αφορά τα social media σας. Έχοντας δημιουργήσει προφίλ σε Facebook, Instagram, Linked-In, Pinterest κ.ο.κ., θα πρέπει τώρα να αποφασίσετε ποια social media στρατηγική θα ακολουθήσετε για κάθε social media, καθώς το καθένα από αυτά έχει τις δικές του εξατομικευμένες ανάγκες.


Κάποιες ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντήσετε είναι: Ποιο είναι το κοινό του κάθε social media. Τι είδους δημοσιεύσεις θέλετε να κάνετε; Πόσο συχνά; Τι θα αναδεικνύεται σε κάθε προφίλ; Πχ. Στο Instagram ενδείκνυται για πιο ερασιτεχνικό περιεχόμενο. Θα δημοσιεύετε άρθρα του blog σας ή τρίτων μέσων που έχουν γράψει για εσάς; Ποια είναι η persona που θα δημιουργήσετε;

Αυτές, σε συνάρτηση με περισσότερες ερωτήσεις σύμφωνα με το κατάλυμά σας, θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μία στρατηγική social media που θα ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του κοινού σας.


Βήμα 5ο: Φροντίστε να επιληφθείτε όλα τα ερωτήματα των ταξιδιωτών γρήγορα και στοχευμένα, αποφεύγοντας πάντα τις απρόσωπες απαντήσεις



Πλέον, στα περισσότερα μέσα, οι ταξιδιώτες μπορούν να επικοινωνήσουν άμεσα με το ξενοδοχείο για πιθανές απορίες που θα ήθελαν να τους επιλυθούν. Φροντίστε οι ταξιδιώτες να λαμβάνουν απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις τους στα media (είτε σε σχόλια είτε μέσω άμεσων μηνυμάτων) γρήγορα. Ενώ οι απαντήσεις πρέπει να είναι στοχευμένες και πλήρως κατανοητές.

Το Facebook μάλιστα δίνει και ειδικά badges στις σελίδες που απαντούν γρήγορα δίνοντας τες ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Φυσικά θα πρέπει να αποφύγετε τις απρόσωπες απαντήσεις και να γίνεται αντιληπτό από τους ταξιδιώτες ότι ένας άνθρωπος ασχολήθηκε μαζί τους. Άλλωστε, το προσωποποιημένο service είναι αυτό που αποζητούν όλοι οι ταξιδιώτες.


Βήμα 6ο: Αξιολογήστε την απόδοση της στρατηγικής σας και φροντίστε τη συνεχή βελτιστοποίηση της



Όπως είναι λογικό, οι ταξιδιωτικές τάσεις συνεχώς μεταβάλλονται. Και όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, τόσο περισσότεροι σύγχρονοι τρόποι εμφανίζονται για τη βελτίωση της media στρατηγικής των ξενοδοχείων. Είναι σημαντικό λοιπόν να είστε συνεχώς ενημερωμένοι και να προσαρμόζετε τη media στρατηγική σας σύμφωνα με τις τελευταίες τάσεις. Διαφορετικά, σύντομα η media στρατηγική σας, ενδέχεται να θεωρηθεί ξεπερασμένη και αναποτελεσματική.


Βήμα Bonus: Χτίστε ισχυρές σχέσεις με τοπικά εστιατόρια και την τοπική αυτοδιοίκηση



Οι περισσότεροι ταξιδιώτες αναζητούν εμπειρίες όταν ταξιδεύουν. Ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς εμπειρίες είναι φυσικά η εξερεύνηση της τοπικής γαστρονομίας και των τουριστικών αξιοθέατων. Γιατί λοιπόν δεν τους διευκολύνετε χτίζοντας σχέσεις με τοπικά εστιατόρια και τουριστικούς οδηγούς, έτσι ώστε να τους προσφέρετε εσείς τη λύση στην αναζήτηση τους; Έτσι, όχι μόνο βελτιώνετε τη media στρατηγική σας, καθώς το ξενοδοχείο σας θα το προτείνουν και πολλές τοπικές επιχειρήσεις, αλλά και βελτιώνετε την εμπειρία του επισκέπτη, βοηθώντας τους να προγραμματίσουν ένα μεγάλο μέρος των διακοπών τους.


Συνοψίζοντας…


Αυτά ήταν λοιπόν τα 6 + 1 βήματα για τη δημιουργία μίας αποτελεσματικής media στρατηγικής που θα αντέξει στον χρόνο και θα προσδώσει στα social του καταλύματος σας χαρακτήρα. Σε αυτό το σημείο, θα θέλαμε να τονίσουμε πώς ένα αποτελεσματικό media πλάνο επηρεάζει σημαντικά και τις πωλήσεις ενός καταλύματος, είτε άμεσα είτε έμμεσα.


Ο άμεσος τρόπος αναφέρεται στο κοινό που θα ανακαλύψει το κατάλυμά σας μέσω των media και θα αποφασίσει να σας επισκεφτεί (το οποίο συμβαίνει πολύ συχνά τα τελευταία χρόνια καθώς τα media θεωρούνται πλέον σημαντικές πηγές εύρεσης ξενοδοχείων). Ο έμμεσος τρόπος αναφέρεται στο περιεχόμενο και τις γνώσεις που θα αποκτήσετε για το κοινό σας καθώς οργανώνετε τη media στρατηγική σας. Μαθαίνοντας καλύτερα το κοινό σας (βήμα 1ο) και έχοντας το κατάλληλο περιεχόμενο στα χέρια σας (βήμα 2ο), θα μπορείτε να στήσετε πιο αποδοτικές και κερδοφόρες καμπάνιες και να ενισχύσετε το πλάνο πωλήσεών σας.


Τέλος, και όπως είναι κατανοητό, το media πλάνο χρειάζεται τη συνεχή ενασχόληση του ξενοδόχου, εκτός βεβαίως, εάν επιλέξετε μία εξωτερική εταιρεία να αναλάβει τη media σας στρατηγική. Θα πρέπει συνεχώς να είστε ενημερωμένοι για τις τελευταίες τάσεις, διαφορετικά το πλάνο σας σύντομα θα είναι ξεπερασμένο και μη αποτελεσματικό.






Comments


bottom of page