Χρήσιμες οδηγίες και έξυπνες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε τη φωτογράφιση που θα αποφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα για το ξενοδοχείο σας
Μια από τις πιο δυνατές πτυχές του ξενοδοχειακού marketing, βασίζεται στην δύναμη που διαθέτει η εικόνα, ο στόχος της οποίας θα πρέπει να είναι να τραβήξει την προσοχή όλο και περισσότερων επισκεπτών, μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Για τον λόγο αυτό, μέρος της δαπάνης της υποδομής ενός ξενοδοχείου, αποτελεί και η επίσημη φωτογράφισή του — κάτι που, τις πιο πολλές φορές, οι ξενοδόχοι παραλείπουν να υπολογίσουν στον αρχικό προϋπολογισμό τους.
AMBASSADOR – SANTORINI
Σε αυτό το άρθρο, θα βρείτε συμβουλές και guidelines που αφορούν το work flow που οφείλετε να ακολουθήσετε, προκειμένου να έχετε όλα τα θετικά αποτελέσματα μιας επιτυχημένης φωτογράφισης για το ξενοδοχείο σας. Θα βρείτε επίσης χρήσιμα και έξυπνα tips, που θα κάνουν την μεγάλη διαφορά στην οπτική προβολή της μονάδας σας στην αγορά και θα την βοηθήσουν να ξεχωρίσει ουσιαστικά από τον ανταγωνισμό.
Οι παραγόμενες εικόνες οφείλουν να συνδεθούν και να ταυτοποιηθούν με το concept, το design και τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του ξενοδοχείου. Παράλληλα, θα πρέπει να αποδώσουν την ατμόσφαιρα και τα συναισθήματα που θα βιώσει ο δυνητικός επισκέπτης σας, ο οποίος, πλέον, δεν είναι ένας απλός ένοικος ξενοδοχείου, αλλά ένας επισκέπτης που αναζητεί, κατά την διάρκεια της διαμονής του, ξεχωριστές, προσωποποιημένες και αυθεντικές εμπειρίες, που μπορεί να ζήσει μόνο στο δικό σας κατάλυμα.
Ο ολοκληρωμένος και λεπτομερής προγραμματισμός βοηθάει τον φωτογράφο να κατανοήσει τις πωλησιακές και προωθητικές ανάγκες του ξενοδοχείου σας, έτσι ώστε να αποτυπώσει και να παρουσιάσει όλες τις απαραίτητες λήψεις που θα εξυπηρετήσουν τον κάθε σας σκοπό. Έτσι, εξασφαλίζεται η δημιουργία ενός άρτιου και πλήρως αξιοποιήσιμου υλικού για τον ξενοδόχο.
Ακόμα, ο φωτογράφος οφείλει να αναδείξει τον σχεδιασμό του ξενοδοχείου, το concept και την διακόσμηση του, χωρίς να παρεμβαίνει οπτικά ή φωτιστικά. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τόσο τον φυσικό φωτισμό (κατεύθυνση εισερχόμενου ηλιακού φωτός), όσο και τον τεχνητό (φωτιστικά σώματα και φωτιστικές παρεμβάσεις). Οι εικόνες που θα δημιουργήσει τελικά, θα πρέπει να αναδεικνύουν διακριτικά όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την ιδιαιτερότητα αλλά και την μοναδικότητα των χώρων, και που αναδεικνύουν την συνολική ατμόσφαιρα του καταλύματος.
Δώστε πολύ μεγάλη σημασία στην προβολή των Selling Points του ξενοδοχείου σας. Είναι τα σημεία όπου μπορούν να στηθούν τα πιο δυνατά θεατρικά σκηνικά και να διαδραματιστούν σκηνές που θα αποτυπωθούν με τις πιο ελκυστικές εικόνες, οι οποίες θα αυξήσουν τις πωλήσεις σας.
1. Η Οργάνωση: Τι πρέπει να προσέξετε πριν την έναρξη της φωτογράφισης;
Ανεξάρτητα από το πόσο έμπειρος και ταλαντούχος είναι ο φωτογράφος σας, πριν την έναρξη της φωτογράφισης, θα πρέπει πάντοτε να προηγούνται οι εξής ενέργειες:
Meeting του φωτογράφου με το Marketing department του ξενοδοχείου, αλλά και τους Concept Makers, Creative Agents/Advertising Company, Graphic Designer, Web Designer, Stylist κ.λπ., κατά την διάρκεια του οποίου θα πρέπει να συζητηθεί το προαποφασισμένο ύφος της φωτογράφισης των δωματίων αλλά και των κοινόχρηστων χώρων. Θα πρέπει να αναλυθεί τόση η καταγραφική φωτογράφιση (δες πώς είναι εκεί) όσο και η εμπειρική (δες πώς θα περάσεις εκεί).
Meeting και briefing του φωτογράφου με Chef, Maitre, Housekeeping Manager, Maintenance κ.λπ.
Αναγνωριστική ξενάγηση και πρόχειρη φωτογραφική καταγραφή των χώρων, προκειμένου να εντοπιστούν και να αποφασιστούν τα βέλτιστα σημεία αποτύπωσης.
Δημιουργία λίστας των ζητούμενων λήψεων και ορισμός της σειράς προτεραιότητας.
Επιλογή μοντέλων και σχετικής ενδυματολογικής προσέγγισης καθώς και επιλογή των αντικειμένων/διακοσμητικών που θα χρησιμοποιηθούν κατά την διάρκεια της φωτογράφισης.
Σχολαστική τακτοποίηση και προετοιμασία των δωματίων αλλά και των υπόλοιπων χώρων προς φωτογράφιση.
Προετοιμασία και τακτοποίηση του περιβάλλοντα χώρου εσωτερικά και εξωτερικά, όπου θα πραγματοποιηθούν τα πλάνα των λήψεων.
Επιλογή και προετοιμασία προσωπικού, στιγμών προσωποποιημένων υπηρεσιών, αλλά και των διαφόρων παροχών της μονάδας σας.
Προετοιμασία για ανάδειξη της προσφερόμενης γαστρονομίας και των αντίστοιχων παροχών, μέσω συγκεκριμένων signature πιάτων αλλά και dining locations.
Ο φωτογράφος που θα επιλεγεί θα πρέπει να έχει εξειδίκευση στον χώρο της φωτογράφισης ξενοδοχείων αλλά και να προσεγγίζει το επιθυμητό ύφος/στυλ που απαιτείται για την σωστή αποτύπωση του καταλύματος και της εμπειρίας μέσα σε αυτό. Συνεπώς, πριν καταλήξετε στην τελική επιλογή του συνεργάτη σας, μην παραλείψετε να μελετήσετε παλαιότερες δουλειές του, έτσι ώστε να διασφαλίσετε ότι προσεγγίζονται οι πιο πάνω παράμετροι.
2. Το Story: Η σημασία του Storytelling στην αποτύπωση και προβολή των μοναδικών εμπειριών που θα ζήσουν οι πελάτες στο ξενοδοχείο σας
Οι κρατήσεις γίνονται αποκλειστικά μέσα από φωτογραφίες, οι οποίες οφείλουν να προβάλλουν αυθεντικές, βιωματικές, μοναδικές και απολαυστικές εμπειρίες μέσα από μικρές ιστορίες. Στην ουσία, πρόκειται για τις εικόνες που “ταυτοποιούν” τον καλεσμένο σας με το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου και του δημιουργούν συναισθηματική δέσμευση. Άλλωστε, η γενικότερη έννοια του storytelling, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την μελέτη και τον σχεδιασμό των θεατρικών σκηνικών.
Προκειμένου να υλοποιηθεί το φωτογραφικό concept, οι storytelling λήψεις, αλλά και τα σκηνικά για την βέλτιστη αποτύπωση της ξενοδοχειακής σας εμπειρίας, είναι απαραίτητη η υποστήριξη από έναν επαγγελματία Prop Stylist, ο οποίος, πλέον, έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι στην διαδικασία φωτογράφισης ενός ξενοδοχείου. Το styling των χώρων, της εμπειρίας και του life style με την χρήση μοντέλων, θα πρέπει να γίνεται σε λογικό επίπεδο και ποσοστό, έτσι ώστε να αναδεικνύει τις εικόνες που θέλουμε να προβάλουμε, χωρίς να δίνει την αίσθηση της υπερβολής ή του μη ρεαλιστικού. Το αποτέλεσμα θα πρέπει να επικεντρώνεται στην ανάδειξη στοιχείων που υπάρχουν ή που μπορεί να βρει κάποιος στο δωμάτιο και το ξενοδοχείο (προϊόντα, παροχές, θέα κ.λπ). Με άλλα λόγια, θα πρέπει να αποφεύγονται οι υπερβολικά ‘στημένες’ λήψεις καθώς και η απεικόνιση στοιχείων ή εμπειριών που δεν μπορεί τελικά να παρέχει το ίδιο το ξενοδοχείο στους καλεσμένους του.
Χρησιμοποιήστε ηθοποιούς αντί για μοντέλα! Εκφράζουν πολύ καλύτερα τα συναισθήματα, συνεργάζονται πιο αρμονικά με τους φωτογράφους, ενώ διαθέτουν την εικόνα του ανθρώπου της διπλανής πόρτας με την οποία οι πελάτες σας μπορούν να ταυτιστούν πιο εύκολα. Η εμπλοκή στη φωτογράφιση φίλων ή μελών της οικογένειας θα πρέπει να αποφεύγεται, όπως, βεβαίως, και των πελατών.
3. Η Επεξεργασία: Η Αναλογική και η Ψηφιακή μορφή του ξενοδοχείου σας: Τι πρέπει να προσέξετε κατά την ψηφιακή επεξεργασία των φωτογραφιών σας
Η αναλογική μορφή είναι η ίδια η πραγματικότητα. Δε μεταβάλλεται εύκολα, παρά μόνο μετά από μεγάλες αλλαγές λόγω ανακαινίσεων, προσθηκών, αναβαθμίσεων υποδομών και υπηρεσιών.
Η ψηφιακή μορφή, είναι η εικόνα που προβάλλεται απομακρυσμένα, είτε offline (έντυπα, κατάλογοι κ.λπ) είτε online (ιστοσελίδα, ΟΤΑs κ.λπ). Πρόκειται, στην ουσία, για ένα καθρέφτη και ένα ψηφιακό αντίγραφο της αναλογικής μορφής.
Σε αντίθεση με την αναλογική, η ψηφιακή μορφή έχει το χαρακτηριστικό ότι μπορεί να υποβληθεί σε ψηφιακή επεξεργασία, αλλάζοντας το τελικό αποτέλεσμα προς το καλύτερο (ή και προς το χειρότερο).
Η ψηφιακή επεξεργασία των φωτογραφιών, μπορεί να ανεβάσει το τέλειο φωτογραφικό αποτέλεσμα, από το 100% στο 110%. Μέχρι το σημείο αυτό, η επεξεργασία θεωρείται ανεκτή και αποδεκτή. Πάνω από το 110%, χαρακτηρίζεται ως υπερβολική και δεν ενδείκνυται.
H ψηφιακή επεξεργασία (editing) είναι μια πάρα πολύ σημαντική διαδικασία, η οποία καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό το επίπεδο της ποιότητας της φωτογράφισης. Είναι κάτι αντίστοιχο με το μοντάζ στο video. Γι’ αυτόν τον λόγο, θα πρέπει να γίνεται από έμπειρο επαγγελματία editor.
Περισσότερα tips & συμβουλές
Διατηρήστε consistency στο φωτογραφικό σας υλικό. Χρησιμοποιήστε παντού εικόνες από την ίδια φωτογράφιση, επιλέγοντας λήψεις ανάλογα με την χρήση και την λειτουργία του κάθε μέσου (website, ΟΤΑs, Social Media, blog κ.λπ.)
Δώστε βάρος στις αντιπροσωπευτικές, στοχευμένες και signature εικόνες, που αναδεικνύουν τις παροχές και τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου, ανάλογα με τον χρήστη/αποδέκτη του υλικού.
Φροντίστε επίσης να εξασφαλίσετε στους συνεργάτες σας ευκολία χρήσης & πρόσβασης στο φωτογραφικό σας υλικό.
Προτιμήστε λίγες και ποιοτικές εικόνες. Για παράδειγμα, για ένα μεσαίο ξενοδοχείο, οι 20-30 φωτογραφίες θεωρούνται αρκετές. Εάν έχουμε περισσότερες, υπάρχει ο κίνδυνος να γίνουν κουραστικές στο μάτι και, όπως γίνεται πάντα, στο τέλος να επαναλαμβάνονται. Η υπερβολή δεν ωφελεί. Φθείρει.
Επίλογος
ALEXANDRA BEACH – THASOS ISLAND
Το κλειδί για μια επιτυχημένη φωτογραφία, είναι να διεγείρει τις αισθήσεις του απομακρυσμένου επισκέπτη και να δημιουργεί συναισθηματική δέσμευση, η οποία πιθανότατα θα μετατραπεί σε κράτηση. Μέσα από την σωστά αποτυπωμένη φωτογραφική απεικόνιση του ξενοδοχείου, ο απομακρυσμένος πελάτης καταφέρνει να οραματιστεί τον εαυτό του μέσα στο κατάλυμα και να πάρει μια πρώτη αίσθηση της εμπειρίας που αναμένεται να ζήσει κατά την διαμονή του.
Comments