Αποφύγετε την σπατάλη χρόνου σε ξεπερασμένες πληροφορίες και ελαχιστοποιήστε τον κίνδυνο να ζημιωθείτε σε μια διαπραγμάτευση χρησιμοποιώντας ένα σύστημα διαχείρισης εσόδων (Revenue Management System - RMS).
Η συλλογή και αξιολόγηση δεδομένων, η λήψη αποφάσεων τιμολόγησης και διανομής και, τέλος, η αναπροσαρμογή των τιμών στο σύστημα είναι χρονοβόρες, καθημερινές εργασίες των revenue managers. Ευτυχώς, υπάρχει ένα απλό εργαλείο που μπορεί να χειριστεί αυτές τις μονότονες διαδικασίες, ελευθερώνοντάς σας περισσότερο χρόνο, προκειμένου να ασχοληθείτε με τον στρατηγικό σχεδιασμό και άλλα σημαντικά ζητήματα.
Η ζωή του revenue manager είναι περίπλοκη.
Δυστυχώς, η τρέχουσα πρακτική της σύνταξης ατελείωτων φύλλων Excel και του συνδυασμού αυτών για να εντοπιστούν οι τάσεις της αγοράς και να ληφθούν αποφάσεις τιμολόγησης είναι αναποτελεσματική, καθώς, μέχρι να εξαχθούν τα συμπεράσματα, αρκετές ευκαιρίες δημιουργίας εσόδων μπορεί να χαθούν.
5 τρόποι με τους οποίους ένα RMS κάνει την ζωή των revenue managers ευκολότερη
Καθώς οι αγορές αλλάζουν διαρκώς, οι τιμές πρέπει να ελέγχονται και να ενημερώνονται, τα reports πρέπει να προετοιμάζονται και ούτω καθεξής.
Ας δούμε γιατί ένα Revenue Management System μπορεί να θεωρηθεί ο καλύτερος φίλος του revenue manager.
Βήμα Νο1: Αξιόπιστες Προτάσεις Τιμολόγησης
Τα RMS χρησιμοποιούν εξελιγμένους αλγορίθμους για να εξάγουν την πλέον συμφέρουσα τιμολογιακή πρόταση για κάθε αγορά. Το σύστημα λαμβάνει υπόψη σύνθετες πληροφορίες, ανακτώντας δεδομένα σχετικά με τους ανταγωνιστές από τα ΟΤΑs και συνδυάζοντάς τα με τα trends αναζήτησης, για να δει πώς εξελίσσεται η ζήτηση στην αγορά που σας ενδιαφέρει. Αυτές οι πληροφορίες, μαζί με τα ιστορικά δεδομένα απόδοσης του καταλύματός σας, χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία μιας πρότασης τιμολόγησης, η οποία είναι απόλυτα εναρμονισμένη με το περιβάλλον και τους στόχους εσόδων σας.
Ένα RMS σάς επιτρέπει να τα κάνετε όλα αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού, ταχύτερα από κάθε άνθρωπο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να λαμβάνετε τις πιο σχετικές προτάσεις τιμολόγησης κάθε φορά που πατάτε ‘ανανέωση’ και να ενημερώνετε τις τιμές σας ανάλογα.
Πολλά από τα σημερινά σύγχρονα συστήματα μπορούν επίσης να ρυθμιστούν ώστε να ανανεώνονται αυτόματα αρκετές φορές την ημέρα και να σας στέλνουν ειδοποιήσεις με τις νέες προτάσεις τιμολόγησης. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να επωφεληθείτε από τις αλλαγές στη ζήτηση και να προσαρμοστείτε ανάλογα.
Βήμα Νο2: Τιμολόγηση σε Πραγματικό Χρόνο
Η τιμολόγηση σε πραγματικό χρόνο αποτελεί την πιο πρόσφατη καινοτομία στην τεχνολογία διαχείρισης εσόδων, η οποία εξελίσσει ακόμα περισσότερο τις αξιόπιστες προτάσεις τιμολόγησης. Αντί να περιμένουν τους revenue managers να εξετάσουν και να εγκρίνουν τις μεταβολές των τιμών (διαδικασία η οποία μπορεί μερικές φορές να διαρκέσει αρκετά), τα προηγμένα RMS προσφέρουν αυτοματοποιημένες ενημερώσεις τιμών.
Όταν υπάρχει μια ξαφνική μεγάλη αύξηση της ζήτησης, για παράδειγμα μετά την ανακοίνωση ενός μεγάλου γεγονότος, οι αναζητήσεις κρατήσεων κατά τη συγκεκριμένη ημερομηνία πολλαπλασιάζονται. Η προσφορά τιμών σε πραγματικό χρόνο σε αυτή την περίπτωση θα εξασφαλίσει ότι τα δωμάτιά σας, μέσα σε δευτερόλεπτα, θα αυξήσουν την τιμή τους και δεν κινδυνεύουν να πωληθούν πολύ φθηνά.
Βήμα Νο3: Αναλυτικές Πληροφορίες για τους Ανταγωνιστές και την Αγορά
Παρόλο που το να λαμβάνετε βελτιστοποιημένες προτάσεις τιμολόγησης με το πάτημα ενός κουμπιού είναι εξαιρετικό, ως revenue manager, πρέπει να ξέρετε τι συμβαίνει στην αγορά, προκειμένου να βελτιώσετε τη στρατηγική σας ή να διορθώσετε την πορεία σας, εάν είναι απαραίτητο. Ένα RMS μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό, δεδομένου ότι δείχνει πότε οι ανταγωνιστές μεταβάλλουν τις τιμές τους προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
Ένα επιπρόσθετο όφελος είναι πως δεν χρειάζεται πια να αναζητάτε τις ανακοινώσεις γεγονότων. Μόλις μια νέα έκθεση, συναυλία ή άλλη εκδήλωση κοντά σας δημοσιεύεται στο διαδίκτυο, το RMS θα το αντιλαμβάνεται και θα σας δίνει τη δυνατότητα να επωφεληθείτε από τη ζήτηση που δημιουργεί.
Παρακολουθώντας τις αλλαγές που σας προτείνει το RMS, μπορείτε να μάθετε πώς μετατοπίζεται η ζήτηση καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, της εβδομάδας, του μήνα ή της σεζόν – μια πολύτιμη πληροφορία όταν δομείτε τη στρατηγική σας.
Βήμα Νο4 : Σαφής Aναφορά για τους Βασικούς Δείκτες Απόδοσης (Key Performance Indicators – KPIs)
Η παρακολούθηση των KPIs αποτελεί το κλειδί για να γνωρίζετε την απόδοση του καταλύματός σας. Με στόχο να γνωρίζετε πάντα τα τελευταία στοιχεία και να μπορείτε να ελέγξετε την απόδοσή σας σε σχέση με το προηγούμενο έτος, μήνα ή εβδομάδα, ένα RMS παρακολουθεί δείκτες όπως το Μέσο Εισόδημα ανά Δωμάτιο (Average Daily Rate – ADR), το Κέρδος ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (Revenue Per Available Room – RevPAR) κ.λπ. και τους παρουσιάζει σε μια σαφή και ευανάγνωστη αναφορά.
Τώρα, αντί να χρειάζεται να συλλέγετε αυτά τα δεδομένα από το Property Management System – PMS και να δημιουργείτε χειροκίνητα μια έκθεση, η οποία θα είναι γρήγορα ξεπερασμένη, μπορείτε να επιτρέψετε στο σύστημα να “τραβήξει” τα δεδομένα για σας και έτσι πάντα να γνωρίζετε αν βρίσκεστε εντός των στόχων σας ή αν χρειάζεται να προσαρμόσετε στρατηγική σας.
Βήμα Νο5: Πρόβλεψη και Eκτίμηση Eσόδων
Αυτό που καθιστά τα σύγχρονα RMS τόσο χρήσιμα είναι ότι, χάρη στην προηγμένη τεχνολογία AI, αναλαμβάνουν την διενέργεια προβλέψεων σε πολλούς τομείς διαχείρισης των εσόδων και όχι μόνο στην τιμολόγηση. Εκτός από την πρόταση βελτιστοποιημένων τιμών, ένα RMS παρέχει επίσης ακριβείς προβλέψεις για το ξενοδοχείο σας, τις οποίες και ενημερώνει όποτε μεταβάλλεται η αγορά.
Τα σημερινά κορυφαία RMS σάς δίνουν ακόμη την δυνατότητα να εκτελέσετε διάφορα σενάρια για να δείτε πώς διάφορες μεταβολές των τιμών μπορούν να επηρεάσουν τα έσοδα και το κατώτατο όριο του ξενοδοχείου σας, προκειμένου να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε ποια τακτική να εφαρμόσετε. Σίγουρα, μπορείτε να τα κάνετε όλα αυτά με το χέρι, ωστόσο εκτός του ότι το RMS είναι πολύ πιο γρήγορο, εξαιτίας της AI και του machine learning, μπορεί να διεξάγει πιο ακριβείς εκτιμήσεις ακόμη και από τον πιο έμπειρο revenue manager.
Επίλογος
Οι βελτιστοποιημένες προτάσεις τιμολόγησης, η βαθιά γνώση της αγοράς καθώς και τα καλά τεκμηριωμένα reports είναι μόνο μερικά από τα πολλά οφέλη που προσφέρει ένα σύγχρονο RMS. Εάν το χειριστείτε ορθά, δεν θα αυξήσετε μόνο την αποτελεσματικότητά σας αλλά θα εξοικονομήσετε επίσης πολύτιμο χρόνο για να εκπαιδεύσετε την ομάδα σας, να επικαιροποιήσετε τις πρακτικές σας και να εστιάσετε σε σημαντικές στρατηγικές πτυχές της δουλειάς σας.
Εάν είστε έτοιμοι να αυξήσετε τα κέρδη σας και να εισάγετε τη διαχείριση εσόδων στο ξενοδοχείο σας, ένα προηγμένο RMS είναι ο τρόπος!
Comments