top of page

Room Service: 3 + 1 Τρόποι για να αναβαθμίσετε την ποιότητα του στο Ξενοδοχείο σας


Το Room Service του 21ου αιώνα είναι πιο απαιτητικό από ποτέ. Μάθετε πώς μπορείτε να αναβαθμίσετε το room service στο ξενοδοχείο σας και να ενισχύσετε τα κέρδη σας μέσα από αυτήν την υπηρεσία, με τέσσερα ιδιαίτερα tips!


To Room Service υπήρξε καθοριστικό κομμάτι της εμπειρίας του ταξιδιώτη στα πολυτελή ξενοδοχεία, από την πρώτη εμφάνιση του το 1931, στο τότε υπερπολυτελές ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης, Waldorf Astoria. Με την πάροδο του χρόνου όμως και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του 2000, το room service κατέληξε να είναι μία από τις πιο κοινότυπες υπηρεσίες στα καταλύματα και σταμάτησε πια να συμβολίζει την πολυτέλεια.


Η αύξηση της δημοτικότητας του app-based delivery την τελευταία δεκαετία ανέδειξε τις υψηλές τιμές του menu του room service, αλλά και τις περιορισμένες επιλογές που προσφέρει, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να χάσουν το ενδιαφέρον τους για αυτή την υπηρεσία και να αναζητούν εναλλακτικές, ακόμη και το delivery από άλλες εφαρμογές delivery όπως το Uber Eats.

Η ξενοδοχειακή αγορά καλείται να αντιμετωπίσει τις αλλαγές στις τάσεις, είτε αναβαθμίζοντας την υπηρεσία του room service, είτε ακολουθώντας third-party channels όπως τα Wyndham Hotels & Resorts τα οποία ανακοίνωσαν συνεργασία με τη DoorDash για δωρεάν delivery υπηρεσίες σε πάνω από 3,700 καταλύματα, είτε εγκαταλείποντας τον αγώνα, όπως το New York Hilton Midtown Hotel, που πήρε την απόφαση να σταματήσει να προσφέρει room service από το 2013, λόγω των χαμηλών προσφερόμενων εσόδων.


Στη Hotelier Academy πιστεύουμε πως το room service αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ξενοδοχειακής εμπειρίας, έτσι αποφασίσαμε σε αυτό το άρθρο να σας δώσουμε έξυπνες συμβουλές για να αναβαθμίσετε το room service σας, αυξάνοντας την ικανοποίηση των πελατών σας και βελτιώνοντας την upselling πολιτική του ξενοδοχείου σας.





TIP #1:

Εξοπλίστε πλήρως το δωμάτιο με τον απαραίτητο χώρο για μία ολοκληρωμένη εμπειρία γεύματος που μπορεί να συναγωνιστεί ακόμη και εστιατορίου


Photo Credits: Diles & Rinies


Για να μπορέσει να δημιουργηθεί μία ολοκληρωμένη in-room dining εμπειρία, πρέπει να υπάρχουν στο δωμάτιο όλα τα απαραίτητα “στοιχεία” που διαμορφώνουν μία τέτοια εμπειρία. Τι διαμορφώνει λοιπόν ένα δείπνο;


Πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντικό να συμπεριλάβετε στο δωμάτιο, ένα τραπέζι φαγητού (ιδανικά για έως τέσσερα άτομα) και να ορίσετε την περιοχή όπου οι πελάτες μπορούν να απολαύσουν το γεύμα τους. Προτείνεται επομένως, να ζητήσετε από τους interior designers, να σας καθορίσουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει αρκετός χώρος για την τραπεζαρία στο δωμάτιο.


Όταν πρόκειται για μία ιδιωτική εμπειρία φαγητού, οι πελάτες αναμένουν ότι θα τους προσφερθούν εγκαταστάσεις υψηλών προδιαγραφών, που θα ακολουθούν επίσης όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να παρέχετε στους πελάτες σας, μία ειδικά διαμορφωμένη υπηρεσία room service. Το προσωπικό του room service, θα πρέπει να στρώσει το τραπέζι παρουσία του πελάτη, δίνοντάς του την αίσθηση ενός δείπνου σε ένα ωραίο εστιατόριο. Τραπεζομάντηλα, πετσέτες, ένα ωραίο σετ πιάτων και ποτηριών, ακόμη και μία μικρή διακόσμηση τραπεζιού, όπως ένα βάζο με φρέσκα λουλούδια, μπορούν σίγουρα να αυξήσουν την ικανοποίηση και τη συνολική εμπειρία του πελάτη.


Πρέπει πάντα να έχετε κατά νου ότι, ανεξάρτητα από το πόσο όμορφη είναι η εμφάνιση του φαγητού πριν από το γεύμα, είναι πάντα μία δυσάρεστη εικόνα να έχετε ένα τραπέζι γεμάτο με χρησιμοποιημένα πιάτα και υπολείμματα φαγητού, ειδικά στον χώρο ενός δωματίου ξενοδοχείου. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να καθοριστεί η διαδικασία καθαρισμού, που αφαιρεί τα χρησιμοποιημένα πιάτα και τα τρόφιμα από το δωμάτιο των επισκεπτών το συντομότερο δυνατό. Για παράδειγμα, μπορείτε να σερβίρετε το γεύμα σε room service trolleys, τα οποία οι πελάτες μπορούν να βγάλουν έξω από τα δωμάτιά τους, μόλις ολοκληρώσουν το γεύμα τους.

TIP #2: Διαμορφώστε ένα ειδικό μενού με πιο ελαφριά γεύματα τα οποία ο πελάτης μπορεί να καταναλώσει σε όλη τη διάρκεια της ημέρας



Το room service προωθεί τη λογική “Τρώω ό,τι θέλω, όπου θέλω, όποια ώρα θέλω”, και αυτό πρέπει να αντικατοπτρίζεται και στο μενού του. Πρέπει να έχει την ευελιξία να προσφέρει πιάτα τα οποία θα μπορούν να καταναλωθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και σε κάποιες περιπτώσεις και της νύχτας. Είναι σημαντικό, λοιπόν, το μενού να εμπεριέχει ελαφριά γεύματα όπως σαλάτες, finger food ή ακόμη και fast food και να μην συμπεριλαμβάνει κυρίως πιάτα εστιατορίου. Επιπλέον, θα πρέπει να υπάρχουν πιάτα τα οποία καταναλώνονται γρήγορα για τους πιο ‘βιαστικούς’ πελάτες. Με άλλα λόγια, συνιστάται πάντα να προσφέρετε ένα αποκλειστικό μενού room service και να μην «δανείζεστε» το ίδιο μενού που χρησιμοποιείτε στo εστιατόριo ή τo μπαρ του ξενοδοχείου σας.


Μία πρόσφατη έρευνα της SuitePad έδειξε πως τα φαγητά που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση και παραγγέλνονται πιο συχνά μέσα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, είναι τα Burgers, που βρίσκονται στη πρώτη θέση σε βαθμό προτίμησης, ακολουθούν τα club sandwiches, οι τηγανιτές πατάτες, οι σαλάτες και τέλος τα ζυμαρικά. Μπορείτε να διαβάσετε τα αποτελέσματα της έρευνας συνολικά ή ακόμη και ανά τύπο ξενοδοχείου σε αυτό το link.


Σε περίπτωση που τα δωμάτιά σας διαθέτουν mini bar, επιτρέποντάς σας να πουλάτε μπουκάλια κρασιού κανονικού μεγέθους στους πελάτες σας, φροντίστε να συνοδεύσετε κάθε ετικέτα κρασιού που πουλάτε με ένα προτεινόμενο «πλατό τυριών» που θα αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο την εμπειρία του κρασιού. Με αυτόν τον τρόπο, καταφέρνετε να κάνετε upselling στο μπουκάλι κρασί που έχετε ήδη πουλήσει!




TIP #3: Εντάξτε την Τεχνολογία στο Room Service


Το γνωρίζατε ότι το 65% των επισκεπτών του ξενοδοχείου σας συνδέονται στο Wi-Fi τα πρώτα επτά λεπτά από τη στιγμή που εισέρχονται στο δωμάτιο; Η τεχνολογία, είναι πλέον μέρος της ξενοδοχειακής εμπειρίας και η αξιοποίηση της προς όφελος του ξενοδοχείου αποτελεί μείζον θέμα. Όσον αφορά την τεχνολογία και το Room Service, μπορεί να διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία παραγγελίας για τον πελάτη, αλλά και να μειώσει το operational cost.

Οι χάρτινοι κατάλογοι στα δωμάτια και η ανάγκη των πελατών να τηλεφωνήσουν για να παραγγείλουν, έχει ξεπεραστεί. Η εποχή του App-based delivery είναι εδώ και απ’ ό,τι φαίνεται θα μείνει, γιατί όχι μόνο διευκολύνει εξαιρετικά τον επισκέπτη να επιλέξει το φαγητό που θέλει, αλλά είναι και πιο eco-friendly σαν λύση. Υπάρχουν ήδη αρκετές εφαρμογές Delivery στην αγορά που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον ξενοδοχειακό κλάδο.


Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι third-party εφαρμογές είναι ο μόνος (ή ο σωστός) τρόπος μετάβασης. Η εισαγωγή των concierge tablets στα δωμάτια του ξενοδοχείου σας (όπως αυτά που προσφέρει η εταιρεία SuitePad), μπορεί να σας βοηθήσει να ψηφιοποιήσετε τα μενού σας και να διευκολύνετε την επικοινωνία των επισκεπτών με το Room Service μέσω των click-to-order κουμπιών. Στο ίδιο πλαίσιο, οι οθόνες τηλεόρασης στα δωμάτια του ξενοδοχείου σας μπορούν επίσης να προβάλλουν το μενού, προωθώντας την αλληλεπίδραση των επισκεπτών με το ξενοδοχείο και ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις του room service.


Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ενσωματώσετε την τεχνολογία στο Room Service σας, αλλά πριν το κάνετε, βεβαιωθείτε ότι αφουγκράζεστε τις ανάγκες των επισκεπτών σας. Για παράδειγμα, στη Νέα Υόρκη, υπάρχει ένα ξενοδοχείο που προσφέρει το “Emoji Room Service”, το οποίο επιτρέπει στους επισκέπτες να παραγγείλουν με emoji. Ή το ξενοδοχείο La Quinta Inn & Suites, όπου η παραγγελία μεταφέρεται στο δωμάτιο με ένα μικρό ρομπότ εξυπηρέτησης.

TIP #4:

Δημιουργήστε Ειδικά Πακέτα Προώθησης που θα αναδεικνύουν την εμπειρία του Room Service, όπως “Netflix&Chill Evenings”

Οι ταξιδιώτες πλέον αναζητούν να ζήσουν νέες εμπειρίες στα ταξίδια τους, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να σχετίζονται απαραίτητα με τον προορισμό. Οι εμπειρίες μπορεί να λαμβάνουν μέρος στο ίδιο το ξενοδοχείο ή ακόμη και στο ίδιο το δωμάτιο τους. Αρκεί βεβαίως, να υπάρχει τρόπος να τους μεταφέρεται αυτή η πληροφορία και γι’ αυτό ακριβώς πρέπει να υπάρχουν τα “Ειδικά Πακέτα Προώθησης”.


Για κάποιους, το Room Service δεν προσφέρει κάποια ιδιαίτερη εμπειρία. Αλλά, αν δημιουργήσουμε ένα πακέτο με όνομα “Netflix & Chill Evenings” και προσθέσουμε πρόσβαση στην υπηρεσία Netflix, ένα “δείπνο” που μπορεί να καταναλωθεί στο κρεβάτι όπως burger ή pizza, και εφοδιασμό του δωματίου με αναψυκτικά, ποπ-κορν κ.ο.κ, δημιουργούμε αμέσως μία εμπειρία που πολλοί ταξιδιώτες θα ήθελαν να ζήσουν.


Είναι πάντα συναρπαστικό να ελέγχετε τι κάνουν άλλα ξενοδοχεία, προκειμένου να εμπνευστείτε νέες πρακτικές προώθησης για τις ιδιοκτησίες σας. Για παράδειγμα, το Monument Hotel στη Βαρκελώνη είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα tailor-made πακέτων έχοντας δημιουργήσει ένα πακέτο για κάθε θανάσιμο αμάρτημα. Κάθε επιλογή είναι και μία διαφορετική εμπειρία, ενώ όλα αναδεικνύουν στον επισκέπτη το Room Service.


Ακόμη και το καλύτερο Room Service χρειάζεται προώθηση!



Αυτοί είναι λοιπόν οι τέσσερις τρόποι που μπορείτε να αναβαθμίσετε το room service του ξενοδοχείου σας. Βεβαίως, έχετε υπόψη σας πως όσο καλό room service και να έχετε, δεν θα αποδώσει χωρίς τη κατάλληλη διαφήμιση. Φροντίστε να δημοσιεύσετε κάποια άρθρα που να το αναδεικνύουν σε third-party media ή ακόμη και στο blog του ξενοδοχείου σας (αν έχετε). Ακόμη ένας τρόπος προώθησης – που είναι και δωρεάν, είναι οι απαντήσεις σας στα reviews όπου μπορείτε να το αναδείξετε με διάφορα tips. Τέλος, καλό θα ήταν να έχετε επίσης έλεγχο σχετικά με τι αποδίδει στο ξενοδοχείο σας και να κάνετε διαφοροποιήσεις στο μενού όποτε χρειάζεται, έτσι ώστε οι πελάτες σας να είναι πλήρως ικανοποιημένοι.


Comments


bottom of page