Μάθετε πώς η σωστή σήμανση μπορεί να αναβαθμίσει την εμπειρία του ταξιδιώτη και πώς μπορούμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μέσα από αυτή!
Η σήμανση αποτελούσε ανέκαθεν ένα από τα πιο κομβικά κομμάτια του ξενοδοχείου, επηρεάζοντας καθοριστικά την εμπειρία του ταξιδιώτη. Η σωστή σήμανση μπορεί όχι μόνο να καθοδηγήσει τους ταξιδιώτες μέσα στους χώρους του ξενοδοχείου, αλλά και να τους ενημερώσει για τις υποδομές του, όπως το σπα ή το εστιατόριο. Ταυτόχρονα, ένα χαρακτηριστικό design σε αυτήν την υποδομή έχει την δυνατότητα ακόμη και να ενισχύσει το brand identity του καταλύματος.
Ωστόσο, σε πολύ λίγα ξενοδοχεία δίνεται η απαραίτητη σημασία στη σήμανση, το οποίο μπορεί να μην δημιουργεί κάποια αρνητική εντύπωση στον καταναλωτή, αλλά δεν του προάγει ούτε περισσότερη κατανάλωση μέσα στο κατάλυμα, ούτε την αναδεικνύει έως ένα συγκριτικό πλεονέκτημα.
Παρακάτω θα αναλύσουμε πώς η σωστή σήμανση μπορεί να αναβαθμίσει την εμπειρία του ταξιδιώτη και πώς μπορούμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μέσα από αυτή. Ταυτόχρονα, θα σας δώσουμε κάποια extra tips που μπορείτε να εφαρμόσετε στο δικό σας ξενοδοχείο και να αναβαθμίσετε τη σήμανση στο ξενοδοχείο σας με απλούς και δημιουργικούς τρόπους!
Προσθέστε σήμανση που να υποδεικνύει την τοποθεσία του ξενοδοχείου σε ευδιάκριτα σημεία στον δρόμο, και δώστε το σωστό μέγεθος στην εξωτερική πινακίδα σας
Photo Credits: Aspaki Exclusive Hotel
Υπάρχουν δύο είδη εξωτερικής σήμανσης. Πρώτα είναι η σήμανση που υποδεικνύει την τοποθεσία του ξενοδοχείου, που συμπεριλαμβάνει τις πινακίδες με κατευθυντήριες οδηγίες προς το ξενοδοχείο αλλά και την εξωτερική πινακίδα του. Και μετά, είναι οι σημάνσεις που αναφέρονται στις εξωτερικές υποδομές του ξενοδοχείου, οι οποίες υπάρχουν κυρίως σε resorts και Villa Complexes.
Όσο αφορά τις πινακίδες που υποδεικνύουν την τοποθεσία του ξενοδοχείου, πρέπει να τοποθετούνται σε ευδιάκριτα σημεία στον δρόμο, και με σωστή ροή. Επίσης, πρέπει να γίνονται τακτικές επιδιορθώσεις σε αυτές και δεν πρέπει να παραμελούνται κατά τη διάρκεια του χρόνου.
Ειδικά, εάν το ξενοδοχείο σας βρίσκεται σε μία δυσπρόσιτη περιοχή όπως ένα χωριό στην εξοχή, θα πρέπει να υπάρχουν επαρκείς πινακίδες προς το ξενοδοχείο από μία τουλάχιστον κοντινή πόλη. Με αυτό τον τρόπο διευκολύνετε τους ταξιδιώτες να σας βρουν, δημιουργώντας μία πολύ θετική πρώτη εντύπωση.
Η πινακίδα ονομασίας, από την άλλη, θα πρέπει να είναι ευδιάκριτη, και να έχει το μέγεθος που της αρμόζει. Φυσικά, δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός selfie σποτ στο σημείο που είναι η πινακίδα, το οποίο μπορεί να ωθήσει περισσότερο social interaction από το κοινό.
Προσθέστε ικανοποιητική σήμανση για τις υποδομές σας σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, από την ρεσεψιόν έως το lounge
Photo Credits: Somewhere Vouliagmeni
Ένα από τα σημαντικότερα βήματα που θα ενισχύσουν το upselling στο ξενοδοχείο σας είναι η ικανοποιητική σήμανση του κάθε outlet σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους του καταλύματος σας.
Μία συνήθης λανθασμένη τακτική που ακολουθείται στα περισσότερα ξενοδοχεία είναι η ένταξη πινακίδων είτε μόνο στην είσοδο του outlet, ή πολλές φορές, ούτε και εκεί αλλά μόνο στην υποδοχή του. Έτσι, οι πελάτες καταλήγουν να μην ενημερώνονται για την υποδομή, και κατ’ επέκταση να μην την χρησιμοποιούν.
Γι’ αυτό τον λόγο, πρέπει να φροντίζετε το ξενοδοχείο σας να έχει αρκετές σημάνσεις των υποδομών σας, σε όλους του κοινόχρηστους χώρους – από τη ρεσεψιόν μέχρι το lounge ή, ακόμη και εξωτερικά του ξενοδοχείου όταν πρόκειται για resort. Έτσι, θα εξασφαλίσετε πως οι επισκέπτες ενημερώνονται πλήρως για τις διαθέσιμες υποδομές, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες να τις χρησιμοποιήσουν.
Προσθέστε έναν διαδραστικό χάρτη του ξενοδοχείου στη Ρεσεψιόν, στον οποίο οι ταξιδιώτες θα μπορούν να ενημερώνονται σχετικά με όλα τα facilities του ξενοδοχείου και την τοποθεσία τους. Σε αυτό τον χάρτη προσθέστε και κάποια έξυπνα tips που θα τους κινήσουν το ενδιαφέρον.
Φροντίστε η σήμανση στους διαδρόμους να είναι ευδιάκριτη και κατανοητή, καθώς για μια digital πνοή στον χώρο, προσθέστε ηλεκτρονικές πινακίδες
Photo Credits: Costa Navarino
Αν και μπορεί να φαίνεται περίεργο, η σήμανση στους διαδρόμους των δωματίων παίζει καθοριστικό ρόλο στην δημιουργία ενός οικείου συναισθήματος στον επισκέπτη, γι’ αυτό και θα πρέπει να της δίνεται η ύψιστη προσοχή κατά τη διάρκεια της προδιαγραφής της.
Η σήμανση στους διαδρόμους θα πρέπει να είναι ευδιάκριτη και κατανοητή, καθώς ο επισκέπτης θα πρέπει να βρίσκει εύκολα τον αριθμό του δωματίου του. Στα city-hotels, όλες οι σημάνσεις θα πρέπει να ξεκινούν από το σημείο που βρίσκεται ο ανελκυστήρας του ορόφου, ενώ στα resorts, θα πρέπει οι κατευθύνσεις να ξεκινούν από την ίδια την υποδοχή.
Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που θα πρέπει να προσέξετε σε περίπτωση που διαθέτετε κάποια μηχανή για καφέ στον όροφο, ή ένα σημείο με μηχανές σιδερώματος, να αναφέρονται με κάποιο ευδιάκριτο και κατανοητό σύμβολο μέσα στις επιγραφές.
Φυσικά, εάν θέλετε να δώσετε μία digital πνοή στους διαδρόμους σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ηλεκτρονικές πινακίδες, οι οποίες όχι μόνο δίνουν ένα πιο μοντέρνο χαρακτήρα στο ξενοδοχείο σας, αλλά βοηθούν και σημαντικά το operational κομμάτι του Housekeeping.
Στις κεντρικές σημάνσεις των διαδρόμων, προσθέστε έξυπνα tips που θα ωθούν τους ταξιδιώτες να δοκιμάσουν κάποια συνταγή στα εστιατόρια σας, ένα χαρακτηριστικό πιάτο του πρωινού σας, ή μία ειδική θεραπεία στο spa.
Προσθέστε επαρκείς σημάνσεις στους χώρους του εστιατορίου, και πιο συγκεκριμένα, στα sections του buffet σας για να είναι πιο κατανοητά στους επισκέπτες
Photo Credits: Somewhere Vouliagmeni
Η σήμανση στα εστιατόρια είναι ένα θέμα που έχουμε θίξει αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, και φυσικά, θα ήταν τρομερή παράληψη να μην το αναφέρουμε και σε αυτό το άρθρο. Κυρίως αφορά την buffet εμπειρία που διαμορφώνεται στα εστιατόρια, κατά την οποία υπάρχει έντονη ανάγκη καθοδήγησης του πελάτη σε ένα απολαυστικό γεύμα χωρίς την ανάγκη μενού ή σερβιτόρου.
Στο πρώτο γεύμα της ημέρας, λοιπόν, το πρωινό, που συνήθως σερβίρεται σε buffet, θα πρέπει να κάνουμε ξεκάθαρες τις ενότητές του, και να υπάρχει η κατάλληλη σήμανση για την κάθε μία από αυτές, έτσι ώστε ο πελάτης να μην χρειάζεται να ψάχνει για να βρει το προϊόν που θέλει. Ταυτόχρονα, πρέπει να δώσουμε βάση στη σήμανση των προϊόντων του buffet, καθώς, για hot dishes, τα καρτελάκια θα πρέπει να είναι πλήρως κατατοπιστικά. Φυσικά, τα γράμματα πρέπει να είναι ευανάγνωστα και σε κατάλληλο μέγεθος.
Οι παραπάνω συμβουλές ισχύουν για όλα τα γεύματα που σερβίρετε σε μορφή buffet, συμπεριλαμβανομένων του μεσημεριανού και του βραδινού.
Χρησιμοποιήστε ειδικές πινακίδες στην ρεσεψιόν που να αναφέρουν ένα μοναδικό στοιχείο στου πρωινού σας όπως ένα healthy corner ή ένα πιάτο, έτσι ώστε να κινήσετε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας. Στο ασανσέρ, μπορείτε επίσης να προβάλετε τις ώρες αιχμής του πρωινού μέσω μίας ειδικής σήμανσης!
Βεβαιωθείτε πως οι επισκέπτες σας μπορούν να κινηθούν εύκολα στον χώρο του spa, ενημερώνοντάς τους μέσω των σημάνσεων για όλα τα spa facilities όπως τα Hammam, Jacuzzi, Δωμάτια Massage, Πισίνες κ.α.
Photo credits: Serenissima Boutique Hotel
Ακόμη μία υποδομή που χρειάζεται επαρκή προσοχή στη σήμανσή της, είναι το spa. Το spa συνήθως απαρτίζεται από μία σειρά υποδομών όπως οι εσωτερικές/εξωτερικές πισίνες, δωμάτια για massage, Jacuzzi, Hammam, Γυμναστήριο, και άλλα πιθανά facilities που μπορούν να διαμορφώνουν τη wellness εμπειρία στο ξενοδοχείο σας.
Αυτό σημαίνει πως ο πελάτης θα πρέπει να μπορεί να κινηθεί μόνος του μέσα στους χώρους του spa και να μην χάνεται σε έναν λαβύρινθο υποδομών. Οπότε, βεβαιωθείτε πως όλες οι υποδομές έχουν ευδιάκριτες σημάνσεις και οι πινακίδες να μπορούν να κατευθύνουν τον πελάτη από όποιο σημείο του σπα και να είναι.
Διευκολύνοντας τον πελάτη να κινηθεί στον χώρο του σπα μειώνετε σημαντικά το operational κόστος, αλλά και ο πελάτης μένει ικανοποιημένος.
Επίλογος
Photo Credits: The Editor Hotel Athens
Τέλος, θα θέλαμε να τονίσουμε πως όλες οι σημάνσεις εντός και εκτός του ξενοδοχείου θα πρέπει να είναι πλήρως εναρμονισμένες με το design του και να θεωρούνται κομμάτι του χώρου στον οποίο βρίσκονται. Έτσι, θα ενισχυθεί το ‘homie’ συναίσθημα των επισκεπτών, και θα νιώθουν πιο οικεία στο περιβάλλον!
Εσείς ποια από τα παραπάνω εφαρμόζετε στο ξενοδοχείο σας; Ή σε περίπτωση που εφαρμόζετε κάτι επιπλέον, ενημερώστε μας και μπορεί να το προσθέσουμε στο μέλλον στη λίστα μας.
Comments