top of page

Τα στάδια εφαρμογής του αρώματος σε ένα ξενοδοχείο


Είναι, τελικά, το πολυαισθητικό marketing μια “εύκολη υπόθεση”; Την απάντηση στο ερώτημα θα δώσει η ανάλυση των σταδίων αρωματισμού ενός ξενοδοχείου, σύμφωνα με τα πρότυπα της κορυφαίας εταιρείας πολυαισθητικού marketing στην Ευρώπη, Scent Plus.


Τι διαμορφώνει την ατμόσφαιρα ενός ξενοδοχείου; Μέχρι πρότινος, οι απαντήσεις που θα λαμβάναμε σε ένα τέτοιο ερώτημα θα ήταν η αισθητική του, η καθαριότητα, αλλά και η ποιότητα του προσωπικού του. Σίγουρα, όλα τα παραπάνω συμβάλλουν σε μία καλύτερη ξενοδοχειακή ατμόσφαιρα, ωστόσο δεν θεωρούνται καθοριστικοί παράγοντες για τη διαμόρφωσή της.


Μια εταιρεία Marketing τόλμησε να δώσει μια απλή αλλά και ταυτόχρονα σύνθετη απάντηση στο θέμα της διαμόρφωσης της ξενοδοχειακής ατμόσφαιρας, που περιστρέφεται γύρω από τις αισθήσεις – και πιο συγκεκριμένα τις αισθήσεις της ακοής και της όσφρησης.

Πώς ακριβώς, όμως, εφαρμόζεται το άρωμα σε ένα κατάλυμα και ποια είναι τα στάδια της εφαρμογής του; Σε συνεργασία με τη Scent Plus, την κορυφαία εταιρεία πολυαισθητικού marketing στην Ευρώπη, και βασισμένοι στα υψηλά πρότυπα που αντιπροσωπεύει, παρουσιάζουμε σε αυτό το άρθρο αναλυτικά τα στάδια εφαρμογής του αρώματος σε ένα κατάλυμα.




Στάδιο 1ο: Μελέτη του brand και των αναγκών του καταλύματος για τη μετέπειτα δημιουργία ενός αρώματος που να ανταποκρίνεται στα brand values του


Photo by Bannon Morrissy on Unsplash

Photo by Bannon Morrissy on Unsplash


Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η εφαρμογή των αισθήσεων σε ένα κατάλυμα είναι πολυσύνθετη. Το πρώτο στάδιο δεν πρέπει να είναι άλλο από μια συνέντευξη του ξενοδόχου με έναν ειδικό στο πολυαισθητικό marketing, μέσω της οποίας θα πρέπει να μελετώνται τα brand values του καταλύματος, οι στόχοι του, το κοινό στο οποίο απευθύνεται, η τοποθεσία του, αλλά και άλλες σημαντικές παράμετροι, που καθορίζουν τον αρωματισμό του. Ένα εμπεριστατωμένο Scent Brief συμπεριλαμβάνει:


  1. Λογότυπο (χρώμα, γραμματοσειρά, μέγεθος, ερμηνεία)

  2. Κοινό (ηλικία, φύλο, λοιπά στοιχεία)

  3. Ιστορία (έτος ίδρυσης, στόχοι κατά την ίδρυση, όραμα, αξίες)

  4. Προϊόν – Υπηρεσία που προσφέρει

  5. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

  6. Διακόσμηση 

  7. Brand Keywords

  8. Στόχοι

  9. Ερώτηση-έκπληξη


Η παραπάνω διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου “προφίλ” για το κάθε ξενοδοχείο, που οδηγεί στο αμέσως επόμενο στάδιο, που είναι η προδιαγραφή του ξενοδοχειακού αρώματος από εξειδικευμένους αρωματοποιούς. 


Το ιδανικό άρωμα για κάθε ξενοδοχείο, είναι αυτό που ανταποκρίνεται στα περισσότερα χαρακτηριστικά του brand. Είναι αυτό που εκφράζει τις αξίες του και αυτό που μπορεί να επιτύχει τους περισσότερους στόχους που θέτει το κατάλυμα για τους ταξιδιώτες του. – Νάνσυ Δασκάλου, Scent Plus

Στάδιο 2ο: Ανάλυση του brand από εξειδικευμένους αρωματοποιούς και μελέτη των τελικών οσφρητικών προτάσεων


Photo by Mindaugas Norvilas on Unsplash

Photo by Mindaugas Norvilas on Unsplash


Το επόμενο στάδιο της προδιαγραφής του αρωματισμού περιλαμβάνει τη δημιουργία ειδικών αρωματικών δειγμάτων από έμπειρους αρωματοποιούς. Σε αυτό το σημείο, υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια: είτε να επιλέξετε custom άρωμα, το οποίο σημαίνει οι οσφρητικές προτάσεις πρέπει να αποτελούν δημιούργημα εκ του μηδενός από τους αρωματοποιούς.


Ή, διαφορετικά, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής αρώματος από τη τεράστια γκάμα αιθέριων ελαίων και αρωμάτων που υπάρχει στην αγορά. Στη δεύτερη περίπτωση, ωστόσο, καθώς πρόκειται για ήδη υπάρχων άρωμα στην αγορά, και πολύ πιθανόν να χρησιμοποιείται και από άλλα καταλύματα, να μην ενισχύεται το branding του καταλύματος σε τέτοιο βαθμό όσο στη περίπτωση δημιουργίας εξατομικευμένου αρώματος.


Το κλειδί για να ολοκληρωθεί με επιτυχία αυτό το βήμα βρίσκεται στο προηγούμενο στάδιο, και πιο συγκεκριμένα στην ευστοχία του brief που έχει δοθεί στους αρωματοποιούς. Είναι σημαντικό το brief να είναι εμπεριστατωμένο και να αναδεικνύει όλα τα brand values του καταλύματος, έτσι ώστε οι προτάσεις που θα παρουσιαστούν να μπορούν να αντιπροσωπεύσουν πλήρως το κατάλυμα.


Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, και έχοντας επιλέξει πλέον τις κορυφαίες επιλογές αρωμάτων που αντιπροσωπεύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ξενοδοχείο, θα πρέπει ο ξενοδόχος να λάβει την τελική απόφαση.


Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι όλες οι επιλογές, σε αυτό το σημείο, πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικές του brand, οπότε τίθεται μόνο θέμα προτίμησης του υπεύθυνου (συνήθως ξενοδόχου) σχετικά με την τελική επιλογή. Μόλις γίνει η τελική επιλογή, περνάμε στο επόμενο στάδιο, που είναι πιλοτική εφαρμογή.


Στάδιο 3ο: Πιλοτική εφαρμογή, μελέτη χώρων και τελικό αποτέλεσμα


Photo by Bannon Morrissy on Unsplash

Photo by Bannon Morrissy on Unsplash


Το συγκεκριμένο στάδιο εφαρμόζεται στο lobby του ξενοδοχείου, έτσι ώστε να έχει ο ξενοδόχος καλύτερη εικόνα του αρώματος σε πραγματικές συνθήκες – κάτι που θα βοηθήσει σημαντικά στη λήψη μιας σωστότερης απόφασης.


Κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου, παρουσιάζεται στον ξενοδόχο το επιλεγμένο άρωμα σε πραγματικές συνθήκες, έτσι ώστε να έχει καλύτερη εικόνα του τελικού αποτελέσματος. Ταυτόχρονα, παρουσιάζεται και μια συλλογή από συμπληρωματικά προϊόντα αρωματισμού χώρου, στα οποία συμπεριλαμβάνονται κεριά, reed diffusers, αλλά και ειδικές συσκευές αρωματοθεραπείας, που συμβάλλουν στην καλύτερη διάχυση του αρώματος στους χώρους.

Αφού, λοιπόν επιλεγούν οι μέθοδοι με τις οποίες θα εφαρμόζεται το άρωμα σε κάθε χώρο (reed diffusers, κεριά, συσκευή αιθέριων ελαίων κ.λπ.), γίνεται η τελική εφαρμογή του σε όλους τους χώρους. Και κάπως έτσι ολοκληρώνεται το βασικό σετάρισμα του αρωματισμού ενός καταλύματος. Ωστόσο, καθώς ο αρωματισμός συμπεριλαμβάνει αναλώσιμα υλικά, η διαδικασία αρωματισμού δεν ολοκληρώνεται σε αυτό το στάδιο.


Μετά την εφαρμογή…


Photo by Mindaugas Norvilas on Unsplash

Photo by Mindaugas Norvilas on Unsplash


Μετά από την αρχική εγκατάσταση και εφαρμογή του αρωματισμού στους χώρους του ξενοδοχείου, ακολουθεί η συντήρηση, η οποία συνεπάγεται τη μηνιαία ανανέωση των υλικών διάχυσης του αρώματος, σε οποιαδήποτε μορφή επιλεγεί. Σε αυτό το σημείο, πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι η εταιρεία που θα επιλεγεί για τον αρωματισμό πρέπει να είναι αναγνωρισμένη με υψηλής ποιότητας παρεχόμενες υπηρεσίες, καθώς η υποστήριξη που θα σας παρέχει μπορεί να σας διευκολύνει εξαιρετικά.




 

Όπως γίνεται αντιληπτό, ο αρωματισμός ενός ξενοδοχείου είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί μελέτη και εξειδίκευση, έτσι ώστε να εφαρμοστεί σωστά. Μέσω ενός ιδιαίτερου αρωματισμού, ακόμη και ένα μικρό ξενοδοχείο μπορεί να αποκτήσει ταυτότητα και να αναβαθμίσει την εμπειρία διαμονής του, με ελάχιστο κόστος. Άλλωστε, η διαμόρφωση μιας μοναδικής εμπειρίας διαμονής είναι πλέον απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία ενός καταλύματος, συνεπώς θα πρέπει να δίνεται η απαραίτητη προσοχή σε όλα τα επιμέρους στοιχεία που την διαμορφώνουν.


Το ξενοδοχείο για εμάς είναι ένα brand που ακολουθούμε συνεχώς. Τόσο κατά τη διάρκεια του project όσο και μετά, αποτελεί πάντοτε ένα σημείο αναφοράς για τις ιδιαιτερότητές του, αλλά και τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του. Παράλληλα, κομβικής σημασίας είναι η συνεχή εποπτεία από εμάς για τα προϊόντα που δημιουργούμε, την αποδοτικότητά τους, αλλά και τις νέες τεχνολογίες που συνεχώς αναπτύσσονται. – Νάνσυ Δασκάλου, Scent Plus

Comments


bottom of page