top of page

Sustainability και ξενοδοχεία: Ένας σύντομος οδηγός στη βιωσιμότητα




Πώς μπορεί ένα κατάλυμα να αποκτήσει sustainable ταυτότητα με άμεσες και εύκολα εφαρμόσιμες πρακτικές; Ένα ‘sustainability-kit’ που θα κάνει το κατάλυμά σας να ξεχωρίζει στην κατηγορία της βιωσιμότητας και να είναι πρώτο στις αναζητήσεις των eco-friendly εμπειριών διαμονής.


Είναι πλέον ευρέως γνωστό ότι οι ταξιδιώτες βάζουν πρώτες στη λίστα των προτεραιοτήτων τους λέξεις όπως sustainability, environmental friendly και zero waste κατά τον σχεδιασμό των διακοπών τους και κυρίως κατά την επιλογή καταλύματος. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι 81% των ταξιδιωτών επιθυμούν η διαμονή τους να είναι σε ένα eco-friendly κατάλυμα. Οι επισκέπτες πλέον αναζητούν να εφαρμόσουν πρακτικά τακτικές βιωσιμότητας και σεβασμού προς το περιβάλλον, ως εκ τούτου η εμπειρία που προσφέρει το κάθε ξενοδοχείο πρέπει, εκτός από μοναδική, να είναι και βιώσιμη.


Η πρόκληση για τους ξενοδόχους είναι μεγάλη, αφού καλούνται να ενώσουν τις συνιστώσες της πολυτέλειας, της άνεσης και της ορθής λειτουργίας του καταλύματος με τον sustainable χαρακτήρα που αυτό πρέπει να έχει. Παρακάτω θα βρείτε τα σημεία-κλειδιά που θα σας βοηθήσουν να αναγάγετε το κατάλυμά σας σε έναν sustainable προορισμό.


Συνδυάστε τον wellness χαρακτήρα του καταλύματος με sustainable εμπειρίες



Τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές αποκτούν όλο και περισσότερο βιώσιμη συνείδηση, γεγονός που επηρεάζει και τον τρόπο που ταξιδεύουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι wellness εμπειρίες, που πρωταγωνιστούν πλέον σε πολλά καταλύματα. Αξιοποιώντας την ισχυρή αυτή τάση, δώστε στους επισκέπτες σας προτάσεις ευεξίας που φέρνουν τον άνθρωπο σε επαφή με το περιβάλλον και τη φύση.


Προτείνετε εμπειρίες με γνώμονα τον περιβάλλοντα χώρο του ξενοδοχείου και δραστηριότητες εκτός καταλύματος, που φέρνουν τον συμμετέχοντα σε άμεση επαφή με τη φύση, όπως bike tours, hiking και birdwatching. Επιπλέον, η χρήση προϊόντων ευεξίας φιλικών προς το περιβάλλον και eco-friendly amenities είναι μερικές ακόμη ιδέες που συνδυάζουν βιωσιμότητα και ευεξία.


Extra Tip: Εκμεταλλευτείτε τη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία, με τη χρήση των in-room tablets και του digital concierge, μέσω των οποίων ο επισκέπτης μπορεί να ανακαλύψει τις προτάσεις σας αλλά και την περιβαλλοντική προέκτασή τους. Άλλωστε, η χρήση του Ψηφιακού Guest Directory αποτελεί η ίδια μια sustainable πρωτοβουλία.




Δώστε στο Food & Beverage τμήμα σας environmental-friendly κατεύθυνση



Go local, go green. Η εντοπιότητα είναι πλέον αναγκαία επιλογή, αφού αυξάνει την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, μειώνει τους ρύπους μεταφοράς και ταυτόχρονα ενισχύει τις εγχώριες οικονομίες, την τοπική παραγωγή και τη βιωσιμότητα της περιοχής.


Σημαντικό ρόλο κατέχουν εδώ και οι πρακτικές low food waste και κομποστοποίησης, καθώς επίσης και οι πρωτοβουλίες του fair trade σε προϊόντα όπως ο καφές που προσφέρεται στο κατάλυμα. Η μείωση της φύρας κατά την προετοιμασία και η έξυπνη καταγραφή των απορριμμάτων είναι μερικές μόνο ιδέες άμεσα και εύκολα εφαρμόσιμες στη λειτουργία της κουζίνας σας.


Extra tip: Μην ξεχνάτε να μοιράζεστε τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες σας με τους πελάτες σας. Ενδείξεις fair trade, zero waste ή ακόμα και η απόκτηση κάποιου sustainability badge από εγκεκριμένους φορείς έχουν θέση πλέον τόσο στον κατάλογο του εστιατορίου σας, όσο και στη συνολική σήμανση του ξενοδοχείου.


Εφαρμόστε zero-waste & eco-friendly πρακτικές κατά τη διαμονή



Οι sustainable πρακτικές ποικίλουν και μπορούν να ενταχθούν εύκολα σε πολλά touchpoints κατά τη διαμονή του επισκέπτη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τοποθέτηση ειδικών waste stations σε σημεία του ξενοδοχείου, όπως οι κοινόχρηστες ζώνες, ο χώρος της πισίνας αλλά και οι χώροι που χρησιμοποιεί το προσωπικό. Οι ‘έξυπνοι’ σταθμοί απορριμμάτων αποτελούν σημείο ευαισθητοποίησης και αναδεικνύουν την περιβαλλοντική πρωτοβουλία του καταλύματος, ενώ μπορούν να αποτελέσουν ακόμα και στοιχείο της διακόσμησης, εφόσον σχεδιαστούν έξυπνα. 


Αντίστοιχα Call to Actions για μια διαμονή με όσο το δυνατόν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα μπορούν να τοποθετηθούν και στα δωμάτια. Ενημερώστε τον επισκέπτη για τη δυνατότητα του eco-friendly housekeeping, η οποία μάλιστα θα μπορεί να επιλεγεί μέσω του in-room tablet.


Extra tip: Επιλέξτε μια εφαρμογή μέτρησης περιβαλλοντικού αποτυπώματος, που θα βοηθήσει τον επισκέπτη να συλλέξει πόντους επιβράβευσης και να ελέγξει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα ανά διαμονή ή ανά ημέρα. Στο τέλος της διαμονής μπορεί να εξαργυρώσει τους πόντους με κάποια έκπτωση στην αγορά eco-friendly προϊόντων από το κατάστημα του ξενοδοχείου. Παράλληλα, τα στοιχεία αυτά μπορούν να κοινοποιηθούν στα social media του καταλύματος, ενισχύοντας τον environmentally friendly χαρακτήρα του.


Εντάξτε τη βιωσιμότητα στο concept του καταλύματός σας



Πολλές είναι πλέον οι δομές φιλοξενίας που επιλέγουν το (re)branding, που δίνει σε κάθε κατάλυμα συγκεκριμένο χαρακτήρα και μοναδικά πλεονεκτήματα, που θα αυξήσουν τις πωλήσεις και τις άμεσες κρατήσεις. Η εφαρμογή ενός ξεκάθαρου concept θέτει τους στόχους και μετατρέπει το κατάλυμα σε κάτι παραπάνω από μια απλή επιλογή διαμονής. Εντάξτε στο concept του ξενοδοχείου τα μοναδικά χαρακτηριστικά του φυσικού περιβάλλοντος και καλέστε τον επισκέπτη να το γνωρίσει κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Η ιδέα του landscape hotel, που έρχεται σε απόλυτη σύνδεση και αρμονία με το τοπίο που περιβάλλει το κατάλυμα, αναδεικνύει τον βιώσιμο χαρακτήρα και κάνει τον επισκέπτη να συνδεθεί με αυτό από το πρώτο website click. 


Ταυτόχρονα, δημιουργήστε χώρους ανάσας και πρασίνου μέσα στο κατάλυμα. Επιλέξτε φυσικά υλικά για τη διακόσμηση και τονίστε τον φυσικό φωτισμό, ώστε ο επισκέπτης να νιώθει τη φύση ως αναπόσπαστο κομμάτι της διαμονής του


Extra Tip: Ακόμα και σε ένα city hotel, δράσεις όπως κοντινές δενδροφυτεύσεις, επισκέψεις σε χώρους ανάπλασης και πρασίνου της πόλης ή προτάσεις συμμετοχής σε environmentally friendly πρωτοβουλίες της κοινότητας δίνουν την ταυτότητα της βιωσιμότητας και κάνουν τον επισκέπτη μέρος της.





Κάντε την ομάδα σας μέρος της πρωτοβουλίας



Το προσωπικό είναι η κινητήριος δύναμη που δίνει ζωή στο κατάλυμά σας. Κάθε νέα πρωτοβουλία μπορεί να αποτελέσει κίνητρο ανανέωσης και προόδου της ομάδας. Οι πρακτικές βιωσιμότητας που θα επιλέξετε, χρειάζεται να κοινοποιηθούν στην ομάδα σας και να εφαρμόζονται από κάθε μέλος. Με τον τρόπο αυτό η λειτουργία των τμημάτων γίνεται βιώσιμη, συμβάλλει στη μείωση του κόστους, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζεται στον πελάτη ως ζωντανό παράδειγμα εφαρμογής. 


Εντάξτε στις πρακτικές λειτουργίας του καταλύματος το paperless check-in & check-out, εξασφαλίστε μια άρτια εκπαίδευση για το τμήμα housekeeping, ώστε να εφαρμόζονται οικονομικές στην κατανάλωση πρακτικές, και φυσικά, εκπαιδεύστε αντίστοιχα τα τμήματα της κουζίνας και του service.


Πρωτοβουλίες team building, που είναι πλέον αναγκαίες για την ορθή λειτουργία του συνόλου της ομάδας, μπορούν να συνδυαστούν με ωφέλιμες για το περιβάλλον δραστηριότητες, όπως τον καθαρισμό της κοντινής παραλίας ή τη συμμετοχή σε μια δενδροφύτευση. Έτσι, όχι μόνο θα προωθήσετε το πνεύμα ομαδικότητας αλλά και θα ευαισθητοποιήσετε το ανθρώπινο δυναμικό του ξενοδοχείου σας, ώστε να ακολουθεί τις πρακτικές που αυτό πρεσβεύει. 

Extra Tip: Μην ξεχάσετε να κρατήσετε φωτογραφίες και βίντεο από τέτοιες δράσεις, κάτι που θα σας προσφέρει πλούσιο και ουσιαστικό περιεχόμενο προβολής για τα social media.


Ολοκληρώνοντας


Παραπάνω παρουσιάστηκαν κάποιες απλές πρακτικές που μπορούν να φέρουν κάθε κατάλυμα πιο κοντά στη βιωσιμότητα. Φυσικά, υπάρχουν μεγαλύτερης κλίμακας προσεγγίσεις, όπως μια ολική ανακαίνιση και εφαρμογή σύγχρονων υλικών και βιώσιμων πηγών ενέργειας, ακόμα και δράσεις σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τους θεσμούς. 


Εμείς μοιραστήκαμε λύσεις που είναι άμεσα υλοποιήσιμες και που με τη σωστή εφαρμογή θα ισχυροποιήσουν την ταυτότητα του ξενοδοχείου σας, μετατρέποντάς το σε κομμάτι ενός ολιστικού οικοσυστήματος που φέρνει σε αρμονία τον άνθρωπο με τη φύση. Μην ξεχνάτε ότι ο κλάδος της φιλοξενίας μπορεί πλέον να συνεισφέρει στην προστασία του περιβάλλοντος και η αρχή μπορεί να γίνει με μικρά και αποτελεσματικά βήματα

Comments


bottom of page