Μάθετε πώς ο σωστός αρωματισμός του ξενοδοχείου μπορεί να λειτουργήσει θετικά στην συνολική εμπειρία των επισκεπτών του ξενοδοχείου σας
Είναι γεγονός ότι κάθε ξενοδοχείο, είτε μικρό είτε μεγαλύτερο, έχει την δική του δυναμική προσωπικότητα, η οποία αντικατοπτρίζεται σε όλα τα στοιχεία που το απαρτίζουν — από το design μέχρι το brand identity του. H σχέση που αναπτύσσουν οι ταξιδιώτες με τα καταλύματα είναι ακόμη ισχυρότερη, αφού διαμένουν σε αυτά για λίγες ή και περισσότερες ημέρες, ερχόμενοι σε διαρκή επαφή με όλες τις εκφάνσεις τους. Και η επαφή αυτή γίνεται ακόμα εντονότερη μέσω του αρώματος του ξενοδοχείου, το οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της συνολικής εμπειρίας του ταξιδιώτη, δημιουργώντας θετικά ή αρνητικά συναισθήματα.
Μέσα από πολλές ολοκληρωμένες μελέτες και έρευνες, έχει, πλέον αποδειχθεί ότι η επίδραση του αρώματος στην ψυχολογία του καταναλωτή είναι εξαιρετικά δυνατή, γεγονός που έχει αναγάγει τον αρωματισμό σε στρατηγικό εργαλείο των επιχειρήσεων. Εκτός από την δεδομένη επιρροή της σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής, η ανακλητική ικανότητα της όσφρησης αλλά και η ικανότητά της να δημιουργεί συναισθήματα και επιθυμίες, έχουν οδηγήσει στην δημιουργία μιας νέας κατηγορίας marketing: Το λεγόμενο “Scent Marketing”, που, ειδικά στα ξενοδοχεία, φαίνεται να βρίσκει την απόλυτή του εφαρμογή.
Καθώς οι ξενοδόχοι επενδύουν ολοένα και περισσότερο στον σωστό αρωματισμό των χώρων των επιχειρήσεών τους αλλά και στην χρήση του αρώματος για την ενίσχυση της ικανοποίησης και των πωλήσεων, παρουσιάζουμε έναν πλήρη οδηγό για τον αρωματισμό ενός ξενοδοχείου που θα εστιάσει:
Στα σημεία κλειδιά του αρωματισμού ενός ξενοδοχείου
Στον βασικό εξοπλισμό και στις προμήθειες που χρειάζονται
Στον υπολογισμό του κόστους της επένδυσης
Ποια είναι τα σημεία κλειδιά του αρωματισμού ενός Ξενοδοχείου;
Δημιουργία custom αρώματος για ξενοδοχεία
Το πρώτο, και ίσως το βασικότερο βήμα για τον σωστό αρωματισμό ενός ξενοδοχείου, αποτελεί η επιλογή του σωστού αρώματος, η οποία θα αντικατοπτρίζει την προσωπικότητα του καταλύματος. Η διαδικασία της δημιουργίας του μοναδικού αρώματος ενός ξενοδοχείου είναι απλή και τα ξενοδοχεία που εφαρμόζουν την τακτική αυτή φαίνεται να παρουσιάζουν αυξημένο βαθμό ικανοποίησης, κάτι που αντικατοπτρίζεται στις κριτικές τους αλλά και στον μεγαλύτερο αριθμό repeaters που καταλήγουν να έχουν.
Είναι αρκετά σύνηθες τα πλέον upgraded ξενοδοχεία να δημιουργούν το δικό τους, μοναδικό άρωμα, το οποίο ταυτίζεται με την εμπειρία του ταξιδιώτη σε όλες τις στιγμές της και δημιουργεί συναισθήματα που συνδέονται με τις αναμνήσεις του.
Η διαδικασία δημιουργίας Ξενοδοχειακού Αρώματος:
Καταγραφή του Brand Personality του Ξενοδοχείου μέσα από έρευνα ως προς την ταυτότητά του
Διερεύνηση των αξιών του καταλύματος, μέσα από συνέντευξη των στελεχών του
Μελέτη και ανάλυση στοιχείων από έμπειρους αρωματοποιούς
Δημιουργία των πρώτων δειγμάτων της “Αρωματικής Ταυτότητας” του Ξενοδοχείου
Τελικό άρωμα με έκδοση ειδικού πιστοποιητικού μοναδικότητας και αποκλειστικής χρήσης
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Scent Plus στο info@scent-plus.com.
Ο αρωματισμός κοινόχρηστων χώρων και δωματίων
Για να επιτευχθεί η μέγιστη απόδοση της οσφρητικής εμπειρίας ενός ξενοδοχείου, πρέπει να διασφαλιστεί ο σωστός αρωματισμός των κοινόχρηστων χώρων αλλά και των δωματίων του καταλύματος. Όπως είναι φυσικό, έμφαση πρέπει να δοθεί στον χώρο της Υποδοχής (Reception), αφού εκεί όχι μόνο δημιουργούνται οι πρώτες εντυπώσεις, αλλά ο ταξιδιώτης εξάγει και τα πρώτα του συμπεράσματα σε σχέση με την επιλογή ξενοδοχείου που έχει κάνει.
Με μεγάλη, όμως, προσοχή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί και ο αρωματισμός των δωματίων, καθώς η μυρωδιά θα πρέπει να βρίσκεται σε διακριτικά επίπεδα, έτσι ώστε να μην καταλήγει να επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία διαμονής του επισκέπτη. Για τον σωστό αρωματισμό των χώρων ενός ξενοδοχείου, απαιτείται ειδική μελέτη από εξειδικευμένη ομάδα, έτσι ώστε να προσδιοριστεί τόσο ο εξοπλισμός όσο και οι απαιτούμενες προμήθειες.
Εφαρμογή αρώματος στην διαδικασία του housekeeping
Το housekeeping αποτελεί το σημαντικότερο τμήμα όσον αφορά την αίσθηση φρεσκάδας που αποπνέει ένα ξενοδοχείο, η οποία δεν συνδέεται μόνο με το επίπεδο καθαριότητας, αλλά και με το πώς αυτή μεταφράζεται στον ταξιδιώτη.
Ένα από τα πιο σημαντικά μέρη της διαδικασίας του Housekeeping αποτελεί το κομμάτι του κρεβατιού, το οποίο απαιτεί ενισχυμένες διαδικασίες διατήρησης της υγιεινής.
Το κρεβάτι, μάλιστα, είναι και το σημείο το οποίο μπορεί να αναδειχθεί και να δημιουργήσει θετικά συναισθήματα μετά την εφαρμογή των αρωματικών διαδικασιών. Πιο συγκεκριμένα, με την χρήση Fabric Fresheners σε όλα τα λινά του δωματίου, ακόμη και στις κουρτίνες, το housekeeping μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην “αρωματική εμπειρία” του καταλύματος, αυξάνοντας τις θετικές κριτικές σε σχέση με το επίπεδο καθαριότητας του ξενοδοχείου.
Η διαχείριση των δυσάρεστων οσμών στους χώρους υγιεινής αλλά και εστίασης
Εκτός από τον αρωματισμό, σημαντικό ρόλο στην ευεξία και την άνεση που προσφέρει ένα κατάλυμα παίζει και η διαχείριση των δυσάρεστων ή/και έντονων οσμών στους διάφορους χώρους. Ειδικά στους χώρους των εστιατορίων, όπου η διαρροή έντονων και συχνά δυσάρεστων οσμών είναι κάτι το σύνηθες, οι ειδικοί αδρανοποιητές οσμών, έρχονται να δώσουν την λύση ακόμη και σε χώρους που ο εξαερισμός είναι δύσκολος, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο τον ξενοδόχο να διαμορφώσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα που επιθυμεί.
Εκτός, όμως, από την εφαρμογή τους σε F&B τμήματα, οι αδρανοποιητές οσμών βρίσκουν ιδανική εφαρμογή και στα WC των ξενοδοχείων, είτε κοινόχρηστα είτε εντός των δωματίων, βελτιώνοντας αισθητά την διάθεση αλλά και την συνολική εμπειρία του επισκέπτη.
Η χρήση του αρώματος για την προώθηση των εστιατορίων
Μια από τις πλέον καινοτόμες εφαρμογές του Scent Marketing στα ξενοδοχεία, είναι η προώθηση των εστιατορίων και των bars μέσα από την δημιουργία “ελκυστικών αρωμάτων”, που προδιαθέτουν θετικά τον ταξιδιώτη να καταναλώσει τις γεύσεις που προσφέρει το κατάλυμα. Ανάλογα με τον χώρο, ο ξενοδόχος μπορεί να επιλέξει ειδικά αρώματα από χαρακτηριστικά γλυκά (π.χ. cheesecake), ποτά (π.χ. ένα αρωματικό brandy) ακόμη και φρεσκοψημένο ψωμί, και να ενισχύσει κατ’ αυτόν τον τρόπο την γαστρονομική εμπειρία των εστιατορίων και των bars του ξενοδοχείου του. Τα ειδικά αυτά αρώματα είναι μελετημένα έτσι ώστε να μην δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα και άγχος στον ταξιδιώτη, αλλά αντιθέτως να τονώνουν την όρεξή του προκειμένου να θέλει να δοκιμάσει τις προσφερόμενες γεύσεις του ξενοδοχείου.
Οι ξενοδόχοι μπορούν μέσα από την χρήση του Scent Marketing να αυξήσουν τις πωλήσεις τους αλλά και το loyalty των επισκεπτών τους, δημιουργώντας το ιδανικό κλίμα σε κάθε περίπτωση.
Ξενοδοχειακές αρωματικές εφαρμογές που οδηγούν σε Upselling
Με την προϋπόθεση ότι το ξενοδοχείο έχει δημιουργήσει το δικό του εξατομικευμένο άρωμα, ενισχύονται και οι προοπτικές upselling μέσα από μικρο-εφαρμογές του αρώματος σε ειδικά προϊόντα. Ο ξενοδόχος μπορεί, για παράδειγμα, να δημιουργήσει την δική του συλλογή από αρωματικά κεριά ή sticks, που αποτελούν αναμφισβήτητα ένα ελκυστικό Goodbye Gift, το οποίο όχι μόνο θα ικανοποιήσει τον πελάτη, αλλά και θα ενισχύσει τη σχέση του με το κατάλυμα, αυξάνοντας παράλληλα και την πιθανότητα να τον μετατρέψει σε repeater, κυρίως λόγω της ιδιαίτερης ανακλητικής ιδιότητας της όσφρησης.
Ποιος είναι ο βασικός εξοπλισμός αρωματισμού ενός ξενοδοχείου και ποιες οι βασικές προμήθειες;
Η Scent Plus διαθέτει τον πλέον προηγμένο εξοπλισμό αρωματισμού ενός ξενοδοχείου, χρησιμοποιώντας Μηχανισμούς Ατμοσφαιρικής Τεχνολογίας με ενισχυμένο οικολογικό χαρακτήρα. Τα ειδικά αυτά μηχανήματα λειτουργούν με την διάχυση ατμού αρωματισμένου με φυσικά έλαια και όχι μέσω ενός κλασικού μηχανισμού spray, αποφεύγοντας έτσι την επιβάρυνση, τόσο των ταξιδιωτών όσο και του περιβάλλοντος, και επιτυγχάνοντας παράλληλα ένα αποτέλεσμα υψηλής ποιότητας. Ο αριθμός των μηχανισμών αρωματισμού καθορίζεται ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε χώρου.
Ανεξαρτήτως μηχανισμού, η Scent Plus προσφέρει μια μεγάλη γκάμα αρωμάτων για Ξενοδοχεία, για όλες τις πιθανές χρήσεις και ανάγκες:
Custom Αρώματα Ειδικές “Συνταγές Αρωμάτων” φτιαγμένες για τον custom αρωματισμό του ξενοδοχείου.
Realistic Αρώματα Αρώματα για Εστιατόρια και Bars βασισμένα σε δημοφιλείς γεύσεις όπως Brandy Apple, Chocolate, Pizza, κ.λπ.
Fabric Freshener Ειδικά αρώματα προσομοίωσης μαλακτικού για υφάσματα, σεντόνια και πετσέτες.
Kitchen Clear Αδρανοποιητές οσμών ειδικά για μυρωδιές φαγητού, κατάλληλοι για κουζίνες και εστιατόρια.
WC Αρώματα Επιλεγμένα αρώματα σε συνδυασμό με αδρανοποιητές οσμών για τους χώρους προσωπικής υγιεινής.
Anti-Tobacco Αδρανοποιητές οσμών για την καταπολέμηση οσμών που προκύπτουν από καπνό.
Πώς μπορεί ο ξενοδόχος να υπολογίσει το κόστος της επένδυσης που πρέπει να κάνει;
Ο υπολογισμός του συνολικού budget επένδυσης για τον αρωματισμό ενός ξενοδοχείου ποικίλλει ανάλογα με το μέγεθος και τις ανάγκες του κάθε χώρου. Για να προκύψει ο σωστός υπολογισμός, θα πρέπει να γίνει ειδική μελέτη αρωματισμού και να προδιαγραφεί το πλήρες πλάνο του κόστους.
Στη Scent Plus, τόσο η Μελέτη Αρωματισμού όσο και ο βασικός εξοπλισμός είναι εντελώς δωρεάν και ο ξενοδόχος πληρώνει μόνο το κόστος της υπηρεσίας scent marketing. Τα μοντέλα κόστους είναι πλήρως ευέλικτα και μπορούν να διαμορφωθούν είτε σε ετήσιο είτε σε μηνιαίο προϋπολογισμό.
Τέλος, τα στελέχη της Scent Plus, παρακολουθούν την πορεία της υπηρεσίας και τον τρόπο απόδοσης, προκειμένου στο τέλος κάθε χρονιάς να επανέρχονται με νέες προτάσεις που θα μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα.
Comments