Όλες οι λύσεις που μπορεί να παρέχει το ξενοδοχειακό WiFi, σε μια Hotel Expert συνέντευξη με έναν ειδικό δικτύων
Το Wi-Fi στα Ξενοδοχεία, αποτελεί αναμφισβήτητα μια δεδομένη παροχή, που επηρεάζει σημαντικά την συνολική εμπειρία και ικανοποίηση των επισκεπτών. Οι ταξιδιώτες περνούν μεγάλο μέρος των διακοπών τους συνδεδεμένοι με την τεχνολογία, αφού τα smartphones έχουν εδραιωθεί στην καθημερινότητά τους, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που στήνουν ένα “remote office” ακόμη και σε αμιγώς leisure προορισμούς, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι το Internet τους επιτρέπει να εργαστούν σε οποιοδήποτε σημείο στον πλανήτη.
Όπως είναι φυσικό, η παροχή ασύρματου Internet στα ξενοδοχεία (κοινώς το Wi-Fi), γίνεται πολλές φορές και σημείο αναφοράς θετικών ή αρνητικών κριτικών στα Review Websites, μετατρέποντάς το σε μια παροχή με την οποία ο ξενοδόχος θα πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά, ώστε να διασφαλίσει την υψηλή της ποιότητα. Ταυτόχρονα, όμως, το Wi-Fi παρουσιάζει και σημαντικές ευκαιρίες για τα καταλύματα, αφού ο ξενοδόχος μπορεί να επικοινωνεί άμεσα με τους επισκέπτες του ξενοδοχείου του μέσω του ασύρματου δικτύου, αυξάνοντας το επίπεδο του service αλλά και τον τζίρο του καταλύματος, μιας και με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η προώθηση των διαφόρων ξενοδοχειακών outlets αλλά και υπηρεσιών.
Για ποιο λόγο όμως, παρά την υψηλή σημασία του Wi-Fi, συναντάμε συχνά πολύ σημαντικά προβλήματα, ακόμη και στα μεγάλα ξενοδοχεία; Την απάντηση αλλά και τις σχετικές διαθέσιμες λύσεις θα μας τις δώσει ο C.E.O. & Wi-Fi Expert της εταιρείας Advanced Integrated Communication, κος Ηλίας Τζαβάρας, ο οποίος, μέσα από μια σειρά ερωτήσεων θα μας παρουσιάσει τις συνήθεις πηγές των προβλημάτων αλλά και τις σχετικές λύσεις σε αυτές.
Ν.Σ.Μ: Κατά την άποψή μου, η εξειδίκευση είναι το μυστικό της επιτυχίας, οπότε θα ήθελα να εκφράσω την ιδιαίτερη χαρά μου που θα έχουμε την ευκαιρία να αναλύσουμε μαζί το τεράστιο κεφάλαιο του Wi-Fi στα ξενοδοχεία. Ας αρχίσουμε με τα απολύτως βασικά. Ποια είναι η υποδομή που επηρεάζει την ποιότητα του Wi-Fi σε ένα ξενοδοχείο και σε ποιο στάδιο της ανάπτυξής του θα πρέπει ένα ξενοδοχείο να μεριμνήσει για τις σχετικές ενέργειες;
Η.Τ: Αρχικά, είναι αναγκαίο να τονίσουμε πως η υποδομή είναι πολύ σημαντική όταν έχουμε να κάνουμε με ασύρματες επικοινωνίες.
Αναλύοντας το λίγο παραπάνω, σημαντικό ρόλο κατέχει το budget, η καλωδιακή υποδομή, τα δομικά στοιχεία του εκάστοτε κτιρίου καθώς και άλλες ασύρματες συσκευές, όπως για παράδειγμα τα ασύρματα μικρόφωνα που μπορεί να υπάρχουν στα ξενοδοχεία ώστε να υποστηρίξουν κάποιο event και σε ορισμένες περιπτώσεις να επηρεάζουν την ποιότητα του WiFi.
Συνεχίζοντας, θεωρώ πως όσο περισσότερο αναπτύσσεται ένα ξενοδοχείο τόσο περισσότερο αυξάνονται και οι ανάγκες του. Είναι σημαντικό λοιπόν, οι ξενοδόχοι να επενδύσουν από την αρχή για τις υπηρεσίες Wi-FI που θα παρέχουν. Μία καλή στιγμή για να μεριμνήσει για τις σχετικές ενέργειες είναι κατά την φάση του σχεδιασμού των καλωδιακών υποδομών όπου καλό θα ήταν να γίνει και ο σχεδιασμός για το Wi-Fi.
Τα παραπάνω σαφώς και διαφέρουν ανάλογα με το εάν ένα ξενοδοχείο είναι νέο και πρόκειται να ανοίξει για πρώτη φορά ή εάν πρόκειται να προβεί σε ανακαίνιση. Για ένα καινούργιο ξενοδοχείο, λοιπόν, κατά την δημιουργία της καλωδίωσης είναι η κατάλληλη στιγμή να μεριμνήσει για το WiFi, ενώ θεωρώ πως στην περίπτωση ανακαίνισης κατά την περίοδο του σχεδιασμού.
Η AIC διαθέτοντας τα κατάλληλα εργαλεία και την εμπειρία μπορεί να λάβει υπόψιν όλα τα παραπάνω και να παρέχει ένα ποιοτικό WiFi, βοηθώντας και συμβουλεύοντας τον ξενοδόχο κατά τη φάση του σχεδιασμού. Είναι αναγκαίο να επισημάνω πως οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να δοθεί η κατάλληλη λύση σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες του εκάστοτε καταλύματος.
Ν.Σ.Μ: Τα περισσότερα ξενοδοχεία αναζητούν λύση αναβάθμισης της παροχής Wi-Fi στη βάση της ήδη υπάρχουσας υποδομής τους, καθώς μιλάμε για καταλύματα που προϋπάρχουν. Ποιες είναι οι πιο συνήθεις λύσεις για βελτίωση της Wi-Fi εμπειρίας ενός ξενοδοχείου και ποια είναι τα βασικά βήματα που ακολουθεί η δική σας ομάδα;
Η.Τ: Eίναι πολύ σημαντικό όπως αναφέραμε και νωρίτερα τα ξενοδοχεία να αναβαθμίζουν και να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στις υπηρεσίες Wi-Fi, καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Για ξενοδοχεία που επιζητούν λύσεις αναβάθμισης, είμαι στην ευχάριστη θέση να τους ενημερώσω πως οι πιθανές λύσεις είναι πολλές και ανάλογες των αναγκών.
Βασικό μας μέλημα είναι να προσπαθούμε συνεχώς να εκμεταλλευτούμε τον υφιστάμενο εξοπλισμό, την επένδυση θα λέγαμε του ξενοδόχου και πάνω σε αυτόν να προσπαθούμε να βελτιώσουμε το δίκτυο. Για παράδειγμα, προτείνουμε την χρήση της υφιστάμενης καλωδιακής υποδομής, εφόσον ελεγχθεί και είναι λειτουργική, για την διαμόρφωση ενός ενιαίου, σύγχρονου και επεκτάσιμου δικτύου. Έπειτα από ελέγχους και μετρήσεις είναι πιθανό να ζητηθεί από τους μηχανικούς το σενάριο δημιουργίας νέων κόμβων ή καλωδιώσεων εάν αυτό κριθεί σκόπιμο για την αποφυγή δημιουργία σκιάς ή κενών κάλυψης του δικτύου. Τα αποτελέσματα θα είναι σημαντικά με την αναβάθμιση του δικτύου.
Η ομάδα της ΑIC θέτει ως πρωταρχικό της στόχο να βρει την λύση του προβλήματος πριν εκείνο δημιουργηθεί. Ακολουθεί κάποια βασικά βήματα τα οποία οδηγούν στα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα ανάλογα πάντοτε με τις εκάστοτε ανάγκες. Συγκεκριμένα, ξεκινάμε με την καταγραφή του υφιστάμενου ενεργού εξοπλισμού και τον τρόπο λειτουργίας του. Αυτό βοηθάει στην κατανόηση της φιλοσοφίας τόσο του μηχανικού που είχε σχεδιάσει το δίκτυο όσο και της διεύθυνσης του ξενοδοχείου. Προτείνουμε λύσεις που θα φανούν απολύτως λειτουργικές με το χαμηλότερο δυνατό οικονομικό κόστος τόσο σε υλικά όσο και σε χρόνο. Η ομάδα μας καταγράφει τους κόμβους και στη συνέχεια προτείνει τις λύσεις που γνωρίζει ότι θα βοηθήσουν όλες τις πλευρές για την δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου που θα ικανοποιεί σε μέγιστο βαθμό της ανάγκες της ξενοδοχειακής μονάδας.
Ν.Σ.Μ: Σε πολύ ξεχωριστούς προορισμούς, όπως είναι η Σαντορίνη ή η Καππαδοκία, συναντάμε πολλές φορές ιδιαίτερους τύπους καταλυμάτων με υπόσκαφα δωμάτια και facilities, που αν και φημίζονται για το υψηλής ποιότητας service τους, έχουν σημαντικά προβλήματα στην γρήγορη και απρόσκοπτη παροχή Internet. Ποια είναι η προτεινόμενη λύση για το συγκεκριμένο ζήτημα και τι σημαίνει αυτό για ένα ξενοδοχείο σε επίπεδο κόστους και διαδικασιών;
Η.Τ: Πράγματι, η χώρα μας αναπτύσσεται στον τομέα του τουρισμού ταχύτατα. Τα εργαλεία και η τεχνολογία που έχουν εξελιχθεί μας επιτρέπουν ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για γραμμές μεταφοράς δικτύων οποιαδήποτε καλωδίωση, καθώς και να μεταφέρουμε δίκτυο ασύρματα, ακόμα και μέσα από σπηλαίες και τοίχους.
Σε επίπεδο κόστους για ένα ξενοδοχείο οι τιμές δεν είναι απαγορευτικές. Αντιθέτως, διαμορφώνονται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες και επίσης πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε τον ήδη υπάρχον εξοπλισμό υποδομής του πελάτη εάν φυσικά υφίσταται.
Ν.Σ.Μ: Ανεξάρτητα από το αν ένα ξενοδοχείο είναι Business ή όχι, οι υψηλές ταχύτητες είναι πλέον απαραίτητες. Με ποιο τρόπο μπορεί να διασφαλιστεί μιας υψηλότερης ποιότητας παροχή Internet σε αυτούς που το επιθυμούν; Επίσης, ειδικά για τους συνεδριακού χαρακτήρα χώρους, πώς διασφαλίζεται η αναβαθμισμένη παροχή Internet σε όλους τους πιθανούς παρευρισκόμενους;
Η.Τ: Θα συμφωνήσω απόλυτα πως πλέον οι υψηλές ταχύτητες είναι απαραίτητες. Η ποιότητα και οι υπηρεσίες Wi-Fi επηρεάζουν τα σχόλια και τις κριτικές που δέχονται τα ξενοδοχεία από τους πελάτες. Η ομάδα της AIC, έχει ως βασικός της στόχο την παρακολούθηση, την βελτίωση και την υψηλή κριτική των ξενοδοχείων που παρέχει τις υπηρεσίες της στον τομέα του WiFi.
Άλλωστε, οι αριθμοί επιβεβαιώνουν πως τα ξενοδοχεία στα οποία έχει αναλάβει τις υπηρεσίες WiFi δέχονται πολύ υψηλές κριτικές στους ιστότοπους όπως για παράδειγμα στη Booking.com. Μιλώντας με παραδείγματα, πολλοί από τους πελάτες που αναλάβαμε με σχετικά χαμηλή βαθμολογία Wi-Fi όπως 4,5 στη Booking.com και σε άλλους τουριστικούς πράκτορες, καταφέραμε σήμερα με τις υπηρεσίες μας η βαθμολογία τους να είναι τουλάχιστον 9,5.
Θα ήθελα να τονίσω και πάλι, πως ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες σχεδιάζεται η καλύτερη δυνατή λύση που θα παρέχει και τα καλύτερα αποτελέσματα. Σημαντικό, και ισχύει για όλες τις περιπτώσεις, είναι πως στα πλαίσια υποστήριξης ενός WiFi δικτύου υπάρχει η 24ωρη παρακολούθηση που μας επιτρέπει να αναλύουμε την ποιότητα του ασύρματου δικτύου όπως και την ικανοποίηση του εκάστοτε χρηστή μέσα από την εμπειρία της πλοήγησης του. Επίσης, το live monitoring μας επιτρέπει να επέμβουμε οποιαδήποτε χρονική στιγμή ώστε να προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε διόρθωση. Κατά αυτόν τον τρόπο είμαστε σε θέση να ανακαλύψουμε το πρόβλημα προτού εκείνο δημιουργηθεί.
Ν.Σ.Μ: Κάτι που προτείνουμε στους Ξενοδόχους σαν Hotelier Academy, είναι η παροχή Internet ακόμα και στα οχήματα του Transfer, καθώς κάτι τέτοιο αυξάνει την ικανοποίηση του ταξιδιώτη και δίνει άμεσες ευκαιρίες προώθησης για το ξενοδοχείο. Πόσο εύκολο είναι να εφαρμοστεί η πρακτική αυτή σε ένα ξενοδοχείο και ποιο είναι το εκτιμώμενο budget ανά όχημα;
Η.Τ: Η συγκεκριμένη πρακτική είναι πλέον διαδεδομένη δίνοντας στους επιβάτες την δυνατότητα να μπορούν να συνδέονται άμεσα και γρήγορα. Αρχικά, τα στάδια που θα ακολουθήσει η ομάδα της AIC είναι η μελέτη των πραγματικών αναγκών, η σχεδίαση ενός ενοποιημένου δικτύου και τέλος η σύνδεση του εξοπλισμού με το όχημα. Είναι τόσο απλό όσο ακούγεται!
Υπάρχει, δηλαδή, η δυνατότητα σύνδεσης του εξοπλισμού, ο οποίος τροφοδοτείται από το όχημα, στο διαδίκτυο μέσω της κινητής τηλεφωνίας ενοποιώντας κατά αυτόν τον τρόπο τους ασύρματους χρήστες με το δίκτυο του ξενοδοχείου για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. To εκτιμώμενο budget ξεκινά από τα 150€ ανά όχημα για τον εξοπλισμό. Είναι μία οικονομική πρακτική, αρκετά ωφέλιμη που αναβαθμίζει τις παροχές του ξενοδοχείου και το σημαντικότερο όλων είναι η ευχαρίστηση των πελατών.
Ν.Σ.Μ: Μιας και αναφέραμε προηγουμένως το κομμάτι της προώθησης, είναι πλέον σύνηθες να χρησιμοποιούνται ειδικές λύσεις που επιτρέπουν την επικοινωνία με τους ταξιδιώτες μέσω των ανάλογων συστημάτων. Αυτό, βέβαια, στην πλήρη του εφαρμογή, απαιτεί και την διασύνδεση με το PMS του ξενοδοχείου, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη εξατομίκευση. Πώς είναι αυτό εφικτό και ποιες προϋποθέσεις θα πρέπει να πληροί το PMS;
Η.Τ: Η εμπειρία και οι γνώσεις που κατέχουμε με την ομάδα της AIC μας βοηθά να προτείνουμε την καλύτερη δυνατή λύση, βασιζόμενη πάντοτε στις πραγματικές ανάγκες των πελατών μας. Οι μηχανικοί της εταιρείας μας αναλύουν τα διάφορα συστήματα και μπορούν να καταλήξουν στην καλύτερη δυνατή λύση.
Θα ήθελα να αναφέρω πως οι λύσεις είναι customized, ειδικά διαμορφωμένες στα μέτρα του πελάτη ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν και στις ανάγκες του.
Η διασύνδεση με το PMS του ξενοδοχείου γίνεται σχετικά εύκολα και απλά, μέσω μίας customized γέφυρας η συνδέει διαφορετικές εφαρμογές. Επιπλέον, σημαντικό είναι πως δεν χρειάζεται να πληρούται κάποια συγκεκριμένη προϋπόθεση ώστε να μπορεί να συνδεθεί το PMS με το Wi-Fi. Ωστόσο, προϋποθέσεις θα δημιουργηθούν εάν δεν υπάρχει customized γέφυρα για την διασύνδεση διαφορετικών συστημάτων.
Ν.Σ.Μ: Τελειώνοντας την συζήτησή μας, η παροχή Internet σε ένα ξενοδοχείο δεν έχει να κάνει μόνο με τον πελάτη, αλλά και με την ίδια την λειτουργία του ξενοδοχείου, μιας και το προσωπικό αλληλεπιδρά με εργαλεία που χρησιμοποιούν το Wi-Fi, ενώ πολλές κομβικές υπηρεσίες εξαρτώνται από αυτό. Κοινώς, το Wi-Fi γίνεται το “Μυστικό Συστατικό” προκειμένου ένα ξενοδοχείο να προσεγγίσει την έννοια του Smart. Ποιες άλλες προοπτικές μπορεί να “ξεκλειδώσει” η αναβαθμισμένη ύπαρξη Internet σε ένα ξενοδοχείο και πώς ο ξενοδόχος μπορεί να επωφεληθεί από αυτές;
Η.Τ: Είναι γεγονός πως το Wi-Fi αποτελεί πλέον το ‘’Μυστικό Συστατικό’’ για να θεωρηθεί ένα ξενοδοχείο Smart και να εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τόσο τους πελάτες όσο και τους εργαζομένους του. Τα πλεονεκτήματα από την σωστή λειτουργία του Wi–Fi δικτύου σε ένα ξενοδοχείο είναι πολυάριθμα. Η αναβαθμισμένη ύπαρξη Internet σε ένα ξενοδοχείο προσφέρει γρήγορη και ασφαλή σύνδεση, συνεχής πλοήγηση, μόνιμη ικανοποίηση. Όλα τα παραπάνω με την σειρά τους επωφελούν τον ξενοδόχο με ικανοποιημένους πελάτες και με την διαρκής επικοινωνία μαζί τους, την συγκέντρωση στατιστικών στοιχείων για την βελτίωση του στρατηγικού σχεδιασμού marketing καθώς και την αύξηση της δημοτικότητας μέσω των Social Media.
Επιπλέον, στα θετικά υπολογίζεται και η ύπαρξη ενός ενιαίου ασφαλούς δικτύου το οποίο χωρίζεται σε διαφορετικά ασφαλή υποδίκτυα, τα οποία με τις σειρά τους εξυπηρετούν τους πελάτες, τους εργαζομένους και διάφορες άλλες ανάγκες. Το υφιστάμενο δίκτυο θα μπορεί να εξυπηρετεί εφαρμογές όπως voip τηλεφωνία, παραγγελιοληψίας, smart hotel, διασύνδεση ασυρμάτων αισθητήρων, τηλεμετρίας, εφαρμογές ενημέρωσης προσωπικού, βλαβοληψία, IP TV, IP Cameras κ.α.
Comments