Τι είναι τα Flash Sales και πώς μπορείτε να τα αξιοποιήσετε για τη μεγιστοποίηση των εσόδων του ξενοδοχείου σας; Ένας ολοκληρωμένος οδηγός με πρακτικές και συμβουλές ώστε να αναπτύξετε μια αποτελεσματική Flash Sale στρατηγική!
Μετά την αναταραχή που προκάλεσε η πανδημία στον ξενοδοχειακό κλάδο και με τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στην Ευρώπη, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι οι ξενοδόχοι θα πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένοι σε περίπτωση οποιασδήποτε μορφής αναταραχής στην οικονομία.
Είναι πλέον απαραίτητο για κάθε κατάλυμα να μάθει να χρησιμοποιεί “εργαλεία” όπως τα Flash Sales προς όφελος των εσόδων του έτσι ώστε να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τυχόν αναταράξεις στην οικονομία και τον τουρισμό. Ωστόσο, για να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά τα Flash Sales, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσετε τον σκοπό τους και τις ανάγκες στις οποίες απαντούν, ούτως ώστε να έχετε μια σαφώς καλύτερη εικόνα των δυνατοτήτων τους.
Πριν προχωρήσουμε στον ορισμό των Flash Sales και τις βέλτιστες πρακτικές που θα σας βοηθήσουν να τα αξιοποιήσετε στο μέγιστο προς όφελος του ξενοδοχείου σας, θα πρέπει να τονίσουμε ότι:
Τα Flash Sales στοχεύουν ταξιδιώτες που, υπό κανονικές συνθήκες, ΔΕΝ θα έκαναν κράτηση στο κατάλυμά σας
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι “Flash” Προσφορές δεν αποτελούν μέσο της τυπικής προώθησης ενός καταλύματος και δεν πρέπει να καταχρώνται στον βωμό του marketing. Επομένως, είναι σημαντικό όταν αποφασίσετε να τις εντάξετε στη στρατηγική σας, να κατανοήσετε σε τι κοινό απευθύνονται και ποιος είναι ο στόχος τους, που δεν είναι άλλος από το να μετατρέψετε ταξιδιώτες που δεν θα σας επέλεγαν, σε επισκέπτες.
Ο ορισμός των Flash Sales και σε ποιες περιπτώσεις είναι ωφέλιμα για ένα ξενοδοχείο
Τα Flash Sales είναι μικρής διάρκειας προσφορές που στόχο έχουν να πουλήσουν ένα προϊόν/υπηρεσία σε ένα γρήγορο χρονικό διάστημα με μειωμένη, ωστόσο, τιμή. Έρευνα έδειξε ότι ο μέσος όρος μιας flash sale προσφοράς είναι πλην 39% της αρχικής τιμής. Είναι μια πρακτική που δεν προτείνεται για κάθε ξενοδοχείο, αλλά ούτε και για κάθε περίοδο του χρόνου. Θα τα αποκαλούσε κανείς μια λύση ανάγκης σε περιπτώσεις κρίσης ή σε περιόδους χαμηλής πληρότητας.
Τα flash sales σίγουρα δεν προτείνονται για περιόδους με υψηλή πληρότητα (της τάξεως 90%+), ωστόσο, μπορούν να αξιοποιηθούν με ποικίλους τρόπους προς όφελος ενός καταλύματος. Για παράδειγμα, μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τις last-minute κρατήσεις σας και να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τις τιμές σας υψηλές για περισσότερο διάστημα, ακόμη και off season.
Τα μέσα προώθησης των Flash Sales προσφορών
Οι Flash Sales προσφορές μπορούν να προωθηθούν από οποιοδήποτε από τα κανάλια άμεσων πωλήσεων, όπως τα Social Media του καταλύματός σας, το προσωπικό σας website, ή και μέσω διαφημίσεων σε Google και Social Media. Καθώς πρόκειται για άμεσες πωλήσεις χωρίς προμήθεια, μέσω αυτών των καναλιών θα μπορείτε να κάνετε καλύτερες προσφορές, έτσι ώστε οι καμπάνιες να είναι περισσότερο αποτελσματικές.
Τρίτα κανάλια που συμπεριλαμβάνουν Flash Sales συμβόλαια είναι το Jetsetter, Voyage Prive, Vacationist, Groupon Getaways, TripAlertz, Luxury Link, Voyage Prive, Yuupon, κ.α. Ωστόσο, θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί πριν υπογράψετε κάποιο συμβόλαιο για Flash Sales, καθώς και να δώσετε έμφαση στους όρους και τις προϋποθέσεις γιατί οι Flash Sales προσφορές σε high season μπορεί να αποδειχθούν ζημιογόνες.
Κάποιες ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντήσετε πριν υπογράψετε μια τέτοια συμφωνία είναι:
Θα είναι όντως αποδοτικό να προσφέρετε τα δωμάτια σας σε χαμηλές τιμές και να προσελκύσετε πιο budget friendly κοινό;
Έχετε ντόπιους επισκέπτες; Αν όχι, από ποιες περιοχές σας επισκέπτονται πιο συχνά;
Ποια είναι η ιδανική αναλογία μεταξύ τιμής/έκπτωσης; Και πώς επηρεάζεται από το yielding;
Πρακτικές συμβουλές για Flash Sales | Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν πραγματοποιήσετε Flash Sales
Γνωρίζοντας τα παραπάνω, ας περάσουμε τώρα στις πρακτικές που μπορείτε να ακολουθήσετε έτσι ώστε να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική Flash Sales στρατηγική για το κατάλυμά σας.
#1. Αναπτύξτε μια στρατηγική έτσι ώστε να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε στην περίπτωση μεγάλου όγκου κρατήσεων
Είναι γεγονός ότι οι flash προσφορές θα σας φέρουν ένα τεράστιο traffic και κρατήσεων, οπότε πρέπει να είστε καλά προετοιμασμένοι για το πώς θα αντιμετωπίσετε όλο αυτό το traffic που θα αποκτήσετε ξαφνικά. Επίσης, είναι σημαντικό σε αυτό το στάδιο να προδιαγράψετε συνολικά τις καμπάνιες που θα τρέξουν και να θέσετε στόχους και όρια.
Δημιουργήστε ένα back-up plan σε περίπτωση πολλών κρατήσεων και σε καμία περίπτωση μην επιτρέψετε να σταθούν εμπόδιο στις υπόλοιπες κρατήσεις σας. Για αυτό θα προτείναμε τα Flash Sales μόνο σαν τρόπο προώθησης των last-minute και early κρατήσεων σας.
#2. Δημιουργήστε Flash Sales προσφορές αποκλειστικά για περιόδους που γνωρίζετε ότι δεν θα υπάρχει μεγάλη ζήτηση
Για πολλούς μπορεί να είναι προφανές, αλλά είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι Flash Sales προσφορές πρέπει να προωθούν περιόδους χαμηλής ζήτησης, ή τις περιόδους που το ξενοδοχείο σας δεν έχει υψηλή πληρότητα (συνήθως πριν και μετά τη high season). Τι σημαίνει όμως αυτό για την προώθησή τους;
Δεν υπάρχει κανόνας σχετικά με το πότε θα πρέπει να γίνεται μια Flash Sales προσφορά. Την ημερομηνία προώθησης την καθορίζει κυρίως ο στόχος που θέλετε να πετύχετε μέσω αυτής. Για παράδειγμα, θέλετε να στοχεύσετε τις early κρατήσεις σας; Τότε η ιδανική περίοδος θα ήταν να την προωθήσετε Δεκέμβριο – Φεβρουάριο, που είναι η Early Bird περίοδος (στην περίπτωση που πρόκειται για εποχικό ξενοδοχείο).
Αν θέλατε να προωθήσετε τις last-minute κρατήσεις σας, τότε μπορείτε να την πραγματοποιήσετε Μάιο-Ιούνιο. Ενώ αν θέλετε να προωθήσετε την after high-season περίοδο, καλό θα ήταν να την προωθήσετε Αύγουστο – Σεπτέμβριο.
#3. Προσπαθήστε τα κοινά στα οποία θα προωθήσετε τις Flash Sales προσφορές να έχουν κοινά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα βασικά σας κοινά
Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, οι flash sales προσφορές θα πρέπει να απευθύνονται σε κοινά που, υπό κανονικές συνθήκες, δεν θα πραγματοποιούσαν κράτηση στο κατάλυμά σας. Τι σημαίνει όμως αυτό; Μπορείτε να στοχεύετε οποιοδήποτε κοινό θέλετε ή να στοχεύετε budget ταξιδιώτες; Η απάντηση και στις δύο ερωτήσεις είναι όχι.
Το κοινό που θα στοχεύσετε θα πρέπει να ακολουθεί τα πρότυπα του κοινού σας και να υπάρχει η προοπτική ένταξής του στα βασικά κοινά προώθησής σας. Οπότε, μπορείτε να αντιμετωπίσετε τις Flash Sales προσφορές σαν έναν τρόπο ανάδειξης των κοινών που θα μπορούσατε να στοχεύσετε.
Σε περίπτωση που έχετε καλή γνώση των κοινών σας, μπορείτε να δημιουργήσετε κάποιου τύπου personas βάσει αυτών και να κάνετε μια έρευνα για κοινά με παρόμοια χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση των target groups που θα στοχεύσετε.
#4. Προσπαθήστε μέσω των Flash Sales προσφορών να κάνετε Upselling
Upselling και Flash Sales είναι δύο έννοιες που είναι στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους. Πολλά ξενοδοχεία, μάλιστα, δημιουργούν συνδυαστικά πακέτα υπηρεσιών και διαμονής, τα οποία πολλές φορές είναι πιο κερδοφόρα από τις κοινές κρατήσεις. Τα πακέτα, λοιπόν, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να συνδυάσετε upselling και προσφορές.
Ωστόσο, ακόμη και να μην δημιουργήσετε κάποιο συνδυαστικό πακέτο, το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες θα έχουν δώσει πολύ λιγότερα χρήματα στη διαμονή τους (σε σχέση με τις κανονικές τιμές), το καθιστά σχετικά ευκολότερο να τους παρακινήσετε να προβούν σε κάποια αγορά μέσα στο κατάλυμα, πάντοτε βεβαίως με τα κατάλληλα ερεθίσματα.
Ολοκληρώνοντας…
Οι Flash Sales προσφορές είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να εξασφαλίσει πληρότητα ένα κατάλυμα ακόμη και σε περιόδους με χαμηλή ζήτηση ή σε περιόδους κρίσης. Τέλος, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι μια Flash Sale πρόσφορα θα πρέπει να κινείται στα όρια του “λογικού” και θα πρέπει να φροντίσετε οι προσφορές που κάνετε να μην αναδείξουν το προϊόν σας ως ακριβό.
コメント